וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל תוקפים את נציב אונר"א לאחר שטען כי הארגון לא ידע על המנהרה מתחת למטה: "תתפטר"

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 3:51

בווידאו: חטיבת כפיר בחאן יונס: חשיפת אמצעי לחימה בתוך שקים של אונר״א/דובר צה"ל

נציב אונר"א, פליפה לזראריני, התייחס אמש (שבת) בחשבון ה-X שלו למנהרה שצה"ל חשף מתחת למטה הארגון בעזה, וכתב כי שהארגון לא היה מודע לקיומה של המנהרה. עוד הוסיף לזראריני כי הארגון עזב את המטה בתחילת המלחמה, ולא היה מודע לפעילות שהתקיימה בו מאז. לדבריו, בעבר, כאשר התגלו פתחים חשודים ליד המטה, נשלחו מכתבי תלונה לחמאס ולרשויות בישראל. הצהרתו של הנציב ספגה ביקורת רבה מצד גורמים שונים בישראל.

שר החוץ, ישראל כ"ץ, תקף בחשבון ה-X שלו: "לאחר חשיפת המעורבות העמוקה של מטה אונר"א בפעילות הטרור של חמאס - פיליפ לזראריני חייב להתפטר מיד. תגובתו שלא ידע היא עלבון לאינטיליגנציה".

ארדן מציג את מספר הטלפון של סינוואר באו"ם. 12 בדצמבר 2023. ברק רביד
ארדן מציג את מספר הטלפון של סינוואר באו"ם. 12 בדצמבר 2023/ברק רביד

גם שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תקף את תגובתו של הנציב: "זה לא שלא ידעת - זה שלא רצית לדעת", כתב בחשבון ה-x שלו והוסיף: "חשפנו מנהרות טרור מתחת לבתי הספר של אונר"א וסיפקנו ריאיות לכך שחמאס מנצל את הארגון. הפצרנו בכם לבצע חיפוש מקיף בכל מתקני הארגון ברצועה, אבל לא רק שסירבת, גם בחרת לתקוע את הראש בחול".

עוד כתב השגריר ארדן: "קח אחריות ותתפטר היום. בכל. יום אנחנו מוצאים הוכחות לכך שבעזה - האו"ם = חמאס ולהיפך. אי אפשר לסמוך. על שום דבר שהאו"ם טוען לגבי עזה".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, תקף גם כן בחשבון ה-x שלו את נציב אונר"א: "חפירת מנהרה כזו אורכת יותר מארבעה חודשים", כתב, "הזמנו בכירים באונר"א לבוא ולראות. בפגישות קודמות איתך ועם גורמים נוספים באו"ם התרענו מפני השימוש שחמאס עושה במטה הארגון - בחרת להתעלם מהעובדות כדי שתוכל מאוחר יותר להכחיש אותן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully