וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חריפה בצה"ל על מערך ההגנה האווירית: "רקטה לא אמורה ליפול בבסיס"

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 8:36

המכ"ם זיהה כי חלק מהרקטות במטח של חיזבאללה אמורים ליפול בשטחים פתוחים ולכן לא שוגרו מיירטים, מה שגרם לנפילת גראד בבסיס פיקוד צפון ולמותה של חיילת. גורם צבאי: "הרקטה הזו לא היתה אמורה להרוג חיילת"

פצועים כתוצאה מנפילת רקטות/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אלי אשכנזי

ביקורת חריפה בצה"ל על היעדר היירוט של מערך הגנה אווירית בעקבות אירועי אמש (רביעי), בה נהרגה חיילת בבסיס פיקוד צפון ממטח הרקטות של חיזבאללה. במהלך השיגורים, 11 טילי גראד בקוטר של 122 מ"מ נורור מאזור ח'נין בדרום לבנון. המכ"ם של מערך הגנה אווירית זיהה כי חלק מהרקטות שחלפו מעל מטולה וקרית שמונה אמורים ליפול בשטחים פתוחים ולכן לא שוגרו לעברם מיירטים.

גורם צבאי מסר כי אזורים ביטחוניים צריכים להיות תחת שמירה קפדנית של מערכת הגנה אווירית, ולא לתת לטעויות כאלה לקרות. "לא ברור האם תנאי מזג האוויר המורכבים או פרט טכני אחר הובילו לכך שהמיירט לא פגע ברקטה, אך זו לא היתה אמורה להיות פעולה מורכבת. הרקטה הזו לא היתה אמורה ליפול בלב הבסיס ובטח לא להרוג חיילת".

זירת נפילת רקטות, צפת, 14 בפברואר 2024. אלי אשכנזי
זירת נפילת רקטות אמש בצפת/אלי אשכנזי
סמ"ר עמר שרה בנג'ו, בקרית איסוף יבשתי בגדוד 869, עוצבת הגליל (91), נהרגה כתוצאה משיגור שבוצע משטח לבנון לבסיס בצפון הארץ. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
"הרקטה הזו לא היתה אמורה להרוג חיילת". סמ"ר עמר שרה בנג'ו שנהרגה אמש/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המכ"ם זיהה כי רקטות אמורות ליפול על בית החולים זיו ובבסיס פיקוד צפון. סוללות כיפת ברזל שיגרה מיירטים לעבר הרקטות, אך רקטה אחת הצליחה לחדור ופגעה בשטח הבסיס בזמן שהחיילת רצה למיגונית.

הגורם צבאי הוסיף כי הבעיה לא יכלה להיות בהתרעה, אלא במערכת. "יש פיזור גדול מאוד של רמקולים בעיר צפת ובבסיס הצבאי, לא זו היתה הבעיה. כנראה שהבעיה היא מתי המערכת פעלה לראשונה: האם היתה השהייה בהפעלת המערכת בבסיס וזה גרם לכך שחלק מהחיילים היו רק בדרכם למרחבים המוגנים. זו נקודה ראשונה שנבחנת".

עוד אמר הגורם כי הנושא עוד מתוחקר, אך השיטות בהם פעל חיזבאללה לא חדשות עבורם, "סוגיית היירוט מתוחקרת ועדיין לא הועברו ממצאים אלא רק הערכות", אמר. "לא מדובר ברקטה מסוג חדש. גם לא חדש שחיזבאללה פועל בשיטת הצפה של מטח גדול כדי לנסות ולהקשות את המערכות. גם הנקודה ממנה שוגרה הרקטה מוכרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully