וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה בתלונות המוצדקות שהוגשו לנציבות קבילות הציבור במשרד הבריאות

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 12:06

בנציבות התקבלו 20,859 פניות בשנה החולפת, מתוכן 8,626 בנושא שירותי נדרשים במסגרת חוק בריאות ממלכתי, ו-145 דרישות להחזר-כספי. 4,032 פניות טופלו מיידית. יו"ר ועדת הבריאות יוני משריקי: אזרח חייב לקבל מכל משרדי הממשלה והרשויות הציבוריות שירות מלא ומיטבי

ועדת הבריאות דנה היום (שלישי) בדו"ח נציבות קבילות הציבור במשרד הבריאות. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי (ש"ס) הדגיש את השירות המלא והמיטבי אותו האזרח חייב לקבל - וכחברי כנסת אנו מחויבים לפקח כי אכן קיבל אותו ממשרדי הממשלה ומהרשויות הציבוריות. דו"ח כזה נותן לח"כים כיוון ודגש היכן להתמקד ולפקח על פעילות הממשלה. הוא קרא למשרד הבריאות לפרסם בצורה מקיפה את היכולת של כל אזרח להתלונן לנציבות.

לדברי עו"ד נילי חיון-דיקמן, המסיימת השבוע חמש שנות כהונה כנציבת קבילות הציבור במשרד הבריאות, סיפרה כי
מניתוח הנתונים ביחס לכלל הקבילות שטופלו בשנת הפעילות 2023 עולה כי לאחר מספר שנים של עליה במספרי
הקבילות המוצדקות, בשנת 2023 ממשיכה ירידה במספר הקבילות המוצדקות, שהחלה בשנה הקודמת - והן עומדות היום על 34% מכלל התביעות. רוב התביעות עסקו בנושא סל השירותים בקופת החולים כתרופות, אשפוזים, אביזרים רפואיים, תשלומים ודמי השתתפות, בחירת נותן שירותים, רפואת חירום, שב"ן וטיפול מנהלי. "למי שסובל מבעיות בריאות, כל קושי עלול לגרום לוויתור על מיצוי הזכויות - ולכן הנציבות היא כתובת לכל אדם כזה. לדבריה, הנציבות פונה ומפעילה את כל מחלקות המשרד כדי לברר את נכונות ומוצדקות התלונה - ופתירתה", ציינה.

בין נושאי הקבילות שטופלו בשנה האחרונה, תקרת גיל זכאות לטיפולי שימור פוריות, זכאות להמשך טיפול שיקומי במסגרת אשפוז, התפתחות הילד, תור לבדיקת MRI, זכאות לניתוח נוירוכירורגי בגב בבית חולים שיבא, זכאות לצנתור מפרצת מוחית, מתן החזר עבור טיפולי שיניים לילדים שסופקו בבית חולים, זכאות לסל טיפולי שיניים משקמים לבני 72 ומעלה ואי מתן הנחה בטיפולי שיניים למטופל מעל גיל 72.

מתוך 4544 קבילות נגד קופות החולים שנסגרו בשנת 2023, 658 (14.5%) היו בנושא רפואת חירום ונושא זה הינו השלישי
בשכיחותו מבין הנושאים המוגדרים כמהויות ראשיות. קבילות על רפואת חירום עוסקות באישור התחייבות ופטור
מתשלום בגין ביקור בחדר מיון, לרבות מימון החזר עבור הוצאות פינוי לביה"ח באמצעות אמבולנס, וכן תלונות על השירות הניתן במוקדי השירות הטלפוני של קופות החולים טרם פניית המבוטח למיון.

עו"ד ולרי זילכה, נציגת בית איזי שפירא, ביקשה כי יצויין בדו"ח הנציבות בעיות רב-שנתיות החוזרות על עצמן. עו"ד רויטל לן-כהן, מקואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, הציגה את הצורך בליווי מקצועי של פניות הציבור למטופלים המתקשים להסביר את עצמם, בעיקר באוכלוסיות כמתמודדי-נפש או קשישים.

טלי צינמון, נציבת פניות הציבור ב"מכבי", סיפרה על עדכון המבוטחים על אפשרות הפניה לנציבות הקופה או משרד הבריאות, או להגיש ערעור לנציבות על החלטת הקופה. "תלונות בנושא מסוים, ואפילו מעטות, מלמדות אותנו היטב היכן להשתפר ולדייק את עבודתנו". לדברי חוי רובינשטיין, נציגת פניות הציבור ב"מאוחדת", סיפרה על מענה טלפוני לפניות כאלו - המעניק שירות גם לאוכלוסיות ששימוש במחשב רחוקים מהם. לפי ד"ר כלנית קיי, נציבת פניות הציבור ב"כללית", דו"ח הנציבות במשרד הבריאות נידון בהנהלת הקופה - כדי להדגיש את הנדרש שיפור בעבודתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully