וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק של הורים לבגירים אוטיסטים: "רוצים להעביר את המרכזים לגופים חסרי ניסיון"

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 19:46

ההורים לאוטיסטים בני 18 ומעלה בתפקוד נמוך יצאו למאבק בניסיון למנוע את העברת המרכזים התעסוקתיים שהפעילה אלו"ט לידי גופים, שלדבריהם אינם כשירים להפעיל אותם. "יביא לפגיעה קשה בזכויות היסוד של הילדים ופגיעה ממשית בבריאות הפיזית והנפשית"

הורים לבגירים על הרצף האוטיסטי החלו השבוע במאבק למנוע את העברת המרכזים התעסוקתיים, שבהם ילדיהם שוהים, למסגרות חיצוניות שלטענתם אינם כשירים לטפל בילדים. בשבועות האחרונים פנו הורים לבגירים בני 18 ומעלה שנמצאים על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך ושהתנהלותם היום-יומית מחייבת אותם בליוווי צמוד למשרד הרווחה בדרישה לעצור את כל ההליכים המכרזיים, שלדבריהם יביאו לפגיעה קשה בזכויות היסוד של ילדיהם ולפגיעה ממשית בבריאותם הפיזית והנפשית.

מרכז תעסוקה לאנשים עם אוטיזם בתפקוד נמוך. שלומי מזרחי, אתר רשמי
מרכז תעסוקה לאנשים עם אוטיזם בתפקוד נמוך/אתר רשמי, שלומי מזרחי

עד כה הפעילה אלו"ט את המרכזים ותוצאות הליכים שבוצעו בשנים 2023-2022 על ידי משרד הרווחה הובילו לכך שהמרכזים יועברו לטיפול גופים חסרי ניסיון בעבודה עם אוטיסטים בקצה הקשה של הרצף.

ההליכים, שטרם נכנסו לתוקף, בוצעו לכאור בניגוד מוחלט לחוק "שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלויות", שעבר בכנסת הקודמת וקובע כי "שירותי רווחה יינתנו על בסיס רצונותיו, בחירותיו וצרכיו הזכאי, ובשיתופו בהליך בחירת השירותים המתאימים לו, וזאת לרבות בכל הנוגע לשירותים נשוא המכרז".

מרכז תעסוקה לאנשים עם אוטיזם בתפקוד נמוך. שלומי מזרחי, אתר רשמי
מרכז תעסוקה לאנשים עם אוטיזם בתפקוד נמוך/אתר רשמי, שלומי מזרחי

ראשי המאבק, הורים לילדים על הרצף האוטיסטי, אשר מקבלים סיוע וליווי מאלו"ט כבר מיום הבחנת ילדיהם תוך שחלק לא מבוטל מהם גדל ומתגורר ב-"בתים לחיים" אותם היא מפעילה, הודיעו כי לא יאפשרו את מעבר ילדיהם בכוח למרכזים תעסוקתיים חסרי הניסיון המתאים ודורשים לעצור את המכרז לעת עתה, לכנס דיון דחוף עם משרד הרווחה ולהגיע לפתרון מוסדר ומוסכם על ההורים.

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה: "המרכזים התעסוקתיים לאוטיסטים פועלים מתוקף מכרז של משרד הרווחה. המכרז האחרון נעשה לפי כל כללי חוק חובת המכרזים. במכרז זכו גופים שונים אשר נבחנו לעומק תוך שמירה על סטנדרטים מקצועיים גבוהים ובחינת ניסיונם בטיפול באנשים עם מוגבלות. עמותת אלו"ט, ניגשה למכרז כמו שאר הגופים, אך לא זכתה. המרכזים נמצאים בפיקוח משרד הרווחה אשר מוודא ומבטיח טיפול מקצועי, בהתאם לנהלי המשרד."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully