וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מפגינים ברחבי הארץ בקריאה לקיים בחירות: "להחליף את אנשי הכישלון"

עודכן לאחרונה: 10.2.2024 / 20:58

אלפים קוראים לקיים בחירות בהקדם ולאשר עסקה להחזרת החטופים. שיראל חוגג, תושב אופקים שמשפחתו נפצעו קשה ב-7.10: "אנחנו מחפשים מנהיגים והם מחפשים אשמים". חן חמו יוגב, שמפונה מביתה בגליל העליון: "אנחנו לא נהיה עוטף עזה הבא, לא נהיה עוטף לבנון"

אלפים מפגינים ברחבי הארץ: "להחליף את אנשי הכישלון"/מערכת וואלה!

אלפים מפגינים מוחים הערב (שבת) נגד הממשלה ברחבי הארץ, עם קריאה ברורה לקיים בחירות בהקדם ולאשר עסקה להחזרת החטופים. בין המוקדים נמצאים כיכר הבימה בתל אביב, צומת כרכור, צומת רעננה, באר שבע, כפר סבא, מצפה רמון, קיסריה וחיפה, וכן בכמה גשרים בכבישים ראשיים.

שיראל חוגג, תושב אופקים שאחותו ומשפחתה נפצעו קשה ב-7.10, זעם על הממשלה שלטענתו ממשיכה לפלג את העם. "126 ימים מהשבעה לאוקטובר, מהאסון הנורא", אמר. "136 חטופים שנמצאים בסכנת חיים, שאתם הפקרתם וממשיכים להפקיר. עם שלם פצוע, כואב, משלם את מחיר ממשלת האסון. עם שלם מחפש הנהגה שראויה לו. הנהגת הכישלון ממשיכה להרוס, לפלג ולפגוע. אנחנו מחפשים מנהיגים והם כל הזמן, בלי הפסקה, מחפשים אשמים."

הפגנות נגד הממשלה כיכר הבימה, 10 בפברואר 2024. אביב אטלס, אתר רשמי
הפגנות נגד הממשלה כיכר הבימה, 10 בפברואר 2024/אתר רשמי, אביב אטלס
'בחירות עכשיו', הפגנות כיכר הבימה. עמירם לוקץ', אתר רשמי
'בחירות עכשיו', הפגנות כיכר הבימה/אתר רשמי, עמירם לוקץ'

חוגג הוסיף לדבר על הפן הכלכלי, לאחר שאתמול חברת מודיס הודיעה כי דירוג האשראי של ישראל ירד לראשונה בהיסטוריה של המדינה. "בחדלונכם הנורא גם הרסתם את העתיד הכלכלי. חברות דירוג האשראי הורידו את הדירוג של ישראל אך ורק בגלל חוסר האחריות שלכם", אמר. "אתם עסוקים בוודקה לשרים בסרטוני טיקטוק, בפילוג והסתה, בקונספירציות, שקר ורעל - הכל כדי להסיט את האמת הנוראה ואת אחריותכם היסודית לאסון הנורא. ממשלת ישראל התנתקה מאזרחיה, אתם לא ראויים לעם הזה. החלפת אנשי הכישלון בדור הניצחון המלכד הישראלי היא הסיבה שכולנו כאן".

כוח קפלן, מהארגונים המרכזיים במחאה נגד המהפכה המשפטית, הכריז כי יארגן השבוע הפגנות ראשונות מתחילת המלחמה. בערב חמישי מתכננים המפגינים להגיע לביתם של חברי כנסת ושרים, בהם אמיר אוחנה, אופיר אקוניס, יצחק וסרלאוף, גילה גמליאל, יריב לוין, יולי אדלשטיין, יואב קיש, ניר ברקת, יואב גלנט, אליהו דלל וצביקה פוגל.

הפגנות נגד הממשלה, הבימה. רני גרף, אתר רשמי
הפגנות נגד הממשלה, הבימה/אתר רשמי, רני גרף
הפגנות נגד הממשלה, 10 בפברואר 2024. אביב אטלס, אתר רשמי
הפגנות נגד הממשלה, 10 בפברואר 2024/אתר רשמי, אביב אטלס

חן חמו יוגב, עצמאית משדה נחמיה בגליל העליון שכעת מפונה מביתה, כעסה על המתווה של המדינה שקורא לתושבים לחזור הביתה למרות האיום הביטחוני בצפון. "באמצע נובמבר, ראש המועצה יצא בקריאה חדשה לתושבים שלא פונו רשמית - חזרו הביתה!", אמרה חמו-יוגב. "מתווה הפינוי של המדינה אינו כולל אתכם. קילומטר אחד בלבד מפריד בינינו לבין היישובים המפונים באופן רשמי. מחוסר ברירה ומחוסר משאבים חזרנו הביתה. גילינו שנגזר עלינו לחיות בתוך שטח מלחמה".

חמו-יוגב תקפה את נתניהו, ואמרה כי היא נמצאת בבעיה כלכלית קשה. "אדוני ראש הממשלה, ניסית פעם לרוץ למרחב מוגן תוך אפס שניות? האזור כולו נטוש. אנחנו קורסים כלכלית. אני באופן אישי כעצמאית - ביום אחד ירדו ההכנסות שלי ממאה לאפס. אנחנו מנותקים בצפון - אבל אתם שם בממשלה מנותקים לגמרי מהעם. איבדתם את הצפון.

חמו-יוגב מסרה כי היא לא מוכנה שהצפון יהיה כמו "עוטף לבנון", כהשוואה למצב שקורה בעוטף עזה. "ממשלת ישראל, איבדתם את הצפון, איבדתם את המצפון ואנחנו איבדנו את האמון בכם. אנחנו לא נהיה עוטף עזה הבא, לא נהיה עוטף לבנון. אני קוראת לממשלת ישראל - החזירו את המנדט לעם - צאו לבחירות עכשיו!.

משה רדמן נואם בכפר סבא, הפגנות נגד הממשלה. דנור אהרון, אתר רשמי
משה רדמן נואם בכפר סבא, הפגנות נגד הממשלה/אתר רשמי, דנור אהרון

משה רדמן אבוטבול, ממנהיגי המחאה נגד ההפיכה המשטרית ויוזם הקריאה לבחירות עכשיו, נאם הערב במוקדי המחאה בכרכור, בכפר סבא ובתל-אביב, והתייחס לפגיעה הכלכלית שהורדת דירוג האשראי גרמה. "הורדת הדירוג של מודי'ס היא תחילתו של שבעה באוקטובר כלכלי", אמר. "נתניהו, בגלל שיקוליו הפוליטיים, מונע במכוון דיון ביום שאחרי המלחמה ובכך גורם למותם של חיילים. לא יהיה לישראל ריפוי או שיקום לפני שתיבחר פה הנהגה חדשה עם מנדט רחב מהעם".

מיכל הדס רובין, ממקימות תנועת "אמא ערה" - תנועה של אימהות ללוחמים ולוחמות שערות מאז השבעה באוקטובר וקוראות לבחירות, נאמה הערב מול בית הנשיא בירושלים וקראה לבחירות עכשיו. "מזה ארבעה חודשים הממשלה בוחרת שוב ושוב למעול בתפקידה", אמרה. :רק השבוע התבשרנו על חוק הגיוס המנותק, הפוטר אוכלוסיות שלמות מגיוס, מגדיל את הנטל על המילואמיניקים ופוגע במתנדבי המכינות ושנות השירות. כשאנחנו מעזים להתקומם, הם בוחרים לקרוא לנו 'פלגנים'. לנו שנושאים בתוצאות הכלכליות, החברתיות והצבאיות של מחדלי הממשלה. אם זו הבחירה שלה - הרי שהבחירה שלנו חייבת להיות להחליף אותה".

קפלן 22 כמעט חסום, הפגנת בחירות עכשיו. אביב אטלס, אתר רשמי
קפלן 22 כמעט חסום, הפגנת בחירות עכשיו/אתר רשמי, אביב אטלס

המשטרה טוענת כי ההפגנה ברחוב קפלן בתל אביב אינה חוקית, והחלה לפנות בכוח את הצומת החסומה. "קבוצת מפגינים, שאינם נמנים עם משפחות החטופים, החליטו לצאת בצעדה לרחוב קפלן, סמוך למתחם שרונה, והחלו להפר את הסדר, תוך חסימת הכביש לשני הכיוונים", מסרו מדוברות המשטרה בעקבות הסרטונים בהם רואים פרשים מפנים בכוח מפגינים. :בעקבות החסימות והפרות הסדר הוכרז ע"י קצין משטרה כי ההפגנה בלתי חוקית ועליהם לפנות את הכביש, לאור המשך חסימת הציר ומשלא נשמעו להוראות".

"אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור, נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר ולא ישמע להוראות השוטרים", נמסר. "משטרת ישראל תאפשר לממש את חופש המחאה אולם לא תאפשר הפרות סדר הפוגעות בגוף או פגיעה בחופש התנועה ועשויות לסכן את שלומו של הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully