וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצה בצפון: "צה"ל מחפש ביטחון, והממשלה מדברת על הסדר מדיני"

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 9:08

משה דוידוביץ תקף בריאיון ב-103fm את הממשלה: "התשובה של הממשלה? איזו? לא קיימת ממשלה. אין ממשלה, אין מושל בישראל". על התושבים: "הם חיים באי ודאות, ואין תוכנית פעולה עד שיקרה אירוע כזה או אחר. תנו לאנשים פתרונות, עסקים סגורים 130 ימים"

ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, התראיין הבוקר (ראשון) לתוכנית של אודי סגל וענת דוידוב ב-103fm ותקף בחריפות את הממשלה והעומד בראשה בעקבות אי הוודאות בה נמצאים תושבי האזור שמפונים מבתיהם כבר ארבעה חודשים.

"אם יש משפט אחד נדוש שאני חוזר עליו בפני ראש הממשלה והקבינט הביטחוני - אדוני ראש הממשלה, מה עם ממלכת האי וודאות שאנחנו חיים בה? והתשובה שלו היא כמו האילם, העיוור והחירש. הסתכלות במבט תם ואין תגובה ואין תשובה", תקף את ראש הממשלה. "הוא מסתכל עליי, מהנהן בראש, 'הבנתי', ואומר 'נקסט' לעצמו. לא פעם ולא פעמיים שאלתי. והדבר החשוב, זה האם מכינים אותנו? למה מכינים אותנו? שאנשים שלנו יישארו מחוץ לבתיהם עד סוף שנת הלימודים?".

ראש המועצה המשיך: "יש קיבוץ שפונה למלון יערות הכרמל ועכשיו מפנים אותו משם כי המנכ"ל הודיע שהוא פותח אותו לציבור הרחב. כרגע, אני נאבק במשרד התיירות ומשרד האוצר. אני לא דואג למלון כי הוא כבר מוכר את החדרים לפסח, מבחינתי זה אומר שהילדים ימשיכו ללמוד שם, ואני אעשה את כל מה שצריך. עוד שבועיים הם אמורים להתפנות מבלי שיש להם יעד".

ראש מועצת מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ. יואב איתיאל
ראש מועצת מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ/יואב איתיאל

דוידוביץ המשיך לתקוף את הממשלה על כך שאין תשובה שתפתור את בעיית העקורים בצפון: "התשובה של הממשלה? איזו? לא קיימת ממשלה. אין ממשלה, אין מושל בישראל. הממשלה לא מבינה שביד אחת היא אומרת לאנשים 'אתם תמשיכו להיות עקורים' וביד שנייה לא מאריכה לבתי המלון. שר החינוך הודיע לנו בקבינט הביטחוני לפני 22 ימים 'מערכת החינוך של הילדים המפונים שלכם תמשיך להיות מחוץ לכותלי בתי הספר האורגניים שלהם עד סוף השנה'. אז מדוע מערכת אחרת שאמורה להיות מתוזמנת עם מערכת החינוך, מערכת בתי המלון של המפונים, לא נותנת אופק?"

"הממשלה לא נותנת אופק"

"אנחנו פגשנו את אלוף הפיקוד, וקיבלנו סקירה מקיפה על הפעילות של צה"ל ובאותו יום היו עוד אירועים כאלה ואחרים שמיוחסים לצה"ל בלבנון", ציין והוסיף: "אני מבין דבר אחד, שצה"ל כרגע מחפש כל דרך כדי לייצר לתושבים שלנו את השקט והביטחון שיוכלו לשוב לבתיהם, וממשלת ישראל מדברת על הסדר מדיני שלא יביא את הפתרון. הוא לא יביא את הפתרון מסיבה אחת, כל עוד הטרוריסטים של רדואן יודעים לירות לחלון של בית, אי אפשר להחזיר את התושבים. ובדיסוננס הזה שאנחנו חיים הממשלה לא נותנת אופק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נגמ"ש במטולה במלחמת חרבות ברזל. 21 בנובמבר 2023. אלי אשכנזי
נגמ"ש במטולה במלחמת חרבות ברזל. 21 בנובמבר 2023/אלי אשכנזי

דוידוביץ המשיך והדגיש: "כשאנחנו מדברים מול האמריקנים ואומרים להם 'תנו לנו אופק לפעול ברצועת עזה', הם מבקשים דבר אחד, לדעת מה ביום שאחרי. אנחנו מבינים שהרמטכ"ל וצמרת צה"ל נערכים פה עם אוגדות שלמות כדי לפעול ביום פקודה, אבל אנחנו מבינים עוד דבר - כולם מחפשים חבל לרדת מהעץ הגבוה שטיפסו עליו". לדבריו "התושבים חיים בתוך אי וודאות, ולממשלה אין תוכנית פעולה גם לזמן עד שיקרה אירוע כזה או אחר, תנו לאנשים פתרונות, עסקים סגורים 130 ימים, מה קורה עם האנשים האלה?".

"אין כסף לכולם?", תהו צמד המגישים, ודוידוביץ השיב: "בוודאי לא. אותה תוכנית של מסלול ירוק שנאבקנו בכנסת כדי לאשר, טיפה בים לעסקים. החקלאים לא מקבלים תשובות. כדי שמס רכוש יטפל בכל הסוגיות של הפערים הם צריכים לבוא לשטח, אתם מבינים שמשטרת ישראל לא עולה ליישובים שלנו שנמצאים בקו הגבול? אם עכשיו קורה אירוע של תגרה בכפר שמפונה אבל חלק מתושביו חזרו הביתה, היא לא מגיעה. מבחינת המשטרה זה אזור מת. גם לא בזק, חברת חשמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully