וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכנסת ידונו בסגירת גבעת התחמושת: "דווקא היום, חשוב להנציח את הגבורה"

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 21:09

שבוע לאחר שהודיע אתר המורשת על סגירתו, עקב הודעה ממשרד ראש הממשלה על קיצוץ תקציבו בחצי, אישרה נשיאת הכנסת את בקשת הח"כ אלקין לקיים דיון בנושא. "מוטלת עלינו החובה המוסרית להראות ללוחמינו כי גבורתם לא נשכחת"

53 שנה לשחרור העיר ירושלים: העצרת המרכזית מרחבת גבעת התחמושת/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

נשיאות הכנסת אישרה היום (ראשון) את הבקשה שיזם חבר הכנסת זאב אלקין לדיון בוועדת החינוך בנוגע לאתר גבעת התחמושת, זאת לאחר שבשבוע שעבר, הודיע האתר על סגירתו. לאחר אישור הנשיאות לדיון, ועדת החינוך צפויה לקיים אותו בימים הקרובים.

לצד ההודעה של משרד רה"מ כי נתניהו הנחה לבטל את הקיצוץ בתקציב לאתר המורשת המיתולוגי, המרכז טוען כי עדיין לא קיבל עדכון על ביטול הקיצוץ והלחץ סביב הסגירה המסתמנת בתחילת החודש הבא - רק הולך וגדל.

אתר גבעת התחמושת. Yonatan Sindel, פלאש 90
אתר גבעת התחמושת/פלאש 90, Yonatan Sindel

חבר הכנסת אלקין ביקש לקיים דיון בנושא בוועדת החינוך, ואל בקשתו הצטרפו ח"כים ומהאופוזיציה, בהם ח"כ משה פסל מהליכוד, שרון ניר מישראל ביתנו ומשה טור-פז מיש עתיד. בנוסח הבקשה, התייחסו השרים לבעיית חלוקת האחריות על גבעת התחמושת בין המשרדים השונים.

הח"כים הסבירו כי בעת חילופי הממשלה ב-2022 הוחלט על פיצול משרדי ירושלים והמורשת לשני משרדים שונים. אותה חלוקה הביאה למחלוקת בנושא תחת איזה משרד ישב תאגיד גבעת התחמושת. לבסוף הוחלט כי עד קבלת החלטה בנושא, המוסד יישאר תחת אחריות משרד ראש הממשלה. אולם הכרעה בנידון לא התקבלה עד היום. כך, נפגע התאגיד מפני שלא היה שר שידאג לתפקוד המקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין במסיבת עיתונאים, משרד האוצר, 12 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא ייתכן שייסגר האתר שמהווה סמל לגבורת מלחמת ששת הימים", אלקין/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד הוסיפו השרים ותיארו כי תקציב אתר המורשת כבר קוצץ משנת 2022 ל-2023 במיליון שקלים, וירד מחמישה מליון לארבעה. כעת, קוצץ התקציב פעם נוספת, וירד ל-2.5 מיליון. "תקציב זה אינו מאפשר את המשך פעילות התאגיד", הם מסרו.

"דווקא כיום, בעת מתנהלת מלחמה עם חללים רבים, ישנה חשיבות מתוקפת להנצחת הגבורה", מסר ח"כ זאב אלקין, "57 שנה לאחר קרב הגבורה שהתחולל בגבעה, לא ייתכן שייסגר האתר שמהווה סמל לגבורת מלחמת ששת הימים. יגאל אלון אמר כי 'עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל', מוטלת עלינו החובה המוסרית להראות ללוחמינו כי גבורתם לא נשכחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully