וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירים יהודים מהתפוצות יקבלו כלים להתמודדות עם אנטישמיות במסגרת התנדבות בישראל

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 9:15

הצעירים, שמגיעים מרחבי העולם כדי להתנדב בארץ במהלך המלחמה, יקבלו כלים להתמודדות עם הבעיות אותם הם מכירים מקרוב: "האווירה האנטי-יהודית גרמה לי לא לחזור לקמפוס ולהגיע להתנדב פה במקום", סיפר אחד. "פה המלחמה היא פיזית, אבל בעולם המערבי מתנהלת מלחמה על מילים"

הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון, 11 בנובמבר 2023/טוויטר

מתנדבים שהגיעו מכל העולם כדי לסייע לישראל בזמן המלחמה, יעברו הכשרה שתעניק להם כלים להתמודד עם האנטישמיות והדה-לגיטימציה כנגד ישראל. המשתתפים מכירים מקרוב את השלכות השנאה, ובארגון "מסע" ובמשרד החוץ מקווים שהם יוכלו להעביר את המסרים החשובים לעולם.

עם פרוץ המלחמה, ארגון מסע (מיסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל) קיבל אלפי פניות מצעירים המבקשים לבוא להתנדב בישראל. בהמשך הוחלט לארגן תוכנית שכולה מוקדשת להתנדבות בתחומים הקשורים ללחימה ולעורף האזרחי. במקביל, העלייה הדרמטית באנטישמיות שחווים היהודים בעולם, הביאה לשיתוף פעולה של הארגון עם משרד החוץ, שפתחו בתכנית שתעניק להם כלים להתמודדות מול התופעה..

המשתתפים, שמגיעים ממגוון מדינות ובהן ארה"ב, דרום-אפריקה, ניו-זילנד, קנדה, ברזיל, צרפת, אוסטרליה, הולנד, אוקראינה, ארגנטינה ועוד, שוהים בישראל במשך שישה שבועות, ומקדישים את זמנם להתנדבויות. רבים מהם מספרים על אירועים מטרידים בסביבתם הקרובה: עלייה חריגה בתקיפות אנטישמיות בקמפוסים, עוינות מהאוכלוסייה הכללית, ופחד להחצין את יהדותם ברבים.

מתנדבי מסע בהכשרה במשרד החוץ. ארגון מסע, אתר רשמי
מתנדבי מסע בהכשרה במשרד החוץ/אתר רשמי, ארגון מסע

אחד המשתתפים הוא ג'וש מובר, בן 40 מטורונטו. "האווירה האנטי-יהודית הזאת, והשתיקה של מי שחשבתי שהיו חברים שלי, גרמו לי לא לחזור ללמד הסמסטר ולהגיע לישראל להתנדב במקום", סיפר ג'וש, שמלמד במספר אוניברסיטאות.

ג'וש יצטרף ליום הכשרה לכ-90 משתתפי מסע-מתנדבים, במסגרתו ישמעו מפי בכירי משרד החוץ על המצב הבעייתי של יהדות העולם, הביקורת המתמדת על ישראל, וכיצד להתמודד איתה: הם ישמעו על העלייה באנטישמיות בעולם מפי ראש המחלקה למאבק באנטישמיות, לרבות כלים להתמודדות איתה ברשתות. הם ילמדו גם על התהליכים המשפטיים כנגד ישראל בהאג מהייעוץ המשפטי, ואפילו על התהליכים שישראל מובילה בכל הנוגע למשבר האקלים.

"אלו הסיבות שהביאו אותי לישראל", אמר ג'וש. "פה המלחמה היא פיזית, אבל בעולם המערבי מתנהלת מלחמה על מילים, והיא חשובה מאוד. שם יהודים מסתירים שרשרת מגן-דוד מתחת לחולצה, או מדברים בלחישה, איפה שאנחנו דווקא צריכים לצעוק. ישראל והעם היהודי לא הולכים לשום מקום ולכל מי שמתקשה להתמודד עם זה, היה נעים להכיר אתכם".

"אנחנו מתרגשים לראות את המשתתפים מגיעים לפה בכל פעם מחדש", אמר עופר גוטמן, מנכ"ל ארגון מסע. "הם חוו את הטראומה של ה-7 באוקטובר, אבל מרחוק, וגם זה מורכב. הרבה מהם מביעים תמיכה פומבית בישראל, והם משלמים על זה מחירים כבדים. כשהם באים לפה ורואים מקרוב את מה שאנחנו כישראלים חווים האמונה שלהם בצדקת הדרך מתחזקת, ולצד ההתנדבות האינטנסיבית חשוב לנו לתת להם כלים כדי לשדר החוצה את מה שהם רואים. חזית ההסברה חשובה לא פחות מהחזית הפיזית, כדי שנוכל להמשיך ולהילחם למען קיומנו".

חמוטל רוגל-פוקס, ראש מחלקת יהדות התפוצות במשרד החוץ, הוסיפה כי "אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם ארגון מסע. אנחנו רואים ערך משמעותי בהתגייסות של יהדות התפוצות למען ישראל בכל החזיתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully