וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המלחמה: 510 תקנים חדשים לשירותי הרווחה ברשויות המקומיות

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 11:37

עם פתיחת המלחמה, פעל משרד הרווחה ביחד עם אגף התקציבים באוצר, לתוספת של 510 תקנים מתוכם 310 המיועדים להשפעות של המלחמה על שירותי הרווחה + 200 תקנים לתגבור המחלקות לשירותים חברתיים. תקנים אלו נועדו עבור טיפול במפונים במלונות, תגבור מחלקות הרווחה בעוטף עזה וביישובי הצפון וכן למחלקות שקלטו את המפונים. בנוסף המשרד מתגבר את המחלקות, בעו"סים לטיפול ביתומי המלחמה, בחטופים ששבו, בנפגעי תקיפה מינית, בשיקום קהילות העוטף והצפון וצוותי החירום

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי: "הבטחנו שניתן את המשאבים הנדרשים למערכת הרווחה לצורך טיפול בצרכי האוכלוסייה שהתרחבו בעקבות השבעה באוקטובר וזאת סנונית ראשונה. אנחנו נמצאים עם היד על הדופק, פוגשים את האוכלוסייה, ממפים את הצרכים ומקצים את המשאבים בהתאם. השבעה באוקטובר הזכיר לכל המדינה את המרכזיות של שירותי הרווחה בחוסן הלאומי וכמה חשוב לחזקם כל העת"

מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי ינון אהרוני: "הצרכים שגדלו מאוד בעקבות המלחמה חייבו אותנו להקצות משאבים וכוח אדם על מנת שנוכל לתת את המענים הטובים ביותר לאזרחי ישראל. התקנים הנוספים יוקדשו ברובם לטיפול בצרכים הייחודיים שהתעוררו בעקבות המלחמה כגון טיפול ביתומים, בשכול ובמצוקות נוספות. כמו כן ההקצאה תיעשה בתיאום עם מרכז השלטון המקומי, וחלקם יוקצו לתפקידי ליבה וזאת על מנת לצמצם את מספר התיקים לכל עובד/ת". אני רוצה להודות לשותפנו במשרד האוצר, על האוזן הקשבת והבנת צרכי מערכת הרווחה החל מיומה הראשון של המלחמה

משרד הרווחה והביטחון החברתי הוסיף 510 תקנים למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות בעקבות המלחמה, בעלות כוללת של כ - 137 מיליון שקלים. תקני העובדים הסוציאליים שנוספו נועדו לטפל בשורה של צרכים חברתיים שבמשרד צופים שיתגברו לאחר המלחמה כגון אלימות במשפחה, טיפול בבני נוער בסיכון, טיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית וכן טיפול בנפגעי השבעה באוקטובר ובראשם ילדים שנותרו יתומים, משפחות החטופים והנעדרים, צעירים במצבי סיכון, בינוי קהילות במשבר, תקני חירום ועוד.

תוספת התקנים לרשויות המקומיות לוותה גם בתוספת של 150,000 שעות נוספות ותוספות על קריאות פתע, שהוקצו מיד עם פתיחת המלחמה על מנת שהעובדים יתוגמלו כראוי על עבודתם.

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי: "הבטחנו שניתן את המשאבים הנדרשים למערכת הרווחה לצורך טיפול בצרכי האוכלוסייה שהתרחבו בעקבות השבעה באוקטובר וזאת סנונית ראשונה. אנחנו נמצאים עם היד על הדופק, פוגשים את האוכלוסייה, ממפים את הצרכים ומקצים את המשאבים בהתאם. השבעה באוקטובר הזכיר לכל המדינה את המרכזיות של שירותי הרווחה בחוסן הלאומי וכמה חשוב לחזקם כל העת".

מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי ינון אהרוני: "הצרכים שגדלו מאוד בעקבות המלחמה חייבו אותנו להקצות משאבים וכוח אדם על מנת שנוכל לתת את המענים הטובים ביותר לאזרחי ישראל. התקנים הנוספים יוקדשו ברובם לטיפול בצרכים הייחודיים שהתעוררו בעקבות המלחמה כגון טיפול ביתומים, בשכול ובמצוקות נוספות. כמו כן ההקצאה תיעשה בתיאום עם מרכז השלטון המקומי, וחלקם יוקצו לתפקידי ליבה וזאת על מנת לצמצם את מספר התיקים לכל עובד/ת. אני רוצה להודות לשותפינו במשרד האוצר, על האוזן הקשבת, והבנת צרכי מערכת הרווחה החל מיומה הראשון של המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully