וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת המנהלים הכריעה: גבעת התחמושת תיסגר בתחילת מרץ

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 17:41

האתר הלאומי הודיע על כי ייסגר בתחילת חודש מרץ. זאת, עקב קיצוץ דרמטי של כ-50% מתקציבו של המרכז, ועיכובים מצד משרד ראש הממשלה בהעברת התקציב הקיים. בכך, לא צלחו מאמציו של השר פרוש, שניסה להעביר 1.5 מיליון שקלים ממשרדו לטובת המשך פעילות המקום

53 שנה לשחרור העיר ירושלים: העצרת המרכזית מרחבת גבעת התחמושת/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

מועצת המנהלים הכריעה היום (שלישי) כי גבעת התחמושת תיסגר בתחילת החודש הבא. זאת, בעקבות קיצוץ של כחצי מתקציב האתר, ולמרות מאמציו של השר מאיר פרוש, שניסה להעביר כשני מיליון שקלים לטובת המשך קיומו של המרכז. " האתר הוא חלק בלתי נפרד מהמורשת הירושלמית של מלחמת ששת הימים".

מועצת המנהלים של האתר הודיעה היום על סגירת המרכז בתאריך ה-1 במרץ 2024. זאת, לדבריהם, לאור "הקיצוץ הדרסטי של כ-50 אחוז בתקציב המרכז ואי העברת המקדמה הדרושה לצורך המשך הפעלתו". עוד מסרה מועצת המנהלים הודתה לשר לירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש על הירתמותו לטובת המשך פעילות המרכז, והוסיפה כי "ככל וההתחייבויות שניתנו ממשרד ירושלים וממשרד רה"מ ביחס להעברת התקציב ואי קיצוצו יקוימו ויועברו בפועל עד לתאריך הנ"ל - נוכל להמשיך את הפעילות".

אתר גבעת התחמושת. Yonatan Sindel, פלאש 90
ייסגר בחודש מרץ, אתר גבעת התחמושת/פלאש 90, Yonatan Sindel

לפני כארבעה ימים נודע כי האתר הלאומי נמצא בסכנת סגירה בעקבות קיצוץ בתקציב. אולם, לוואלה נודע אז כי גם התקציב הקיים, שעמד על 2.5 מיליון שקלים, לא הועבר למרכז בעקבות עיכובים במשרד ראש הממשלה.

שנה וחצי קודם לכן, פג תוקף המינוי של מועצת המנהלים של גבעת התחמושת, המורכב מנציגי החטיבות הלוחמות, נציגי המשפחות השכולות ונציגים ממשרדי הממשלה השונים. לוואלה נמסר כי הוגשו בקשות להארכת תוקף המינוי למשרד ראש הממשלה, אך הן לא קודמו. על כן, כשבאתר ניסו לקבל את שארית התקציב שנותר להם, משר משרד ראש הממשלה כי "אינו יכול להעביר את הכסף לדירקטוריון שמינויו פג תוקף".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מאיר פרוש,מיקי לוי. ראובן קסטרו
"המצב שבו גוף כל כך חשוב נמצא בסכנת סגירה מקומם", השר מאיר פרוש./ראובן קסטרו

אתמול, נפגש השר פרוש עם יו"ר המרכז למורשת ששת הימים בגבעת התחמושת מנחם לנדאו ויו"ר מועצת המנהלים כתרי מעוז, והבטיח להם שיפעל להעביר שני מיליוני שקלים לטובת הפעילות השוטפת של האתר.

על פי ההסדר שנקבע בין השר להנהלה, כחצי מיליון שקל מהתקציב שיועדו לפעילות מיוחדת של האתר, יועברו עכשיו וישמשו לפעילות האתר השוטפת. 1.5 מיליון שקלים נוספים יוסטו מתקציב משרד ירושלים ומסורת לאתר גבעת התחמושת. אולם, למרות מאמציו של פרוש, הודיע היום האתר על סגירתו המתוכננת.

"מרכז גבעת התחמושת הוא חלק בלתי נפרד מהמורשת הירושלמית של מלחמת ששת הימים", אמר השר פרוש, "המצב שבו גוף כל כך חשוב נמצא בסכנת סגירה מקומם. אסור שגוף כזה יישאר ללא בית אב ממשלתי ואני מצפה שהדיון הפוליטי בעניינו יסתיים בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully