וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש סטיית תקן": הנפילה בבסיס פיקוד צפון - טעות סטטיסטית של כיפת ברזל

עודכן לאחרונה: 16.2.2024 / 14:23

בתחקיר של מערך ההגנה האווירית בעקבות נפילת הרקטה הקטלנית אמש עולה כי נבעה מטעות טכנית במערכת כיפת ברזל, ולא קשורה לחיילים שמפעילים את הסוללה. "אי אפשר להגדיר את זה ככשל טכני, שום דבר לא מעניק 100 הגנה"

פצועים כתוצאה מנפילת רקטות/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אלי אשכנזי

בצל הביקורת על הרקטה שנפלה אתמול במחנה פיקוד הצפון, הרגה את החיילת עמר שרה בנג'ו, ופצעה כמה חיילים נוספים, תחקיר מערך הגנה אווירית הוצג לבכירי חיל האוויר. גורם המצוי בפרטי התחקיר סיפר, כי נפילת רקטת הגראד בלב מחנה פיקוד צפון, "היה עניין סטטיסטי שאינו קשור למפעילי הסוללה".

90% מניסיונות היירוט של כיפת ברזל מצליחים. עשירית היירוטים שמפספסים, נובעים מתקלות טכניות: אות חשמלי מתעכב באלפית שניה, או תקלה סטטיסטית בחישוביו המתמטים של המחשב, לוואלה נודע כי בחיל האוויר מעריכים שזה היה המקרה אתמול.

חבלן משטרה באחת מזירות נפילת רקטות, צפת, 14 בפברואר 2024. אלי אשכנזי
חבלן משטרה בזירת נפילת רקטה בצפת/אלי אשכנזי

"הטכנולוגיה טובה ועובדת ואי אפשר להגדיר את זה ככשל טכני, יש סטיית תקן - כמו בכל אמצעי טכנולוגי", הוסיף הגורם הצבאי. "שום דבר לא מעניק 100 הגנה, לכן מערכי הגנה אווירית מהווה השלמה להגנה פאסיבית ולא תחליף לה. יכול להיות שאתמול דברים היו יכולים להיעשות אחת, אך לעיתים ההבדל בין יירוט לפספוס הוא מאית השניה".

בצבא ממשיכים בתחקיר המקרה, ובמסגרתו בדיקת מערכת ההתרעה בבסיס פיקוד הצפון, וזמן ההתרעה באזור. במקביל, נהלי החירום חודדו למפקדים בגזרה, שמתבקשים לתרגל עם חיילים את ההוראות ההתגננות במקרה של מתקפת רקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully