וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכיר הממשלה נגד היועמ"שית: "לא בסמכותך לבטל החלטות ממשלה"

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 20:13

לאחר שבהרב מיארה מתחה ביקורת על אופן קבלת ההחלטות, פוקס שלח לה מכתב חריף שבו טען כי ההחלטות מתקבלות בשיקול דעת למען הלוחמים במלחמה ומצוקת הדיור. "הממשלה עשתה את עבודתה נאמנה"

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

מזכיר הממשלה יוסי פוקס שלח היום (ראשון) מכתב חריף ליועצת הממשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, וקבע "לא סמכותך לבטל החלטות ממשלה". זאת, לאחר שבהרב מיארה מתחה ביקורת על אופן שבו החלטות הממשלה מתקבלות, אך לא ביקשה לבטל אותן. פוקס המשיך וכתב: "אין גם כל עילה לבית משפט לבטל החלטת ממשלה ראויה, שקיבלה כדי לסייע ללוחמי המילואים ששירתו במלחמת חרבות ברזל ולשחרור מצוקת הבנייה".

במכתב הביקורת ששלחה היועמ"שית הבוקר למזכיר הממשלה היא התייחסה בין השאר להחלטת של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר השיכון יצחק גולדקנופף, שאושרה בישיבת הממשלה בשבוע שעבר על ייבוא עובדים זרים. ההחלטה לא הייתה בסדר היום של הממשלה, ואושרה על אף התנגדות של הייעוץ המשפטי.

יוסי פוקס, מזכיר הממשלה. ללא, אתר רשמי
יוסי פוקס/אתר רשמי, ללא
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

"הממשלה עשתה את עבודתה נאמנה, דנה בהצעה שהובאה בפניה, הפעילה שיקול דעת והכניסה את השינויים הראויים למען לוחמי מילואים ובכדי למנוע מצוקת דיור עתידית", טען במכתב פוקס. "זאת סמכותה של הממשלה וזו אחריותה".

במכתב ששלחה הבוקר כתבה היועמ"שית: "בהיעדר תשתית משפטית עלולות להתקבל החלטות לא חוקיות שיגרמו לפגיעה באינטרס הציבור. לאחרונה אירעו כמה מקרים בהם הובאו לדיון במהלך ישיבת הממשלה או ועדת השרים הצעות חדשות שלא התבצעה בעניינן עבודת מטה מקצועית או משפטית. אלה אושרו על ידי השרים, מבלי שמלוא התשתית הוצגה בפניהן. הבאת החלטות מהותיות לאישור הממשלה, בהיעדר תשתית משפטית, או חמור מכך, כשיש מניעה משפטית לכך, היא מנוגדת לעקרון שלטון החוק, בלתי תקינה ועלולה להביא לכך שהממשלה תקבל החלטות לא חוקיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully