וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היהלומים בידינו": צה"ל חושף פרטים חדשים על המבצע להשבת החטופים

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 19:40

גורמי ביטחון חשפו בחמאס הופתעו מהיבטים רבים של מבצע החילוץ ברפיח, ובהם העיתוי ואופן חדירת הכוחות למבנה. הצבא סירב להגיב לטענות כי מצרים עודכנה תוך כדי המבצע. שר הביטחון גלנט מסר כי הפעולה נתנה לציבור "אוויר לנשימה", ורמז: "לא ירחק היום ויהיו עוד מבצעים"

שר הביטחון יואב גלנט ללוחמי הימ״מ לאחר המבצע לשחרור החטופים: ״לא ירחק היום ויהיו מבצעים נוספים״/צילום: שירה קינן

צה"ל חשף היום (שני) פרטים חדשים אודות מבצע השבת החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר לאחר 129 ימים בשבי חמאס. בין היתר, נמסר כי החטופים כונו "יהלומים", וכי חמאס הופתע מעצם הפעולה בגזרת רפיח.

"היהלומים בידיינו", זה היה הקוד בין לוחמי שב"כ וימ"מ שהכריזו ברשת הקשר עם הפיקוד הבכיר לחמ"ל השב"כ כי מצאו את החטופים. צה"ל הוסיף ומסר כי חמאס הופתע לגמרי מפעולת השבת החטופים, מעצם הפעולה, מהשיטה שלה, המיקום, העיתוי ואף מזווית החדירה למבנה. נוסף על כך, סירבו בצה"ל להגיב לטענה כי מצרים עודכנה תוך כדי המבצע על עצם פעולת שחרור החטופים והתקיפות ברפיח.

רגעי המפגש של פרננדו מרמן ולואיס הר עם בני משפחתם, במרכז הרפואי שיבא תל השומר, 12 בפברואר 2024. דובר צה"ל
"היהלומים בידינו". השבת החטופים מרצועת עזה/דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום, בזמן ביקור בימ"מ, לפעולת שחרור החטופים, וכינה אותה "נקודת מפנה במערכה". במהלך ביקור ביחידה, שוחח שר הביטחון עם הלוחמים ושיבח אותם על פעולתם הנחושה לחילוץ החטופים. "הגעתי לכאן על מנת להצדיע לכם ולהגיד לכם תודה רבה. התוצאה מרשימה מאוד", מסר.

"מעצם הפעולה הזאת, נוצר היפוך בחשיבה שלנו וגם בחשיבה של החמאס", מסר שר הביטחון ללוחמים, "חמאס פגיע, חמאס חדיר ואפשר להגיע לכל מקום ולעשות כל דבר וזה נעשה בצורה מאד ברורה וחדה, הציבור היום מבין שיש על מי לסמוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שר הביטחון יואב גלנט ללוחמי הימ״מ לאחר המבצע לשחרור החטופים: ״לא ירחק היום ויהיו מבצעים נוספים״. משרד הביטחון
"התוצאה מרשימה מאוד", גלנט ללוחמי הימ"מ/משרד הביטחון

שר הביטחון הוסיף והכריז כי "לא ירחק היום ויהיו עוד מבצעים". בנוגע לשחרור שאר החטופים מסר גלנט כי "את רובם לא נביא בדרך הזאת, את רובם נביא, אני מקווה, בתהליכים של הסכמה. אבל כמה פעמים עוד נדרש לזה ובאיזה נסיבות, מי יודע. לכן יש לעניין הזה ערך עצום". עוד הוסיף והדגיש את חשיבות הפעולה למורל העם. "אני רואה את כמות האהדה שיש, זה נתן אוויר בריאות לציבור בישראל".

לבסוף, הוסיף גלנט ודיבר על המשך הלחימה. "הקיום שלנו כאן תלוי בהרתעה. הסמל של האירוע הזה לא יכול להיות איך שנראה ניר עוז", מסר, "האירוע הזה צריך להיות עזה הרוסה, ח'אן יונס הרוסה, תת קרקע, על קרקע, מחבלים מתים - זה הסמל".

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully