וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "יש תאריך לבחירות - עוד כמה שנים"

במסיבת העיתונאים בלשכתו אמר רה"מ כי עסקה מול חמאס תוכל להתקיים רק לאחר שארגון הטרור "יירד מהדרישות ההזויות שלו". הוא טען שמי שמנסה למנוע מישראל פעולה ברפיח "אומר לנו - תפסידו". עוד אמר כי ישראל "לא תיכנע לתכתיבים על הסדר עם הפלסטינים"

נתניהו: "יש תאריך לבחירות - עוד כמה שנים"/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז הערב (שבת) כי ממשלתו לא תתפרק בעקבות מחדל ה-7 באוקטובר, כשאמר במסיבת העיתונאים בלשכתו בירושלים כי "יש תאריך לבחירות - בעוד כמה שנים". בנוסף, התייחס לפעולה של צה"ל ברפיח, ואמר: "מי שרוצה למנוע מאיתנו להילחם ברפיח אומר בעצם - תפסידו במלחמה".

"לבחירות יש תאריך, אני לא מציע לעסוק בבחירות בתוך המלחמה. זה יפלג אותנו מיד", אמר נתניהו בתשובה לשאלה על מועד לבחירות. "אנחנו צריכים אחדות, יש לנו עוד רבע מהכוח הלוחם של חמאס לחסל אותו. מפרקים להם את התשתית התת קרקעית. צריכים להתאחד על המאמץ התת קרקעי ולא בפוליטיקה".

הוא התייחס לאפשרות של תמרון קרקעי ברפיח, ואמר: "שוחחתי עם מנהיג ארה"ב ועם מנהיגים מכל העולם - אני אומר להם שישראל תילחם עד הניצחון המוחלט. מי שרוצה למנוע מאיתנו להילחם ברפיח אומר בעצם - תפסידו במלחמה. לא ניכנע לשום לחץ. לא ניכנע לתכתיבים בין לאומיים בנוגע להסדרים עתידיים עם הפלסטינים. הבהרתי גם בקבינט. ישראל תמשיך להתנגד בתוקף להקמה חד צדדית. לא יכול להיות פרס גדול יותר לטרור".

נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו. 17 בפברואר 2024. ינון שלום יתח
"יש תאריך לבחירות - בעוד כמה שנים". נתניהו במסיבת העיתונאים, הערב/ינון שלום יתח

נתניהו התייחס למשלחת הישראלית שיצאה השבוע לדון במו"מ בקהיר. "קיבלנו דרישות הזויות על הר הבית, דרישות לשחרר אלפי מרצחים. בכל זאת החלטתי לשלוח את המשלחת לבקשת הנשיא ביידן", אמר. "הם חזרו הנה ולא היה שום שינוי בהנחיה. זה היה בהתאם למדיניות קבינט המלחמה. במתן ומתן לא נקבל כלום".

הוא תייחס להורדת הדירוג של ישראל במודי'ס. "אני לא חושב שיש פה כישלון כלכלי, נתוני המאקרו של ישראל ביחס למדינה שנמצאת במלחמה לא מגיעה בגלל סיבות כלכליות. כשננצח במלחמה דירוג האשראי יעלה מיד. גם התחזית השלילית - הכול נוסע מהמלחמה. אתם תראו את הדירוג חוזר מיד". הוא הוסיף, "היה ביקוש שיא באגרות החוב של מדינת ישראל - זה אומר דרשני".

בסוף הצהרתו פנה נתניהו לעיתונאים ודרש מהם לחקור מי אחראי לקמפיין נגדו: "אני רואה מודעות ענק נגדי, לא חשבתם לבדוק מי עומד מאחורי זה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עשן מיתמר מהעיר חאן יונס כפי שנראה ממחנה אוהלים בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה, 11 בפברואר 2024. רויטרס
"מי שמונע מאיתנו להילחם ברפיח אומר בעצם - תפסידו". מחנה אוהלים ברפיח, החודש/רויטרס

בתגובה לדרישתו של נתניהו לחקור את מי שעומד מאחורי השלטים נגדו, נמסר מעמותת "לוחמי כיפור 73", העומדת מאחורי הקמפיין "אתה הראש, אתה אשם!": "נתניהו מאבד עשתונות מקמפיין שאומר את המובן מאליו - מי שעומד בראש ובנה את חמאס במשך 14 שנים, והתעלם מהתרעות, הוא האשם במחדל 23. אתה הראש, אתה אשם!

"העיסוק האובססיסי שלו בקמפיין מהווה המשך ישיר לניסיונו לברוח מאחריות ולהטיל על אחרים את אשמתו במחדל החמור בתולדות המדינה", המשיכו. "בדיוק כפי שהיה בזמנו עם גולדה, אין ברירה אלא להחליפו וללכת לבחירות, ובמקביל, להקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור לעומק את מחדל 23. זו הדרך היחידה לאחות את הקרעים בעם ולהביא לשיקום אמיתי".

כוח קפלן בתגובה לנתניהו: "מי שמסרב לשאת באחריותו לטבח 7 באוקטובר ועובד כל היום כדי לשסע את העם, לא יכול לדבר על אחדות. הדבר היחיד שיביא לאחדות וישיב את אמון העם הוא קביעת תאריך לבחירות שאחריהן תוקם ממשלה שמייצגת את העם המופלא שלנו".

ממפלגת יש עתיד נמסר: "עוד מופע של רה"מ לא כשיר שעל פי כל מדד איבד מזמן את אמון הציבור וממשיך לברוח מאחריות המחדל הגדול ביותר לעם היהודי מאז השואה. לאחר שהרס את הביטחון, הכלכלה ומדיניות החוץ, ההתפכחות וקולות לבחירות בהקדם, שנטועים עמוק במרבית החברה הישראלית, כבר מגיעים מתוך ממשלתו וחברי מפלגתו של נתניהו. ישראל צריכה שינוי. בחירות זה צו השעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully