וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית: החלטות הממשלה מתקבלות באופן לא תקין ומשליכות על הכלכלה והביטחון

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 10:59

במכתב ששלחה בהרב מיארה, נכתב כי הצעות מוצגות הפני השרים בדיוני ממשלה מבלי שנעשית בעיניינם עבודת מטה משפטית. "מנוגד לעקרון שלטון החוק, הממשלה עלולה לקבל החלטות בלתי חוקיות"

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מסרה היום (ראשון) מכתב למזכיר הממשלה בו אמרה כי החלטות הממשלה מתקבלות באופן לא תקין ומשליכות על הכלכלה והביטחון. "בהיעדר תשתית משפטית עלולות להתקבל החלטות לא חוקיות אשר יגרמו לפגיעה באינטרס הציבור".

"לאחרונה אירעו כמה מקרים בהם הובאו לדיון במהלך ישיבת הממשלה או ועדת השרים הובאו הצעות חדשות שלא התבצעה בעיניינן עבודת מטה מקצועית או משפטית. אלה אושרו על ידי השרים, מבלי שמלוא התשתית הוצגה בפניהן", לשון המכתב. "הבאת החלטות מהותיות לאישור הממשלה, בהיעדר תשתית משפטית, או חמור מכך, כשיש מניעה משפטית לכך, היא מנוגדת לעקרון שלטון החוק, בלתי תקינה ועלולה להביא לכך שהממשלה תקבל החלטות לא חוקיות".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

עוד נכתב במכתב, "מזכירות הממשלה היא שאמונה, על שמירת ההתנהלות הממשלתית התקינה מבחינה תהליכית, למען הציבור. מתן גושפנקא מטעם מזכירות הממשלה לדרך פעולה לא תקינה זו נוגדת את תפקידה". בהרב מיארה ממשיכה וקובעת, "לפיכך, החלטות הממשלה שהתקבלו בניגוד לעקרונות האמורים צריכות להיות מובאות לדיון מחדש בממשלה, לאחר השלמת עבודת המטה המקצועית והמשפטית הנדרשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully