וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשים של עיכוב: הקבינט אישר את העברת הכספים לרש"פ דרך מדינה שלישית

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 13:31

האישור התקבל חרף התנגדותו של בן גביר, שטען כי אין ערובות מספיקות שהכסף שיופקד בנורבגיה לא יגיע לעזה. לפני כחודש דרש נשיא ארצות הברית מנתניהו לשחרר את הכספים

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס כעת את הקבינט לניהול המלחמה/וידאו (עלה לשרת): רועי אברהם /לע"מ

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר היום (ראשון) את העברת הכספים לרשות הפלסטינית דרך מדינה שלישית. זאת, לאחר חודשים של עיכוב וחרף התנגדותו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שטען שאין ערובות מספיקות שהכסף שיופקד בנורבגיה לא יגיע לעזה. לפני כחודש דרש נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מראש הממשלה בנימין נתניהו לשחרר את הכספים בשיחה טלפונית קשה שניהלו.

בעקבות האישור בקבינט מסר בן גביר: "לצערי ראש הממשלה בנימין נתניהו מזיז כל הזמן את הקו האדום. פעם נותנים דלק, פעם מוותרים על הומניטרי תמורת הומניטרי, שבוע שעבר החלו להעביר משאיות קמח ועכשיו מקבלים החלטה שלא מבטיחה שהכסף יגיע לנאצים מעזה. לצערי גם בימין יש מי שעדין מושפע מהקונספציה ובין היתר חושב 'שפתרונות טובים מגיעים מנורבגיה'".

בתגובה לכך הגיב גם בכיר ברשות הפלסטינית, חוסין א-שיח', שאמר: "אנחנו דוחים כל קיזוז מזכויותינו הכספיות או לכל תנאי שמטילה ישראל שמונע מהרשות לשלם לאנשינו ברצועת עזה. אנחנו קוראים לקהילה הבין-לאומית להפסיק את ההתנהגות הזו שמבוססת על פיראטיות וגזילת הכסף של העם הפלסטיני, ולאלץ את ישראל להעביר את כל כספנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בישיבת הקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ, 31 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
אישר את העברת הכספים. הקבינט/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לפני כשלושה חודשים החליט הקבינט המדיני-ביטחוני לקזז כ-40% מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית, ושהיא מחויבת להעביר לה מתוקף ההסכמים בין הצדדים. ההחלטה התקבלה בעקבות דרישתו של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שטען כי הכספים הללו מועברים על ידי הרשות לרצועת עזה, ולכן הם יגיעו לחמאס.

חודשיים לאחר מכן, ביידן ביקש מנתניהו לקבל הצעה, אותה ישראל עצמה העלתה בפני ארה"ב, לפיה כספי המיסים המקוזזים יועברו למשמורת בנורבגיה עד שיושג הסדר שייתן מענה לדאגה הישראלית שהכסף עלול להגיע לחמאס. הרשות הפלסטינית עצמה הסכימה להצעה הזו והבהירה לארה"ב כי תחת הסדר כזה היא תהיה מוכנה לחדש את קבלת החלק של כספי המיסים שאותו ישראל לא הקפיאה.

אלא שבשיחה זו חזר נתניהו מהצעתה של ישראל, ואמר לביידן שישראל לא סומכת על נורבגיה. בשלב זה דרש הנשיא מראש הממשלה לקבל את הצעה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully