וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: הלחימה עם ישראל תיפסק ביום שבו תיעצר המלחמה בעזה

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 19:26

מזכ"ל חיזבאללה הזהיר כי אם ישראל תבחר להרחיב את הפעולות נגד הארגון, הוא יפעל באופן דומה. לדבריו, השליחים המערביים המבקרים בלבנון במטרה להשיג הפסקת אש באים עם מטרה אחת - "להגן על ישראל" ולהחזיר את תושביה לצפון

כלי טיס תקף רכב ובו פעילי חיזבאללה לצד תקיפות נוספות בשטח לבנון/דובר צה"ל

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום (שלישי) כי הלחימה בגבול הצפון תימשך עד לסיום המלחמה ברצועת עזה, ואיים בהרחבתה אם ישראל תגביר את תקיפותיה נגד ארגונו.

נסראללה, בנאום לרגל "יום הפצוע" של הארגון, אמר כי "לא משנה כמה תאיימו עלינו, אנחנו לא ניכנע, ואפילו אם תפתחו במלחמה נגדנו, אנחנו לא נעצור בחזית הדרומית עד שהתוקפנות נגד עזה תיפסק". הוא הוסיף כי "ביום הזה, שבו הירי בעזה ייעצר, הירי בדרום ייעצר".

לדבריו, השליחים המערביים המבקרים בלבנון כדי לגבש הפסקת אש באים עם מטרה אחת - "להגן על ישראל" - ולהחזיר את תושביה לצפון. מוקדם יותר פורסמה בסוכנות הידיעות רויטרס הצעה של צרפת לעצירת פעולות האיבה בגבול, שבמסגרתה ייסוגו כוחות חיזבאללה עשרה קילומטרים מהגבול. עם זאת, בארגון הדגישו כי השיחות הללו יוכלו להתקיים רק בתום המלחמה בעזה.

מבלי להזכיר את צרפת ספציפית, נסראללה אמר כי אחת המשלחות "הציגה מסמך בתור מתווכת". "קראתם את הנייר - אין שם כלום. יש שם הביטחון של ישראל", אמר נסראללה. בנוסף לצרפת, גם ארצות הברית, בריטניה ומדינות אחרות שלחו בשבועות האחרונים שליחים לביירות בתקווה לגבש נוסחה להפסקת אש שתמנע את התרחבות הלחימה.

תומכי חיזבאללה צופים בנאום של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה בביירות, 13 בפברואר 2024. רויטרס
"ביום שבו הירי בעזה ייעצר, הירי בדרום ייעצר". נאום נסראללה, היום/רויטרס

כ-200 בני אדם נהרגו בלבנון מאז תחילת העימותים בין צה"ל לחיזבאללה וארגוני טרור אחרים אחרי 7 באוקטובר. רובם של ההרוגים הם אנשי חיזבאללה. בישראל, עשרה חיילים וחמישה אזרחים נהרגו מירי הטילים והרקטות של הארגון השיעי הנתמך על ידי איראן, ועשרות אלפי אנשים נמלטו מבתיהם בשתי המדינות.

"האויב צריך לדעת שאם הוא יממש את האיומים שלו נגדנו, אז מאות האלפים שעזבו את הצפון לא יחזרו", איים נסראללה. "כיום, ההתנגדות יותר בטוחה, נחושה וערוכה להתמודד עם האויב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully