וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "ישראל צריכה זמן כדי להכין את המבצע ברפיח, את החטופים צריך להחזיר עכשיו"

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 19:39

בישיבת סיעתו התייחס יו"ר יש עתיד להחזרת החטופים במבצע ברפיח, והתעקש כי יש להמשיך ולעבוד על עסקה מול המתווכים: "ממשלת ישראל לא יכולה להתעלם מכל סיכוי, ויהיה הקטן ביותר, לעסקה". בעקבות אירועי הלילה החליט לדחות את דיון 40 החתימות בנושא תקציב המדינה

שידור ישיר מישיבות הסיעה בכנסת (צילום: כנסת)

LIVE

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס היום (שני) למבצע לשחרור החטופים בישיבת סיעתו יש עתיד: "ישראל צריכה זמן כדי להכין את המבצע ברפיח, את החטופים צריך להחזיר עכשיו". מוקדם יותר היום הודיע כי יבוטל דיון 40 החתימות בנושא תקציב המדינה שנקבע להיום, ומחייב את נוכחות ראש הממשלה. לדבריו, ההחלטה נובעת מאירועי הלילה, בהם שחרור החטופים ונפילתם של שני הלוחמים, עדי אלדור ואלון קליינמן. "סיעת יש עתיד החליטה לנהוג באחריות לאומית", נמסר.

"גם האמריקנים, גם הצרפתים, גם הקטארים וגם המצרים, חושבים שיש עכשיו חלון הזדמנויות לא ארוך לעסקת חטופים", אמר לפיד בישיבת הסיעה. "ממשלת ישראל לא יכולה להתעלם מכל סיכוי, ויהיה הקטן ביותר, לעשות עסקת חטופים. להחזיר אותם הביתה. נתניהו צריך להפסיק עם הנסיון הנורא והציני והפוליטי, לפצל אותנו - כאילו יש פה כאלה שבעד החטופים ולעומתם כאלה שבעד הנצחון".

"מבצע ברפיח צריך להיות חלק מתוכנית אסטרטגית מסודרת ליום שאחרי", טען. "יש עוד עבודה מדינית של נעשתה מול האמריקנים ובעיקר מול המצרים. זו תהיה פעולה מסוג שונה לגמרי ממה שראינו בצפון הרצועה או במחנות המרכז. מדינת ישראל צריכה זמן כדי להכין אותו. את החטופים צריך להחזיר הביתה עכשיו".

כמו כן, התייחס לפיד לחוק הגיוס, עליו אמר: "חוק הגיוס הנורא הוא ממש בגידה בלוחמים שלנו". על מדינה פלסטינית, אמר: "זה דיון שמתקיים והוא חלק מהעובדה שהמערכת המדינית הבינלאומית מיואשת מהממשלה וגורמת לה לחשוב על צעדים חד צדדים. בוודאי שלא צריך לתת להם פרס על ה-7 באוקטובר".

יאיר לפיד בישיבת סיעת "יש עתיד", 12 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
"את החטופים צריך להחזיר עכשיו". לפיד בכנסת, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

אתמול הודיעה יש עתיד כי אספה והחתימה מסיעות הבית השונות את המכסה הדרושה לקיום דיון במליאת הכנסת בנוכחות ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה. במסמך נכתב: "למרות הציפיות לשינוי סדר עדיפויות חכם וערכי ובמקום לאשר תקציב המסייע למפונים, לחיילי המילואים ולחיזוק תחושת הביטחון, שוב הממשלה והעומד בראשה מובילים תקציב פוליטי חסר בושה וחסר אחריות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
בצלאל סמוטריץ'. ראובן קסטרו
דרש לא לשלוח את המשלחת לקהיר להמשך המו"מ על החטופים. סמוטריץ'/ראובן קסטרו

בהמשך דיבר יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שבראשית דבריו בירך גם הוא על שחרור החטופים. הוא פנה לראש הממשלה בדרישה להמשיך את הפעולה ברפיח ולא לשלוח משלחת למצרים, בניסיון להמשיך במו"מ על החטופים. "במקום לשלוח את ראש המוסד לקטאר צריך לשלוח אותו לחסל את ראשי החמאס בכל העולם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully