וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינה על שם רס"ב אמיר חורי נפתחה באור יהודה

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 9:04

ביום ו' (9.2.24), נערך טקס של חנוכת גינה על שמו של אמיר חורי ז"ל בהובלת עיריית אור יהודה והנחת אבן פינה בגינה בשכונת "בית בפארק" באור יהודה.

בטקס המרגש במעמד משפחתו של אמיר חורי, בת זוגו, חבריו ומוקירי זכרו, ראש העיר אור יהודה, הגב' ליאת שוחט, מפקד מחוז ת"א, ניצב פרץ עמר, סגן מפקד מחוז ת"א, תנ"צ מאיר אליהו, מפקד מרחב דן- נצ"מ דניאל חדד, מפקד תחנת מסובים- סנ"צ ניסים אוחיון, מפקד תחנת ב"ב- ר"ג, סנ"צ רותם וסקר, קצינים, שוטרים ומתנדבים. במהלך הטקס, נחשף הלוט של "גינת אמיר חורי".

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט: "כל כך כואב לדעת שהאנשים הגיבורים האלה לא איתנו עוד. מדינת ישראל זכתה באנשים גיבורים, ואמיר הוא ללא ספק אחד הבולט שבהם. כשאני עוצמת עיניים וכשאני חושבת על ארץ ישראל היפה, אני מדמיינת בדיוק אנשים כמו אמיר- אנשים ששמים את עצמם בצד ועושים קודם כל לטובת האחר. בלי לחשוב מה יגידו ובלי לחשוב על הסיכון עצמו - קודם כל האחר".

מפקד מחוז ת"א, ניצב פרץ עמר: "שנתיים עברו מהאירוע שבו בעל כורחך הפכת לסמל של הקרבה ואחדות, ואנו, מחוייבים מתמיד לצוואה שהותרת. היום אנו, משפחה וחברים, חונכים גינה חדשה שבה ילדים והורים יבלו זמן יחד, משפחות וחברים יפגשו ב"גינת אמיר חורי" וילמדו את מורשתך החשובה- דאגה לאחר, רעות אמיתית, שליחות ואחריות אישית למען הקהילה. נפילתך בגבורה היא סמל אך גם אובדן כבד ולכתך היא חוסר שלא ניתן למלא. נמשיך לזכור את פנייך המוארות, דמותך המשרת ביטחון, לספר את סיפורך ולהנציח לעד את גבורתך בלילה הנורא ההוא בבני ברק. נמשיך להזכיר לעצמנו את המחיר היקר שאתה ועוד רבים כמוך שילמתם ומשלמים גם בימים אלו במלחמה על הבית, הבית של כולנו".

אביו של אמיר חורי ז"ל, ג'ריס חורי: "מאז האירוע הקשה, חלפו כמעט שנתיים, אך הכאב עדיין נוכח ומרסק את הלב ואת הנשמה. אנחנו חושבים עליו יום ולילה, כל שעה וכל דקה, החוסר שלו לא נותן לנו מנוח, והכאב והגעגוע אליו מלווים אותנו דקה דקה. ככל שהזמן עובר, הגעגוע מתעצם יותר. אני בטוח שכל אדם שיעבור בגינה זו, ילד, ילדה, נער או נערה, יקבל השראה מדמותו של אמיר. הגינה הזו "גינת אמיר חורי"- לא רק מנציחה את שמו של הבן אמיר, אלא גם מציינת את ערכי אהבת האדם והאדמה שעליהם גדל וחונך אמיר".

בת זוגו של אמיר חורי ז"ל, שני ישר: "אמיר במעשה הגבורה שלו חיזק את החיבור בעם ואיחד את כל החברה הישראלית. הדרך של אמיר והמורשת שהשאיר לכולנו היא דרך של ערבות הדדית ואהבת הזולת. בגינה הזו במשך השנים יעברו אלפי ילדים שישחקו, יהנו ויכירו חברים. אני בטוחה שיוכלו לקבל כאן שיעור על אהבה ושותפות, בגינה שקרויה על שמו של אמיר, שהוא סמל של הערכים האלו".

  • עוד באותו נושא:
  • משטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully