וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותות המזון לשר מרגי: "המצב מחמיר, תפעל להגדלת תקציב התמיכות"

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 16:32

במכתב ששיגרו לשר הרווחה הזהירו עמותות המזון וארגונים הפועלים לצמצום עוני ואי ביטחון תזונתי מפני קיצוץ נוסף במסגרת הקיצוץ הרוחבי בתקציב המדינה. מהמכתב עולה כי מצבם של אנשים הסובלים מאי ביטחון תזונתי הוחמר מאז המלחמה

עמותות המזון בישראל וארגונים הפועלים לצמצום עוני ואי ביטחון תזונתי שיגרו מכתב לשר הרווחה יעקב מרגי בדרישה לטפל בתקציב התמיכות הממשלתי לטיפול באי ביטחון תזונתי. במכתב ששוגר בשבוע שעבר ופורסם היום כתבו העמותות כי טרם המלחמה, כ-31 אחוזים מהנפשות הבוגרות בישראל חיו באי ביטחון תזונתי, בהן 12.6 אחוזים במחסור חמור. מאז המלחמה הוחרף מצבם של הסובלים מאי ביטחון תזונתי ועלה צורך משמעותי בקרב אוכלוסיות נוספות, לרבות משפחות שפונו מבתיהן, אזרחים שתעסוקתם נפגעה ועוד.

העמותות הזהירו כי המצב הכלכלי במשק עלול להחמיר ולהעמיק את העוני ולהביא להתדרדרות של אלפי משפחות נוספות למצוקה כלכלית. בעמותות המזון והארגונים ציינו כי המענה בשטח בהיקף המוערך בכמיליארד שקל הגיע ברובו מתרומות ומהציבור הרחב וניתן באמצעות עשרות אלפי מתנדבים.

יעקב מרגי 3. ראובן קסטרו
השר יעקב מרגי/ראובן קסטרו

כעת, בזמן הדיונים לאישור תקציב המדינה לשנת 2024, במכתב מזהירות העמותות את השר מרגבי כי לאור הקיצוץ הרוחבי בתקציב, מסתמן קיצוץ גם בתקציב התמיכות לרבות בתמיכות למוסדות ציבור העוסקים בחלוקה ובפעולות הכנה לחלוקה של סלי מזון לנזקקים.

"אנו פונים אלייך לקראת אישור התקציב בבקשה להגדיל את תקציב התמיכות לעמותות ב-100 מיליון שקלים ולוודא שהמימון הקיים לא ייפגע בכל תרחיש של קיצוץ רוחבי בבסיס תקציב המדינה", נכתב במכתב שכולל בין היתר את העמותות "לתת", פתחון לב" ו"לקט ישראל".

ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת, מסר: "מאז תחילת המלחמה הממשלה לא תקצבה מימון לצרכים בסיסיים, והנטל הרובץ על עמותות הסיוע בלתי אפשרי. לצד הצרכים הרבים של המשק, חייבים לדאוג לצרכים המידיים של המשפחות שנפגעו מהמלחמה ואסור לשכוח 2.5 מיליון נפשות שחיות בעוני ובמחסור. הציפייה שלנו מהממשלה היא להגדיל את התקצוב לאי ביטחון תזונתי באופן משמעותי, וודאי לא לקצץ בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully