וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "מתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית"

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 14:39

השר נאם בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה ואמר כי "פעולות חד צדדיות כמו הכרה במדינה פלסטינית הן לא הדרך ליציבות אזורית ולהסדרים מדיניים". הוא הדגיש כי אם לא יקודם מתווה חטופים - הלחימה תתרחב לרפיח גם במהלך הרמדאן

גנץ: "התעכבנו בפירוק משילות חמאס בגלל גרירת רגליים"/לע"מ

השר בני גנץ אמר היום (ראשון) כי הוא מתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. "לאחר טבח ה-7 באוקטובר, פעולות חד צדדיות כמו הכרה במדינה פלסטינית הן לא הדרך ליציבות אזורית ולהסדרים מדיניים", אמר גנץ בנאומו בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה, שהתקיימה בירושלים. "עלינו לפעול בתהליכים ארוכי טווח שיבססו ארכיטקטורה אזורית מול הציר האיראני ולקדם הסדרים מדיניים שישפרו את חיי כל התושבים באזור ויקדמו את השלום".

גנץ הדגיש כי הלחימה לרפיח תתרחב במהלך הרמדאן אם לא יקודם מתווה שחרור חטופים. "העולם חייב לדעת, ומנהיגי חמאס חייבים לדעת - אם ברמדאן החטופים שלנו לא יהיו בבית - הלחימה תימשך ותתרחב גם לרפיח. אנו נעשה זאת בצורה מתואמת, ונאפשר את פינוי האזרחים תוך שיח עם שותפינו האמריקאים והמצרים כדי להימנע מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים. אבל לאלו שאומרים שהמחיר גבוה מדי - אני אומר בצורה ברורה: לחמאס יש ברירה. הם יכולים להיכנע, לשחרר את החטופים, וכך תושבי עזה יוכלו לציין את חג הרמדאן. נמשיך להילחם, בכל תרחיש, עד שנשיג את המטרות שלנו".

מוקדם יותר אישרה הממשלה בישיבתה השבועית, בה השתתף גנץ לראשונה מזה כמה שבועות בהם נעדר, את ההחלטה ההצהרתית בעניין התנגדות ישראל לתכתיבים בין לאומיים. בנוסח ההצהרה נכתב כי "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בין-לאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים. הסדר, ככל שיושג, יהיה אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. בנוסף נכתב כי "ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום".

בני גנץ. נועם ריבקין פנטון, עיבוד תמונה
בני גנץ/עיבוד תמונה, נועם ריבקין פנטון

גנץ הגיב בין היתר לדיווח בוושינגטון פוסט, לפיו ממשל ביידן וכמה מדינות במזרח התיכון ממהרות לגבש תוכנית מפורטת ומקיפה לשלום ארוך טווח בין ישראל לפלסטינים - כולל לוח זמנים ברור להקמת מדינה פלסטינית.

על פי הדיווח, התוכנית עשויה להיות מוכרזת כבר בשבועות הקרובים, אך היא תלויה בתחילתה של הפוגה והסכם לשחרור חטופים, שכרגע עוד רחוק מגיבוש. מגבשי התוכנית מקווים שניתן יהיה להתחיל את ההסכם לפני רמדאן, שיחל ב-10 במרץ.

לדברי גורמים אמריקניים וערביים, השלב הראשון בהפסקת האש, הצפוי להימשך שישה שבועות לפחות, יספק זמן לפרסם את התוכנית, לגייס תמיכה נוספת ולנקוט את הצעדים הראשונים לקראת יישומה, כולל הקמת ממשלת מעבר פלסטינית.

"המפתח הוא עסקת בני הערובה", אמר אחד הגורמים האמריקניים, שכמו יתר המצוטטים בכתבה דן בנושא בעילום שם כדי לא לשבש את התוכנית לפני השלמתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully