וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תרגמה לא נכון פוסט "איומים" נגד בן גביר - וכתב האישום בוטל

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 16:06

המשטרה נאלצה לחזור בה מכתב אישום לאחר שלא הוכח כי הפוסט שפרסם מכיל איומים בניגוד לתרגום שביצעה, וכי בן גביר לא כיהן כשר לביטחון לאומי באופן רשמי. "אנחנו כופרים בכך שבמועד הרלוונטי בן גביר היה שר לביטחון לאומי. כסנגור, אני לא יודע מי נשיא המדינה עתה"

בווידאו:צעיר רכוב על גמל יורה בנשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

יחידת התביעות המשטרתית הודיעה אמש (שלישי) כי נאלצה לחזור בה מכתב אישום שהגישה נגד תושב הפזורה הבדואית בדרום בגין איומים כלפי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זאת לאחר שלא הוכח כי הפוסט שפרסם מכיל איומים, בניגוד לתרגום שביצעה המשטרה, וכי בן גביר לא כיהן כשר לביטחון לאומי באופן רשמי בזמן האישום.

לפי עובדות כתב האישום שהוגש בתחילת חודש דצמבר 2023 על ידי יחידת התביעות המשטרתית נגד חוד'יפה אבו האני. תושב רהט (36) ב-27 לינואר 2023 פרסם רשומה בדף הפייסבוק שלו, אליו נחשפו כ-16 אנשים בלבד, בשפה הערבית את התוכן הבא: "בן גביר חושב שבכל פעם שהוא הורג עוד ערבי ופלסטינאים הוא יעקור אותנו מהשורשים. לא, ברוך השם, לא יכלו עוד אלף כמוהו שיעקרו אותנו מארצנו, גם אם זה יעלה לנו בחיים. פטירתו של הצורר קרובה בעזרת השם".

בדואים בנגב, 5 בספטמבר 2023. מאזן אבו סיאם, אתר רשמי
"התוכן בערבית אינו נושא בתוכו איומים". בדואים בנגב/אתר רשמי, מאזן אבו סיאם

עוד נטען בכתב אישום כי במועד הרלבנטי לכתב אישום בן גביר כיהן כבר כשר לביטחון לאומי ושהפוסט הועבר למספר גורמים, בהם שוטרי וגורמי ביטחון של השר. "במעשיו המתוארים איים הנאשם בין היתר על השוטר ומנהל האבטחה, בפגיעה שלא כדין בגופו של השר הממונה".

לאחר הגשת כתב האישום, הציג סנגורו של הנאשם, עו"ד שפיק אבו האני את גרסתו לאישומים וכפר ברובם, תחילה, ביחס לסטטוס של בן גביר במועד הרלוונטי לכתב האישום. "לא ראינו בחומר הראיות תעודת עובדת ציבור או החלטת ממשלה שממנה את השר הממונה כשר הביטחון הלאומי", אמר עו"ד אבו האני. "לשאלת בית המשפט אנחנו כופרים בכך שבמועד הרלוונטי לכתב האישום מר איתמר בן גביר היה שר לביטחון לאומי. כסנגור, אני לא יודע מי נשיא המדינה עתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
"אנחנו כופרים בכך שבמועד הרלוונטי בן גביר היה שר לביטחון לאומי"/פלאש 90, יונתן זינדל

ביחס לפוסט שהכיל איומים לטענת המשטרה, השיב הסנגור כי "הנאשם מאשר שפרסם בערבית פוסט. אנחנו לא יודעים את המספר הנטען שאליו נחשפו אנשים. אנו כופרים שזה קשור לפעילותו של השר הממונה בהיעדר כתב מינוי שחסר או לא. אנו כופרים בתרגום והתוכן שלו ובתרגום המילולי שנמצא בסעיף. התוכן בערבית אינו נושא בתוכו איומים".

לשאלת בית המשפט מה כן נרשם בתוכן, השיב הסנגור כי לא היו איחולי מוות לשר לביטחון לאומי. "נכתב בפוסט 'בן גביר חושב בעת שהוא הורג יותר ויותר ערבים ופלסטינאים בכך ידאג לטרנספר שלנו. לא הוא ולא אלף כמוהו יכולים לעשות כן. יהיה המחיר אשר יהיה ואלוהים יטפל ברשעים'. אני תרגמתי את הדברים מהפוסט המודפס בשפה הערבית שבתיק החקירה. הכיתוב 'פטירתו של הצורך קרובה בעזרת השם' שמופיע בכתב האישום לא מופיע בפוסט", אמר הסנגור.

שנה לאחר הגשת כתב האישום, הודיעו במשטרה לבית משפט כי הם חוזרים בהם מכתב אישום והנאשם יזוכה בעקבות כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully