וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי מגלן עדי אלדור ואלון קליינמן נפלו בקרב בדרום רצועת עזה

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 11:51

אלדור, בן 21, היה בוגר בית הספר הריאלי בחיפה, בו נפלו 12 בוגרים מתחילת המלחמה. הוא וקליינמן, בן 21 מתל אביב, שניהם בנים של רופאים. הוריו של אלדור אמרו הבוקר כי חרף האבל הכבד, הם מעוניינים להמשיך להיאבק למען השבת החטופים. "הילדים שלנו נהרגים בשבילם"

הוריו של עדי שנפל ברצועה: "חייבים להחזיר את החטופים, הילדים שלנו נהרגים בשבילם"/יואב איתיאל

רס"ל עדי אלדור ורס"ל (מיל') אלון קליינמן נפלו בקרב בחאן יונס, כך התיר הבוקר (שני) צה"ל לפרסום. אלדור, בן 21 מחיפה, וקליינמן, בן 21 מתל אביב, לחמו ביחידת מגלן שבחטיבת הקומנדו. בנוסף, שני לוחמים מהיחידה נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה, וחייל מילואים ממפקדת "עוצבת בני-אור" נפצע באורח קשה בתאונת דרכים בדרום הארץ. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

הוריו של אלדור אמרו הבוקר כי חרף האבל הכבד, הם מעוניינים להמשיך להיאבק למען השבת החטופים. "הילדים שלנו נלחמים ונהרגים כי הם חושבים שהמלחמה צודקת", אמר אביו לירון. "הילדים שלנו נלחמים בשביל החטופים. לא בשביל עוד מחבל. המשפחות גרות שם (בעוטף עזה) כי המדינה שלחה אותן. החיילים שרתו שם כי אנחנו שלחנו אותם. גם לשמוח במסיבה מותר במדינת ישראל. אנחנו צריכים להחזיר אותם. שאף חייל, חיילת, חטוף, קורבן של הזוועה הזאת, לא יהיה לשווא. קיבלנו בשורות נהדרות על שניים שהצליחו לחלץ. צריך להמשיך בכל הכוח, בכל משא ומתן, לא לפלג, לא להשמיץ מנהיגים בעולם. צריך לחזק את כל מי שיכול. אחרי שהם יחזרו, אז נסגור חשבון עם מי שצריך. אחרי שהם יחזרו - ולא על הגב שלהם. תינוקות, נשים, זקנים. זה הזמן להחזיר. לעזוב את הטוויטר, את הרעל. הם אנשים טובים שמגיע להם לחזור הביתה - זה הבית שלהם. אנחנו לא יכולים להפקיר אותם. הם לא נטל".

אלדור וקליינמן הם שני בנים לרופאים. פרופ' מיקי הלברטל, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, מסר כי "משפחת רמב"ם קיבלה הבוקר בעצב רב את הבשורה הנוראה על נפילתו בקרב של עדי אלדור ז"ל, לוחם מגלן. הידיעה על מותו של עדי ז"ל, בנו של ד"ר לירון אלדור, רופא רמב"ם, ונכדו של פרופ' יוסף איצקוביץ, שהיה מנהל מחלקה בכיר ברמב"ם ומאבות תחום הפוריות ותחום תאי הגזע בישראל - שוברת את ליבנו".

רס"ל עדי אלדור שנפל בפעולת צה"ל בעזה. דובר צה"ל
אלדור/דובר צה"ל
פרופ׳ יוסי איצקוביץ, סב החייל עדי אלדור עם האמא והאבא רקפת ולירון אלדור. יואב איתיאל
מעוניינים להמשיך להיאבק למען השבת החטופים. הוריו וסבו של אלדור/יואב איתיאל

עדי אלדור הינו בוגר בית הספר הריאלי בחיפה, שסיים את לימודיו ב-2020. עם היוודע דבר נפילתו, בית הספר הוריד הבוקר את הדגל לחצי התורן. אלדור הוא החלל ה-12 של בית הספר מאז פרוץ המלחמה, והנופל השני מאותה כיתה ששכלה גם את רס"ל עמית פלד, לוחם ביחידת אגוז, בן 21 שנפל ב-7 באוקטובר.

"משפחת הריאלי כולה עצובה ודומעת ביום הקשה, בו אנחנו שמחים על שחרור החטופים וכואבים את השכול הנורא", אמר לוואלה מנכ"ל בית הספר הריאלי, ד"ר יוסי בן דב, "נתייצב לצד משפחתו של עדי ונסייע בכל שניתן". מדובר בבן למשפחה שכולה ריאלי, זה שלושה דורות. הסבא והסבתא, ילדיהם, שני הוריו של עדי - האמא והאבא וגם אחיו ואחיותיו למדו ולומדות בבית הספר. שתי אחיותיו הצעירות בכיתה ט' ובכיתה י"א של הריאלי. "נכנס הבוקר את הכיתות", אמר בן דב.

"מכל התלמידים שלי דאגתי לו הכי הרבה, כי חברים שלו לכיתה סיפרו לי שהוא נלחם כמו אריה", סיפר בגרון חנוק מדמעות ד"ר סבי קלור מאוניברסיטת חיפה, מחנך הכיתה של עדי ז"ל בבית הספר הריאלי. "פחדתי מ'תסמונת אליפלט' שלו, כי זה ילד שיקריב, שירוץ קדימה ראשון, מתי שצריך, בלי לחשוב על עצמו בכלל. אזכור אותו תמיד, הוא נצרב עמוק בזכרוני, הצחוק הבריא שלו, הנחישות וההגינות שלו, של רכות ורגישות אינסופית. ילד שייזכר כיוצא מן הכלל. הוא ידע את הגבולות שלו והיה אהוב מאד. היה לו שקט פנימי ושקט חזק והרמוניה עם עצמו. הוא היה מהאנשים שכל מנהיג רוצה לצידו. אחד כזה שכל אחד רוצה עבור הבת שלו. הוא שמר איתי על קשר מאז סיים את בית הספר, אבל במלחמה הוא לא ענה לי כי הוא נלחם כל הזמן עמוק בפנים. הייתה לי כל הזמן הרגשה עמומה שעלול לקרות לו משהו. הבוקר קיבלנו את הבשורה הקשה".

דגל ישראל בבית הספר הריאלי העברי בחיפה הורד לחצי התורן. ללא, אתר רשמי
דגל ישראל בבית הספר הורד לחצי התורן. בית הספר הריאלי העברי בחיפה, הבוקר/אתר רשמי, ללא
רס"ל אלון קליינמן שנפל בפעולת צה"ל בעזה. דובר צה"ל
קליינמן/דובר צה"ל

המרכז הרפואי וולפסון מסר כי בית החולים אבל וכואב את נפילתו של קליינמן, בנו של פרופ' גיא קליינמן, מנהל מחלקת העיניים במרכז. "אלון, זכרו לברכה, לוחם בסיירת מגלן, נהרג בקרבות העזים בחאן יונס כאשר לחם למען מדינת ישראל וביטחון תושביה. יהי זכרו ברוך. הנהלת המרכז הרפואי וולפסון, עובדי ועובדות ביה"ח, חבריו וחברותיו של פרופ' קליינמן לעבודה, כולנו אבלים ביחד עמו ושולחים תנחומים למשפחת קליינמן היקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully