וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן על הפסקת פעילות המשלחת לקהיר: "על ישראל להמשיך לעבוד קשה בשביל עסקה"

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 20:08

היועץ לביטחון לאומי התייחס להחלטת נתניהו לא להמשיך את פעילות משלחת ישראלית לקהיר, שם מתנהל מו"מ על החטופים: "אנחנו חושבים שניתן וצריך להשיג עסקה". בנוסף ציין כי משלוח הקמח לרצועת עזה לא הועבר "בצורה שציפינו", ושבבית הלבן מצפים מישראל "לעמוד בהתחייבויותיה"

ביידן: הלוואי שיכולתי להיות שם לחבק את אביגיל/רויטרס

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן התייחס היום (רביעי) להחלטת נתניהו לא לשגר משלחת לקהיר: "אנחנו חושבים שניתן וצריך להשיג עסקת חטופים, וכולם, כולל ממשלת ישראל, צריכים להמשיך לעבוד קשה כדי להשיג עסקה כזו".

בנוסף מסר סאליבן כי משלוח הקמח לרצועת עזה "לא הועבר בצורה שציפינו". הוא הוסיף כי הם "מצפים מישראל לעמוד בהתחייבויותיה לגבי העברת הקמח לעזה".

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"על ישראל להמשיך לעבוד קשה בשביל עסקה". ביידן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתמול פורסם כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מעכב משלוח של קמח אותו מימנה ארצות הברית, ומונע את העברתו לרצועת עזה כיוון שהוא אמור להיות מחולק ברצועה על ידי אונר"א - כך לפי שני בכירים ישראלים ואמריקנים.

משלוחי הקמח לעזה היו סוגיה שעלתה בדרגים הגבוהים ביותר בין ארצות הברית לבין ישראל כבר לפני למעלה מחודש. קבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני אישרו את העברת הקמח מנמל אשדוד לעזה דרך מעבר כרם שלום. הנשיא ביידן ושר החוץ האמריקני בלינקן כבר הודו באופן פומבי לפני כמה שבועות לממשלת ישראל על כך שהסכימה לסייע בהעברת משלוחי הקמח לרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully