וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדות הצהרונים שובתות במחאה על שכרן

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 12:47

איגוד הצהרונים: מאבק העובדות וההורים משותף - להורים מגיעה תמורה מלאה לכספם ולנו מגיע שכר הוגן, כשבפועל חוגים שהובטחו לא מתקיימים ושכר העובדות נשחק, הכל בטענות סרק על גירעון כביכול.
בחמישי בבוקר יפגשו נציגות האיגוד עם נציגי המנהלים הקהילתיים והעיריה, בניסיון אחרון לקדם את תנאי העסקתם

איגוד הצהרונים בכוח לעובדים, ישבית את הצהרונים העירוניים, ביום ה' (15.2.24) למשך יום אחד. 900 העובדות מוחות, על כך ששכר מובילות הצהרונים, לא עודכן מ-2018! עוד קובלים באיגוד על כך שכבר שלוש שנים (!) דוחים המינהלים הקהילתיים, המפעילים את הצהרונים את החתימה על הסכם קיבוצי בטיעונים שונים.

לתנאי ההעסקה הירודים של העובדות, השלכה ישירה על פעילות הצהרונים- עפ"י נתוני איגוד הצהרונים בשנה"ל הנוכחית, וגם בקודמתה שליש מעובדות הצהרונים עזבו בתחילת השנה.

מארי לוי ידיד חברת איגוד הצהרונים ומובילת צהרון בגילה - "אנחנו עובדות במסירות עם ילדי העיר, כאילו היה מדובר בילדינו. לצערנו, פעם אחר פעם, מבהירים במינהלים הקהילתיים ובעירייה, עד כמה הצהרונים ואנו במיוחד חסרי משמעות עבורם. איך אמורה מובילת צהרון לשרוד, עם שכר של 3,500 ש"ח בחודש? איך מצפים מעובדת לשרוד את יוקר המחיה ללא עדכון שכר שש שנים? פלא שתחלופת העובדות כל כך גבוהה? שבמצב הקיים נקבל כל עובדת שתדפק בדלת? מה אנו כבר דורשות- עוד שישה ש"ח לשעה למובילה, שקל וחצי לשעה לסייעת ושי לחג שיכיר בתרומתנו?"

דנה קציר ראש ענף הגיל הרך בכוח לעובדים - "את מחיר האדישות כלפי הצהרונים כבר משלמים ההורים. בחסות הטענה ל"גירעון" כביכול, חוגים שהובטחו ואף שולמו, לא מתקיימים בפועל, ובנוסף מתנערים במינהלים הקהילתיים מההכרח לעדכן שכר לעובדות ששכרן לא עודכן מ-2018. הכשלים הניהוליים לא צריכים לבוא על הגב של העובדות ולא של ההורים.

כזכור, בנובמבר 2023 הכריז האיגוד על סכסוך עבודה, לאחר שבמהלך חודש אוקטובר גרעו המינהלים הקהילתיים שליש משכר העובדות, לטענתם- בשל כאוס במערכת וקושי לשלם על ימי המלחמה. רק בעקבות ההכרזה על הסכסוך, זכו העובדות לקבלת שכרן.

לקראת הפגישה בחמישי מסכמים באיגוד הצהרונים בכוח לעובדים: " לדאבוננו רק איומי שביתה גורמים למעסיק לפעול ולדברים לזוז. העובדות גילו אורך רוח יוצא דופן במשך שנים. הם הסכימו לדחות את המו"מ על ההסכם הקיבוצי בשל הקורונה. מאז כבר שלוש שנים מנהלים משא ומתן - וההסכם לא נחתם. העובדות הסכימו לצמצם לכדי חצי (!) את עלות דרישותיהן הכלכליות, אך במינהלים הקהילתיים הבהירו שלא מוכנים לתת אפילו שקל לעובדות המסורות הללו. "אנו קוראים להנהלת המינהלים הקהילתיים, להתעשת ולהתקדם במו"מ. אם יתמידו המינהלים הקהילתיים והעיריה בסירובן, לא נהסס להרחיב את צעדי המחאה".

  • עוד באותו נושא:
  • שביתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully