וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זרקור על זוועות חמאס": כינוס מיוחד בארה"ב בנושא אלימות מינית נגד נשים ישראליות

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 10:47

את הכינוס יזמו שגרירות ישראל וחברת הקונגרס הדמוקרטית דבי וסרמן-שולץ, והשתתפו בו בעלה של סגנית נשיא ארה"ב דאג אמהוף, חברות קונגרס נוספות ואקטיביסטים מובילים. בחלק הסגור נשמעו עדויות על אלימות מינית שהפעיל חמאס. השגריר הישראלי: "לא נשתוק ונחשוף את הצביעות"

כינוס מיוחד בקונגרס האמריקאי בנושא "אלימות מינית נגד נשים ישראליות". RepDWS, אתר רשמי
הכינוס המיוחד בנושא אלימות מינית נגד נשים ישראליות, 14 בפברואר 2024/אתר רשמי, RepDWS

שגרירות ישראל בארה"ב וחברת הקונגרס הדמוקרטית דבי וסרמן-שולץ, יזמו היום (רביעי) כינוס מיוחד בקונגרס האמריקאי בנושא "אלימות מינית נגד נשים ישראליות". באירוע השתתפו השגריר מיכאל הרצוג, דאג אמהוף - בעלה של סגנית הנשיא קמלה האריס, השליחה המיוחדת של הממשל האמריקני לניטור ולמלחמה באנטישמיות דברה ליפשטדט, חברות קונגרס, נועה תשבי ואקטיביסטים מובילים.

חברת הקונגרס דבי וסרמן-שולץ, מובילת הכנס, היא בעלת זיקה עמוקה למורשת היהודית ותומכת בולטת בישראל. היא חברה בוועדת ההקצבות ובכוח המשימה הדו-מפלגתי למאבק באנטישמיות. אחרי 7 באוקטובר היא ביקרה בישראל והיא פועלת רבות למען לשחרור כל החטופים.

בחלקו הסגור של הדיון, נשמעו עדויות לגבי אלימות מינית שהפעיל חמאס מפיהן של שוטרות מצוות החקירה שהגיע מישראל, וככן מפי ד"ר רננה איתן מנהלת המערך הפסיכיאטרי במרכז הרפואי איכילוב שטיפלה בקורבנות.

כינוס מיוחד בקונגרס האמריקאי בנושא "אלימות מינית נגד נשים ישראליות". RepDWS, אתר רשמי
"חובתנו להמשיך לחשוף אתץ הפשעים הנוראים של חמאס"/אתר רשמי, RepDWS

לאחר מכן התקיים פאנל בהשתתפות: השגריר הרצוג ורעייתו שירין, דאג אמהוף, ליפשטדט, איתן, חברת הקונגרס לויס פרנקל וחברת הקונגרס קתי מנינג ונועה תשבי.

הרצוג אמר: "היום אנחנו מאירים זרקור על הזוועות שביצע חמאס בנשים ישראליות מאז 7 באוקטובר ועד היום. העדויות שאנו שומעים ורואים קשות מנשוא, אך זוהי חובתנו להמשיך לחשוף את הפשעים הנוראים של חמאס ולא לשתוק אל מולם. כאשר רבים מתעקשים שלא להאמין לנשים ישראליות, אנו לא נשתוק ונחשוף את הצביעות".

וסרמן שולץ אמרה: "זה בלתי מתקבל על הדעת שספקנות עדיין מלווה את הניצולים, ובלתי מתקבל על הדעת ששנאה והטיה דוחפים אנשים 'להאמין רק לחלק מהנשים'. איננו יכולים להטיל ספק. אנחנו לא יכולים לתת לאידיאולוגיה הזו לתת רשות לאונס בכוונה תחילה, ואנחנו לא יכולים לאפשר זאת לאלה שיתעלמו מאלימות מינית במיוחד נגד נשים יהודיות. היום עזרנו להפיג את השקט הזה והתעמתנו עם השנאה הסובבת אותנו".

אמהוף אמר: "על כולנו לעמוד יחד כנגד שנאה, ברבריות, וטרור. מה שקרה בישראל ב7 לאוקטובר הוא התגלמות הרוע, האלימות והברבריות. אי אפשר להתעלם מהפשעים האלימים והמיניים שהופעלו כנגד נשים ישראליות. אי אפשר להתעלם מההוכחות, מהעדויות ומהעובדות כאשר הן מוצגות לפנינו. עלינו להוקיע ולהצביע על כל מי שמעז להטיל ספק בקיומן. אל לנו להתעלם מהכאב של הנשים הישראליות או מהסיפור שלהן".

בנוסף על הכינוס, היום צפויה לעלות על שולחן בית הנבחרים חקיקה הצהרתית המגנה את האלימות המינית של חמאס כלפי נשים ישראליות ב-7 באוקטובר. את הדיון על החקיקה יובילו מצד הדמוקרטים קתי מנינג ומצד הרפובליקנים מריו דיאז באלארט .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully