וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בטרומית: הסעה, הלנה או העסקה של שב"חים התומכים בטרור יחשבו כעבירה חמורה

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 21:58

לפי ההצעה, תוחמר ענישתו של אדם שהסיע, הלין או העסיק שוהה בלתי חוקי שתומך בטרור, הן במאסר והן בקנס שישלם. בהצעה תמכו 47 חברי כנסת מול 8 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתקבע באיזו ועדה תידון ההצעה

בווידאו: קטטה ביפו. סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים/אתר רשמי

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הכניסה לישראל, לפיה עבירות של הסעה, הלנה והעסקה של שוהה בלתי חוקי שהביע תמיכה בטרור יוגדרו כעבירה חמורה. הצעת החוק הובאה על ידי חברי הכנסת אופיר כץ ויוליה מלינובסקי, ותמכו בה 47 חברי כנסת, אל מול 8 מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתקבע באיזו ועדה תידון ההצעה.

בהצעה מוצע לקבוע נסיבות מחמירות לעבירות של הסעה, הלנה והעסקה של שוהה בלתי חוקי. כך, אדם שהסיע, הלין או העסיק שוהה בלתי חוקי שהביע תמיכה בטרור יהיה חשוף לעונש של עד 6 שנות מאסר וקנס של עד 226,000 שקלים, ואם השוהה הבלתי חוקי ביצע מעשה טרור - עונש של עד 8 שנות מאסר וקנס של עד 300,000 שקלים.

בנוסף, מוצע להכפיל את התקופה אותה מוסמך בית המשפט לפסוק כעונש של התליית רישיון או היתר עיסוק למי שהורשע בעבירות כאמור במסגרת הנסיבות המחמירות, כך שהתקופה תעמוד על שנה.

נעצר שוהה בלתי חוקי שהחזיק רובה סער מסוג קלאצ'ניקוב ושני מטעני צינור, ככיר השעון יפו, 8 בספטמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
מעצר שוהים בלתי חוקיים בתל אביב, 2022/דוברות משטרת ישראל

בדברי ההסבר להצעה נכתב כך: "תופעת השוהים הבלתי חוקיים המגיעים מאזורי יהודה והשומרון מהווים סכנה ביטחונית חמורה. רק בעת האחרונה אירע פיגוע קשה ברעננה בו נרצחה אישה בת 79 ונפצעו עוד כ-20 בני אדם. כמו כן, גם ברחובות סוכל ניסיון פיגוע של קטין שהביע תמיכה בטרור ברשתות החברתיות. פיגועים אלה מצטרפים לשורת מעשי רצח ופיגועים לאורך השנים שנעשו על ידי שוהים בלתי חוקיים. המצב הקיים דורש יצירת כלים שירתיעו את המעסיקים ואת המסייעים להם.

מי שמלין, מסיע או מעסיק שוהה בלתי חוקי, מגדיל למעשה את החשיפה של אזרחי ישראל לפגיעה מאירוע טרור, ובכך נוטל על עצמו אחריות על התרחשותו. התייחסות ממוקדת וענישה קשה נגד אנשים המעודדים את כניסת השוהים הבלתי חוקיים לישראל ובכללם המעסיקים, המסיעים והמלינים, עשויות לסייע במאמץ לצמצום תופעת השוהים הבלתי חוקיים בישראל, לצמצום הפיגועים ולהצלת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully