וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו לשחרור החטופים, איילון דרום נחסם לתנועה: "נתניהו מפקיר אותם"

עודכן לאחרונה: 10.2.2024 / 21:38

בסיום מחאה שקראה לבחירות, קרובי חטופים התיישבו על הכביש והבעירו מדורה סמוך למחלף השלום. המשפחות קראו לראש הממשלה: "תודיע שאתה בוחר בהם ולא בבן גביר, לא תשתחרר מאחריות". בכיכר החטופים נאמו נכדיו בני העשר של עמירם קופר: "אנחנו מפחדים, אין לו הרבה זמן"

משפחות חטופים חוסמות את איילון, 10 בפברואר 2024. איתן סלונים, אתר רשמי
משפחות חטופים חוסמות את איילון, 10 בפברואר 2024/אתר רשמי, איתן סלונים

בני משפחות חטופים חסמו הערב (שבת) את איילון דרום. בהודעה מטעם המשפחות נאמר "הפקרת אותם ב-7 באוקטובר ואתה ממשיך להפקיר אותם 127 ימים משיקולים פוליטיים. צא עוד היום לציבור ותודיע שאתה בוחר בחטופים ולא בבן גביר. אם לא תשחרר אותם עכשיו - לא נשחרר אותך מאחריות, לא ניתן לך רגע אחד של שקט. הזמן של החטופים אזל."

בחסימה השתתפו בני המשפחות מוזס, פלטי-קציר, קלדרון, אור, מצגר והימן, יחד עם פעילים למען שחרור החטופים. זו הפעם השישית שבה חוסמות משפחות אלה את נתיבי איילון. לדברי בני המשפחות והפעילים הם החליטו להחריף את המחאה. המשטרה הכריזה על ההפגנה כבלתי חוקית ועצרה ארבעה פעילים סמוך למתחם שרונה. שבעה מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי נעצרו לאחר שחסמו את נתיבי איילון ליד מחלף השלום והדליקו מדורות על הכביש. בנוסף רשמה המשטרה דוחות בגובה של 1,000 שקל לחמישה מפגינים נוספים. מהמשטרה נמסר שהכביש נפתח לתנועה.

נכדיו של עמירם קופר בעצרת למען החטופים, 10 בפברואר 2024. מטה המשפחות, אתר רשמי
נכדיו של עמירם קופר בעצרת למען החטופים, 10 בפברואר 2024/אתר רשמי, מטה המשפחות

"עצרו את הקמפיין נגדנו"

במקביל, עצרת למען שחרור החטופים התקיימה הערב ברחבת מוזיאון תל אביב בשדרות שאול המלך. העצרת נערכת תחת הכותרת: "רגע האמת - חיים או מוות". בהודעת משפחות החטופים נאמר "עצרו את הקמפיין הממשלתי נגדנו. מחיר ההפקרה יהיה כתם לדורי דורות". בעצרת נואמים בני משפחות חטופים ונרצחים ובכירים לשעבר בזרועות הביטחון. האמנים דני בסן ורן דנקר מופיעים בעצרת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עצרת למען החטופים, 10 בפברואר 2024. אורי סלע, אתר רשמי
עצרת למען החטופים, 10 בפברואר 2024/אתר רשמי, אורי סלע

הילי קופר ואור נוחומוביץ, בני עשר, נכדיו של החטוף עמירם קופר, אמרו מעל לבמה: "כבר 127 ימים שאתה לא כותב ברכות, לא שורק מנגינות ולא אוכל איתנו ארוחות שישי. קשה לי לדמיין מה עובר עליך, האם קר לך? האם מטפלים בך? האם אתה אוכל? האם אתה יודע שכל שבת אנחנו באים לכיכר החטופים שאנחנו צועקים לשחרורך, שאנחנו עושים הכול כדי שתחזור? אני מבקשת מכם חברי הממשלה שתחשבו שזה סבא שלכם שם. כל יום כשאני קם בבוקר אני שואל את עצמי למה סבא שלי בן 85 צריך לשבת 127 ימים בשבי חמאס, בלי אוכל, בלי מים, בקושי יש לו אוויר לנשום".

הילי קופר אמרה: "אני כל כך מתגעגע לברכות המרגשות שהיה כותב לי, לנסיעות בקלנועית ברחבי הקיבוץ, ללכת לבריכה ושסבא יביא לנו בייגלה ותפוחים. זה היה הכי טעים שיש. אני מתגעגע לעוגת תותים של סבתא, שכבר לא מכינה אותה כי היא עצובה שסבא לא איתנו. למה אף אחד לא מציל אותו? אני מפחד, אין לו הרבה זמן. נתניהו, אני פונה אליך. אתה ראש הממשלה שלנו. תחזיר את סבא שלי ואת כל החטופים הביתה עכשיו".

העצרת בכיכר החטופים, 10 בפברואר 2024. אורי סלע, אתר רשמי
העצרת בכיכר החטופים, 10 בפברואר 2024/אתר רשמי, אורי סלע

דני, אחיו של החטוף איציק אלגרט, אמר בנאום: "המחיר שאנו נדרשים לשלם הוא לא על החטופים - אנו נדרשים לשלם על ההפקרה והמחדל של הממשלה ומערכת הביטחון. החטופים לא אשמים בחטיפתם. ממשלת ישראל מנהלת קמפיין ויתור על החטופים. אני רואה בכל אחד מחברי הממשלה ובראש הממשלה אחראים ישירים להפקרת החטופים. דמם בראשכם. אם לא יחזרו - המדינה תאבד את מעמדה המוסרי להקריב את חייהם למענה".

הוא הוסיף: "מדינה שביום אחד נרצחו 1,400 מתושביה, נשים שנאנסו, ילדים שנרצחו, יישובים שנשרפו. המדינה אינה שולטת יותר בצפון או בדרום. היא איבדה את הריבונות שלה. הדבר היחיד שיחזיר את האמון במדינה ובהנהגה הוא הפסקת המלחמה והשבת החטופים. ראש הממשלה פתח במסע הפחדה, אנחנו מכירים אותו מ'פרס יחלק את ירושלים' ו'הערבים באוטובוסים'. עכשיו מפחיד אותנו מפני טבח אם נקבל את העסקה. אדוני ראש הממשלה, איפה היית ב-7 באוקטובר? אם לא יחדרו יהיה זה פתטי לקיים את יום השואה, יום העצמאות, מי יעז להדליק משואה לתפארת ישראל כשתפארת ישראל מחכה במנהרות? חמאס ארגון טרור ארור. הוא יפר במוקדם או במאוחר את הערבויות. אז ממשלת ישראל תוכל לבוא איתו חשבון סופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully