וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תדונו אותם למוות": משפחות החטופים קיימו "עצרת זעקות אימה"

עודכן לאחרונה: 17.2.2024 / 22:50

העצרת בכיכר החטופים, במחאה על ההחלטה לא לשלוח נציגות לקהיר, התקיימה השבוע ללא אמנים, והמשפחות עלו בזו אחר זו והשמיעו זעקות. המשפחות קראו לנתניהו לקיים את מסיבת העיתונאים שלו בכיכר ואמרו שמאז יום שישי לפני שבוע נתניהו והקבינט מתעלמים מבקשתן להיפגש

מחאה למען השבת החטופים 17.02.24/מערכת וואלה!

משפחות החטופים, שהבטיחו ביום חמישי להחריף את מאבקן, קיימו הערב (שבת) עצרת מרכזית תחת הכותרת "דקה וזעקה - עצרת זעקות האימה", ועצרת נוספת סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים. ממטה המשפחות נמסר כי העצרת נערכה בעקבות ההחלטה לא לשלוח נציגות ישראלית למשא ומתן בקהיר, ובעקבות מידור חלק מקבינט המלחמה וההתעלמות מהמלצת הדרג המקצועי. מטה המשפחות אמר כי המשפחות מבקשות להיפגש בדחיפות עם ראש הממשלה וחברי קבינט המלחמה, והללו מתעלמים מהם מאז יום שישי לפני שבוע. בנוסף קראו בני המשפחות לנתניהו לערוך את מסיבת העיתונאים שקיים היום בכיכר החטופים.

העצרת התקיימה השבוע ללא אמנים, והמשפחות עלו בזו אחר זו לבמה כדי להשמיע את זעקתן. עצרת שהיתה אמורה להתקיים בקיסריה בוטלה.

הפגנה לשחרור החטופים, 17 בפברואר 2024. רויטרס
הפגנה לשחרור החטופים, 17 בפברואר 2024/רויטרס

שרון אלוני קוניו שחזרה מהשבי עם שתי בנותיה על בעלה דוד אשר עדיין מוחזק בשבי חמאס, אמרה מעל לבמה: "הפעם האחרונה שראיתי את אהבת חיי הוא אמר לי שהוא מת מפחד. הגבר החזק שלי שבור, כאוב ומופרד מבנותיו ואשתו. אני מתחננת בפני ראש הממשלה והקבינט, כנסו היום למו"מ בקהיר. הזדמנות כזאת לא תשוב שוב חודשים רבים. אל תשפטו את בעלי למוות"

קוניו הוסיפה: "הנפש שלי שבורה. אף אחד לא נותן לי תשובות, והחיים של דוד הם רולטה רוסית ארורה שאף אחד למעט הקבינט לא יכול לשלוט בה. אמה ויולי צריכות את אבא שלהן. כל יום הן בוכות עליו. הן רצות בבית וממציאות שירים שהן רוצות את אבא ושהוא יחזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנה לשחרור החטופים, 17 בפברואר 2024. רויטרס
הפגנה לשחרור החטופים, 17 בפברואר 2024/רויטרס

לישי מירן-לביא, אשתו של עמרי מירן-לביא שנחטף מביתו בקיבוץ נחל עוז, קראה בשם ביתה בת השנתיים וחצי: "שלום לכל האנשים, אני רוני מירן-לביא. אני בת שנתיים וחצי ועד לא מזמן גרתי בקיבוץ נחל עוז. יום אחד אנשים לא נחמדים נכנסו אלינו לבית והיו הרבה בומים.
ובכינו וכעסנו ופחדנו. והם לקחו את אבא שלי את אבא עמרי. מאז אבא שלי מאוד מפורסם אז אתם בטוח מכירים אותו. הוא מופיע בהמון שלטים ותמונות. כל לילה אני יוצאת עם אמא החוצה להגיד לילה טוב לאבא כי רק בחוץ הוא שומע אותנו. אני צועקת 'לילה טוב אבא, אנחנו אוהבות אותך, אנחנו מתגעגעות אליך, אנחנו מחכות לך. לילה טוב אבא עמרי'".

מירן לביא הוסיפה: "ראש הממשלה וקבינט המלחמה - עוד כמה לילות רוני ועלמא ישנו בלי אבא שלהן? עוד כמה בקרים הן יקומו ויגלו שהוא עדיין לא חזר? תסתכלו לנו בעיניים, קחו אחריות ותעשו הכל כדי שעמרי וכולם יחזרו כבר. זועקת היום בשם רוני ועלמא: דייייי מספיק מהר ועכשיו."

שרון אלוני קוניו במחאה למען השבת החטופים. 17 בפברואר 2024. SATVIEW, צילום מסך
שרון אלוני קוניו במחאה למען השבת החטופים. 17 בפברואר 2024/צילום מסך, SATVIEW

אסנת מטלון שרעבי, אחותם של יוסי שרעבי ז"ל ושל אלי שרעבי אמרה: "ביום ה-130 לאלי מלאו 52 והוא עדיין בשבי החמאס. ביום ה-100, סרטון המוות של אלי. ביום ה-131 ליוסי הייתה אזכרה ואין לו קבר. היום, ביום ה-134, ליוסי נגמר הזמן. אלי חי, וזועק הצילו".

יעל אדר, אמו של תמיר אדר שנרצח וגופתו מוחזקת בעזה אמרה:"איבדתי את היקר מכל את בני בכורי, שהפך אותי לאם, הפך אותי לסבתא. והמדינה הפכה אותי לאם שכולה ואת ילדיו ליתומים. הבן שלי נרצח בחסות המדינה שהפקירה אותו, וממשיכה להפקיר אותו ואותנו".

דני אלגרט, אחיו של ⁠יצחק אלגרט החטוף אמר: "ראש הממשלה מחליט לא לשלוח אף אחד כדי לחלץ את החטופים שלנו. הוא יודע לשלח אותם לעזה אבל לא יודע לשלוח מי יביא אותם, הוא חייב לשלוח את מי שיביא אותם".

יעל אדר, אימו של תמיר אדר ז״ל אשר גופתו מוחזקת בשבי בעצרת למען החטופים, 17 בפברואר 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
יעל אדר, אימו של תמיר אדר ז״ל אשר גופתו מוחזקת בשבי בעצרת למען החטופים, 17 בפברואר 2024/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

חמשת בני משפחת הר, מרמן, וליימברג, ששוחררו משבי החמאס, העבירו הערב מסר מיוחד לראש הממשלה וחברי קבינט המלחמה שבו נאמר: "לא ניתן להחזיר את כל 134 החטופים באמצעות פעולות הירואיות! אנחנו מבקשים מקבינט המלחמה ומראש הממשלה לשלוח עוד היום נציגות ישראלית לחדר המשא ומתן בקהיר. רק באמצעות עסקה ניתן להחזיר את כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully