וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן גייסה מוסלמים כדי לרגל אחר יהודים בבריטניה

עודכן לאחרונה: 10.2.2024 / 11:21

מגייסי משמרות המהפכה פנו למוסלמים שביקרו באתרי קודש דתיים באיראן ובעיראק, והנחו אותם לאסוף מידע אודות "אתרים בולטים" במדינתם, בהם בתי כנסת מקומיים. מ-7 באוקטובר, ישראל התריעה את בריטניה על האפשרות של תקיפה איראנית. "עוד לא יודעים מה היקף הסוכנים שגויסו"

בווידאו: מסע ההלוויה של חסן סייד חודיאי בטהראן/צילום: רויטרס

איראן גייסה מוסלמים כדי לרגל אחר יהודים ומתנגדי משטר משמרות המהפכה באדמת בריטניה - כך חשף הבוקר (שבת) עיתון הדיילי מייל. גורמים בישראל ובבריטינה מסרו כי מגייסים מטעם משמרות המהפכה פנו למוסלמים שביקרו באתרי קודש דתיים באיראן ובעיראק, והנחו אותם לאסוף מידע אודות "אתרים בולטים" במולדתם, בהם בתי כנסת מקומיים. "אנחנו עוד לא יודעים את היקף הסוכנים האיראניים באירופה ובבריטניה, אבל כל מה שצריך זה שאחד מהם ייחשף".

מקור ישראלי מסר כי מאז 7 באוקטובר, ישראל התריעה את בריטניה על התקפות אפשריות של איראן או שלוחותיה באדמתה. "אבל מידע שנאסף על ידי מרגלים בריטיים עשוי לשמש לביצוע הפיגועים", חשף גורם בלונדון, "בעבר, כשמשמרות המהפכה רצו להתנקש בחייו או לחטוף מישהו על אדמת בריטניה, הוא השתמש לעתים קרובות ברשתות פשע מאורגן. למרבה המזל, קשה מאוד למרגלים איראנים לפעול במדינה".

חברי משמרות המהפכה בתרגיל במחוז אזרבייג'ן המזרחית, איראן, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
חברי משמרות המהפכה בתרגיל במחוז אזרבייג'ן המזרחית, איראן, 17 באוקטובר 2022/רויטרס

הדיווח מצטט חבר בארגון הסברה נגד איראן, שטוען כי במשמרות המהפכה לאו דווקא פנו לבריטים ממוצא איראני, שהם ברובם "סונים, חילונים ומתנגדי משטר האייתוללות", אלא למוסלמים מהפלג השיעי, שהיגרו מפקיסטן, עיראק או לבנון. "ההעכה היא שעד כ-400 אלף מוסלמים שיעים נמצאים בבריטניה, וחלקם רואים באיראן כמגן הדת ברחבי העולם".

איראן בנתה במשך שנים ארוכות רשת רחבה של קבוצות חמושות הפועלות במדינות ברחבי המזרח התיכון, שהחלו לתקוף יעדים אמריקניים וספינות זרות מאז שוושינגטון התייצבה לצד ישראל אחרי 7 באוקטובר.

כולן מתנגדות לישראל ולארה"ב והן חלק ממה שהן מכנות "ציר ההתנגדות", אף שיש ויכוחים על מידת עצמאותן ושליטתן על של טהראן עליהן. בעקבות הרג של שלושה חיילים אמריקנים במתקפה בירדן בחודש שעבר, פתחה וושינגטון בסדרת תקיפות נגד המיליציות בעיראק ובסוריה, במקביל למערכה היא מנהלת נגד החות'ים בתימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully