וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ ישראל כ"ץ יבקר לראשונה בחייו בגרמניה: "לא הייתי מסוגל"

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 16:37

כ"ץ ישתתף בוועידת הביטחון במינכן, ויישא דברים נגד האנטישמיות. לקראת הנסיעה שיתף כ"ץ שעד כה נמנע מלבקר בגרמניה שכן "לא יכלתי לשאת את המחשבה שמהאדמה הזו יצאו משמידי עמי", אבל כעת הוא רואה חשיבות "להתיר את השבועה", כדי לקדם את שחרור החטופים וביטחון המדינה

ישראל כ"ץ עם הנשיא הארגנטינאי חאבייר מיילי/דוברות משרד החוץ

שר החוץ ישראל כ"ץ ימריא הערב (חמישי) לגרמניה, שם הוא יישא מחר נאום מרכזי בוועידת הביטחון של מינכן. בהודעת משרד החוץ נמסר שבדבריו ישים כ"ץ דגש על "זכותה של ישראל להגנה עצמית עד להשגת יעדי המלחמה", ויאמר "זאת לא רק המלחמה שלנו, אלא של כל העולם החופשי מול האיסלאם הרדיקלי וציר הרשע בהובלת איראן".

כמו כן, כ"ץ יתקוף בחריפות את תופעת האנטישמיות וההסתה נגד היהודים ומדינת ישראל, וידרוש מכלל הממשלות לפעול בתקיפות נגד התופעה. במהלך הוועידה יחשוף כ"ץ חוברת מיוחדת שהוכנה במשרד החוץ המפלילה את אונר"א במעורבות בפעילות הטרור של החמאס וידרוש מהקהילה הבינ"ל שלא לפעול באמצעות אונר"א, אלא באמצעות גופים אלטרנטיביים. במהלך ביקורו, כ"ץ יפגוש את סגן קנצלר גרמניה, רוברט האבק, ומנהיגים נוספים.

שר החוץ ישראל כ"ץ ושרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק, 14 בפברואר 2024. דוברות משרד החוץ, אתר רשמי
השר כ"ץ בפגישה עם שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק/אתר רשמי, דוברות משרד החוץ

ההודעה חושפת שכ"ץ נמנע עד כה לבקר בגרמניה, בעקבות העובדה שהוריו, מאיר ומלכה כ"ץ ז"ל, שרדו את זוועות השואה. הוא שיתף: "כל חיי לא הייתי מסוגל לדרוך על אדמת גרמניה. גדלתי בבית של ניצולי שואה. אימי מלכה ז"ל שרדה שבעה מחנות, וצעדה בצעדת המוות. אבי ז"ל קפץ מהרכבת בבודפשט ונתפס. לא יכלתי לשאת את המחשבה שמהאדמה הזו יצאו משמידי עמי. אבל דווקא כעת, בעת הזו, אני רואה חשיבות להתיר את שבועתי ולנסוע לכנס הביטחון במינכן. אעשה הכל למען ביטחון ישראל, הבטחת עתידנו והשבת החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully