וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע אירועי האלימות נגד רופאים: משרד הבריאות פתח "קו חם" לתלונות

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 17:40

רופאה ליד מוניטור בחדר מיון. ShutterStock
רופאה ליד מוניטור בחדר מיון/ShutterStock

בעקבות מספר מקרי אלימות שהתרחשו לאחרונה כנגד צוותים רפואיים - משרד הבריאות החל להפעיל החל לפעול "דסק" לניהול תלונות הסגל הרפואי. הדסק יטפל ב ריכוז אירועי האלימות במערכת הבריאות, מעקב פרטני אודות התלונות, כתבי האישום והתהליכים המשפטיים הנלווים לכך. כמו כן, נפתח "קו חם" לדיווח על אירועי אלימות והוסדרו ממשקי עבודה מול משרד המשפטים וגורמי האכיפה לצורך ייעול וזירוז הטיפול בתלונות והבאה מהירה של הפוגעים לדין. משרד הבריאות מכיר בעובדה כי מכלול פתרונות אלו לא יוכל למגר את התופעה ללא נקיטת יד קשה על ידי גורמי האכיפה וקורא לכלל הגורמים למצות את הדין עם הפושעים בכלל המקרים.

"אנו עוברים תקופה מורכבת ועליית מדרגה מדאיגה באלימות כלפי צוותים רפואיים ועובדי בתי החולים. שוחחתי עם המאבטחים ואנשי הצוות שהותקפו במקרים האחרונים וביקשתי לחזק אותם", מסר שר הבריאות אריאל בוסו. "המסקנה היא חד משמעתית - התופעה האלימות הופכת לשכיחה ופוגעת באופן משמעותי במערכת הבריאות ובתפקודה התקין. לא נעבור על כך לסדר היום, לא נקבל בשום אופן את אירועי האלימות ונמשיך לפעול ללא הרף לעצור מציאות בלתי נסבלת זו".

"אלימות פיזית או מילולית כלפי אנשי צוות רפואי היא תופעה חמורה, בלתי נסבלת ומשרד הבריאות יפעל בכל הדרכים האפשריות כדי להבטיח את שלום הצוות המטפל והמטופלים עצמם", אמר משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות. "צוותי הרפואה וגם אנשי משרד הבריאות חשופים להתנהגות ביריונית ואלימה. לא משנה כמה משאבים נשקיע במערכת וכמה מטפלים יהיו - בלי ביטחון ותחושת ביטחון לא נוכל לתת מענה רפואי טוב לאזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully