וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נפל בעזה ימים לפני השחרור מהמילואים: "כל כך חיכיתי לחיבוק שלו"

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 0:22

יאיר כהן, בן 30 מרמת גן, התחתן שבועיים לפני השבת השחורה. אלמנתו, מעיין, סיפרה לוואלה: "בדייט השני ידענו שזה זה. בתוך שבועיים אמר לי שהוא אוהב אותי", אמרה. "הוא לא רצה להדאיג אותי. הוא חי למען אחרים - וגם מת בשבילם"

הלווית יאיר כהן בבית העלמין הצבאי בקריית שאול/ערוץ 12

רס"ן (מיל') יאיר כהן, בן 30 מרמת גן, נפל אתמול (שני) בקרב בדרום רצועת עזה. כהן היה ממלא מקום מפקד פלוגה בגדוד 630 בחטיבה דרומית, והיה במקצועו מהנדס בניין. כהן התחתן כשבועיים לפני השבת השחורה, והיום אישתו מעיין שוחחה עם וואלה! על יאיר והאבל הכבד.

"הכרתי אותו שנים לפני שהתחלנו לצאת", סיפרה מעיין בשיחה עם וואלה!. "ידעתי שהוא בן אדם טהור. אנחנו חיים באותה שכונה, בית ליד בית. הוא היה קופץ אלינו לארוחות שישי. הוא היה גדול ממני בשש שנים וחיכה שאגיע לצבא, ואז התחיל להתעניין בעדינות. יצאנו בסגר הקורונה לדייט ראשון בים, והוא כיסה אותי כי היה קר. מאז היינו בלתי נפרדים. בדייט השני הכרתי את ההורים שלו, שנינו ידענו שזה זה. בתוך שבועיים אמר לי שהוא אוהב אותי. חיכינו לתאריך המושלם של החתונה - 20 בספטמבר, שנה שלמה".

חלל צה"ל רב סרן יאיר כהן. באדיבות המשפחה
חלל צה"ל רב סרן יאיר כהן/באדיבות המשפחה
חלל צה"ל רב סרן יאיר כהן. באדיבות המשפחה
חלל צה"ל רב סרן יאיר כהן/באדיבות המשפחה

מעיין סיפרה כי לא דאגה תחילה, וידעה כי הוא אמור להשתחרר בשישי הקרוב. "שבועיים אחרי זה הגיעה השבת השחורה, הוא נסע ואמר לי 'אל תדאגי חיים שלי, אני בעוטף'. לא דאגתי עד השבועיים האחרונים, כשהתחילו להכניס אותם לגיחות קטנות בעזה", אמרה. "הוא היה אמור להשתחרר ביום שישי הקרוב. הרגשתי שזה מסוכן והוא לא אמר לי את זה כי לא רצה להדאיג אותי. הוא כתב לי בהודעה האחרונה 'כל יום בצבא זה יום פחות לחיבוק איתך'. כל כך חיכיתי לחיבוק שלו".

מעיין שיתפה כי היא רצתה שהם יסעו לירח דבש בקיץ, והוא סירב כי לא רצה להשאיר את חייליו לבד בזמן מילואים. "הוא חיכה להיות מ"פ, אמרתי לו שלא יעשה את זה כי זה מסוכן יותר. בארבעה ימים האחרונים היה מ"פ, אחרי שהמ"פ שלו נפצע בשבוע שעבר הוא החליף אותו ונפל כמו שרצה", אמרה. " הוא כתב לי שהוא בחיים לא התגעגע אליי ככה. הרגשתי שמשהו לא בסדר. רציתי שנקבע ירח דבש לאוגוסט הקרוב, והוא ענה שיש לו מילואים, שהוא לא יכול לתת לחיילים שלו להיות לבד, 'יש פה אנשים עם ילדים שאמרתי להם לא לטוס ולא לקבוע חופשות. אז בטח שאני לא אלך, אני המפקד שלהם'".

חלל צה"ל רב סרן יאיר כהן. באדיבות המשפחה
חלל צה"ל רב סרן יאיר כהן/באדיבות המשפחה
חלל צה"ל רב סרן יאיר כהן. באדיבות המשפחה
חלל צה"ל רב סרן יאיר כהן/באדיבות המשפחה

מעיין שיתפה על תכונותיו של יאיר, ועל אהבתו הגדולה למדינה. "הוא רק רצה לתרום. המידות שלו, הנתינה שלו, הלכו לפניו. הייתי קוראת לו תפסיק כבר, אתה לא חייב כל הזמן לתת. הוא לימד אותי אהבה לזולת ולמדינה" אמרה. "ביקשתי ממנו שיצא קצת יותר מהמילואים והוא אמר שהוא לא יכול יש לו חיילים ומחויבות למדינה. כזה היה יאיר".

"כשהוא התחיל לצאת הוא כל כך כיבד אותי, לא תראה בן אדם עם טוב כזה". מעיין סיפרה כמה הוא התעקש לדחוף אותה בכל אספקט בחיים, ולהפוך אותה לאדם טוב יותר. "הוא דאג לי כל כך כל הזמן, גם כשהיה בצבא אמר לי תלמדי, דרבן אותי. כל הזמן רק רצה אותי קרוב יותר. הוא הפך אותי לבן אדם טוב יותר, לדבר פחות לשון הרע. לכבד את ההורים, שהיו העולם שלו. הלוואי ולכולם היו טיפה מהמידות שלו ואולי לא היינו במצב הזה. כנראה שאף אחד לא יכיר בן אדם מדהים כזה בחיים שלו ואם כן זכה לחיים שלמים כמו שאני חייתי. מבחינתי זה לא מסתכם בשנים שהיינו יחד. זה לכל החיים".

צפו: חלל צה"ל יאיר כהן מקבל תעודת הוקרה בטקס הצטיינות פלוגתי

חלל צה"ל רב סרן יאיר כהן/באדיבות המשפחה
חלל צה"ל רב סרן יאיר כהן. באדיבות המשפחה
חלל צה"ל רב סרן יאיר כהן/באדיבות המשפחה

מעיין אמרה כי היא לעולם לא תשכח את מה שהיה עבורה. "הייתה לנו אהבה טהורה. אין בן אדם שלא ידע את זה - לא רבנו פעם אחת. אהבנו לטייל כל זמן פנוי שהיה לנו, ואיכשהו עדיין הוא הצליח להיות מצטיין בהכול - בלימודים, בצבא ובעבודה", אמרה. "הוא דחף את כל מי שסביבו לשלמות ונתינה. הוא חי למען אחרים, פעם אחת לא למענו. כל החיים שלו וגם המוות שלו. אוהב אותו לנצח והוא שלי לעולמים".

שי כהן, אחיו, תיאר את יאיר בשיחה עם וואלה! כ"בן אדם זהב, שלא עשה אף פעם רע לאף אחד". לדבריו, יאיר "תמיד הצטיין בכל מה שעשה, היה קצין מצטיין. רק התחתן לפני ארבעה חודשים, היינו כל כך מאושרים בחתונה שלו ושל מעיין. כואב לנו כל כך. הוא היה מהנדס בניין, תכנן להקים משפחה. ביום הראשון של המלחמה, כבר בשמחת תורה, גייסו אותו. הוא היה מהראשונים שהתייצבו. לא חשב פעמיים. לפני שבוע-שבועיים הוא היה פה והבטיח לנו שישמור על עצמו ועל החיילים שלו". יאיר למד בישיבה התיכונית זיו אור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully