וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליבו של ראש הממשלה אטום": משפחות החטופים מחריפות את המאבק נגד נתניהו

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 23:05

המגעים לעסקת חטופים לא נושאים פרי, ומשפחות החטופים, שמאמינות שנתניהו מטרפד עסקה אפשרית, מאבדות את הסבלנות. "כרגע זה מרגיש שארה"ב רוצה להוביל לעסקה יותר מאשר מישראל. מי במשמרת שלו התקיים המחדל, צריך להביא את החטופים הביתה. אין לכם מנדט להקריב אותם"

בווידאו: משפחות החטופים חוסמים את דרך בגין 08.02.24/דנור אהרון Danor Aharon

על רקע חוסר ההתקדמות המסתמנת במגעים לעסקת חטופים, והסירוב של ראש הממשלה נתניהו לשגר משלחת ישראלית לשיחות המשך שאנשי המודיעין המצרי רצו לקיים היום בקהיר בנושא עסקת החטופים. מטה המאבק להחזרת החטופים והנעדרים מחריף את צעדיו.

אילה מצגר, קרובתו של יורם מצגר, החלה להפגין הערב (חמישי) מול שער בגין של הקריה יחד עם עוד 15 מוחים נוספים. בשבועות האחרונים השתתפה גם בחסימות איילון. "מבחינתי הגיע הזמן שעם ישראל יצא לרחובות וייאבק על החטופים ועל ניהול נכון של המלחמה הזאת. אני לא סומכת על מי שמנהל, כל עוד הוא מקבל החלטות לבד. הוא נתן לי מספיק סיבות לא לסמוך עליו. שישתף את גנץ, אייזנקוט, ניצן אלון וכל אנשי המקצוע. לא יכול להיות שיחליט בעצמו אם נוסעים לקהיר או לא", קבעה. הוא כרגע מטרפד עסקה. יש ניגוד עניינים של ראש הממשלה, אין לו שום סיבה לסיים את המלחמה הזאת. זקנים עדיין שם, נשים נאנסות כל יום. באיזה עולם נורמלי אנשים ממשיכים לחיות בתוך הטרלול הזה?", אמרה.

על התגברות המחאה, למען החטופים ונגד נתניהו, אמרה, "המשפחות מגיעות מכל מיני רקעים פוליטיים ואג'נדות. כולם רוצים את הילדים בבית. אנשים אחרים שיוצאים לרחוב מדברים על דברים שונים, יש חשש גדול שאם יבואו לעזור לנו במאבק שלנו, מכונת הרעל תסווג אותנו כקפלניסטים. המשפחות לא מתעסקות בבחירות אלא בלפנות לנתניהו שיעשה כל מה שיכול. יום האהבה היה אתמול ואין אהבה באוויר, הלב שלו ושל הממשלה שלו אטום".

הפגנות משפחות החטופים מול הקריה. אורי סלע
הפגנות משפחות החטופים מול הקריה/אורי סלע
הפגנות משפחות החטופים מול הקריה. אורי סלע
הפגנות משפחות החטופים מול הקריה/אורי סלע
הפגנות משפחות החטופים מול הקריה. אורי סלע
הפגנות משפחות החטופים מול הקריה/אורי סלע

במקביל, משפחות החטופים נשאו הצהרה לתקשורת ממרכז מורשת המודיעין שבגלילות בה דרשו פגישה מיידית עם ראש הממשלה וקבינט המלחמה. מורן סטלה ינאי, ששוחררה משבי חמאס בעסקת החטופים הקודמת אמרה, "אני עדיין זוכרת את הריח, את הפחד, את הטרור שהכה בי וממשיך להכות בכל יום ולילה.עברתי מוות, ועכשיו מי שנותר שם עובר מוות. הבנות בשבי עוברות אונס פיזי ונפשי. לא ייתכן שכעת ניתנת לנו ההזדמנות לסיים סוף סוף את הסבל הזה וישראל מסרבת לשלוח נציגים לשולחן המשא ומתן בקהיר ולהוביל לעסקה לשחרור כולם".

"אין בין החטופים בן של ראש ממשלה או בת של שר בכיר, הם אנשים פשוטים שעוברים התעללות על ידי מלפצות חמאס, ונותרים מופקרים", אמר רובי חן, אביו של איתי חן, שנחטף מבסיס צה''ל בעוטף עזה. "כרגע זה מרגיש שארה"ב רוצה להוביל לעסקה יותר מאשר מישראל. מי במשמרת שלו התקיים המחדל, צריך להביא את החטופים הביתה. אין לכם מנדט להקריב אותם".

הפגנות וחסימת כבישים בבגין. ניב אהרונסון
הפגנות וחסימת כבישים בבגין/ניב אהרונסון
הפגנות וחסימת כבישים בבגין. ניב אהרונסון
הפגנות וחסימת כבישים בבגין/ניב אהרונסון

שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב, שנחטף ממסיבת הנובה בזעקת יאוש: "אחרי 132 ימים שבהם בכיתי, התחננתי, צעקתי ונסעתי מסביב לעולם, אני מבינה שיש הזדמנות אמיתית. 132 ימים ביקשו ממני להמתין ולי לא נשאר יותר אוויר. אני מותשת מבולבלת ומתגעגעת ובמצוקה גדולה. אני יודעת דבר אחד: רק אתם יכולים להחזיר אותם".

יפעת קלדרון, קרובת משפחה של סהר וארז ושוחררו משבי חמאס, ושל עופר שעוד מוחזק בשבי, אמרה בעוד היא אזוקה לשער בסיס הקריה: "אין להם זמן למבצעים הרואיים שקורים אחת לשלושה חודשים. אין להם זמן לזה. ושבי מדינת ישראל אני רוצה להבין מה ציפיתם שיקרה אחרי 4 חודשים? שנשב ונאכל ג'חנון ביחד? אני לא ישנה בלילות אני מתעוררת בבהלה שהזמן עובר ולא יכול להיות שאנשים מסתובבים פה בעזריאלי ואנחנו עסוקים בלהחזיר חטופים שעדיין בעזה? באיזה עולם נורמלי הטרלול הזה מתנרמל? מה זה הדבר הזה?"

"אני פה היום מהצהריים, בשביתת רעב והזדהות עם החטופים", אמר דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט שחונה מול הקריה. "אני אוכל חצי פיתה עם כף גבינה כמו שאוכלים החטופים בתוך המנהרות. ואני לא אפסיק עד שאני אבין שראש הממשלה ישלח למצרים נציגים לקדם את העסקה. לראש הממשלה אין מנדט להשאיר שם 134 אנשים. אנחנו נמצאים כאן במצב של פיקוח נפש, כל שנייה, כל דקה אנחנו שומעים על מישהו שנשימתו היא הנשימה האחרונה, מישהי שנאנסה או מישהו שהתעללו בו ואנחנו לא יכולים להמשיך עם זה. זה חייב להיפסק".

מפגינים אוזקים את עצמם לשער הבסיס בקרייה. ניב אהרונסון
מפגינים אוזקים את עצמם לשער הבסיס בקרייה/ניב אהרונסון
הפגנות משפחות החטופים מול הקריה. אורי סלע
הפגנות משפחות החטופים מול הקריה/אורי סלע

מאוחר יותר הערב, עשרות מפגינים חסמו את דרך בגין בתל אביב תוך קריאות "bring them Home now" ו-"עסקה עכשיו". מפגין מהמחאה למען שחרור החטופים מול הקרייה נעצר, הוא נלקח על ידי המשטרה על רקע קריאות "בושה, בושה". נימוק המשטרה למעצר הוא שהדליק אבוקה. מפגינים נוספים אזקו עצמם לשער הבסיס, בינהם - השחקנית אורנה בנאי. בהמשך, המשפחות צעדו מסביב לבסיס הקרייה כשהם אזוקים זה לזה, ולאחר מכן ברחוב שאול המלך הסמוך לכיכר החטופים שנסגר לתנועה. לבסוף בני משפחות החטופים התפצלו והתייצבו בכל אחד משערי הבסיס מתוך כוונה לפגוש את חברי הקבינט. במטה משפחות החטופים שוקלים לקיים את עצרת החטופים של השבוע מחוץ לבתים של ראש הממשלה, "אם הוא לא בא אלינו, אנחנו נבוא אליו", אמרה קרובת משפחה של חטוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully