וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל למתווכות: דוחים את רוב דרישות חמאס, מוכנים למו"מ על בסיס מתווה פריז

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 19:00

קבינט המלחמה אישר אמש את ההערות הישראליות לתשובת חמאס. בכירים ישראלים העבירו את המסרים לקטאר, מצרים וארה"ב. ישראל דחתה הזמנה מצרית לשגר משלחת לקהיר בשלב הזה והדגישה כי יש לצמצם פערים כיוון שתשובת חמאס לא מאפשרת מו"מ רציני

נתניהו: "כניעה לדרישות חמאס לא תביא לשחרור החטופים - אלא לטבח נוסף"/לע"מ

ישראל העבירה אתמול בלילה למצרים וקטאר תגובה לתשובת חמאס למתווה לשחרור החטופים. בכיר ישראלי אמר כי ישראל דחתה חלק גדול מדרישות חמאס, אך הביעה נכונות להכנס למשא ומתן על בסיס ההצעה המקורית שגובשה בפריז לפני כמה שבועות.

למה זה חשוב:

  • התגובה שהועברה למתווכים מצביעה על כך שלמרות התגובה הפומבית החריפה של ראש הממשלה נתניהו, ישראל אינה סוגרת את הדלת בפני המשך משא ומתן על עסקת חטופים אפשרית.
רכב של הצלב האדום מוביל חטופים ישראלים. רויטרס
תשובת חמאס לא מאפשרת מו"מ רציני. חטופים ישרלאים מובלים ברכב הצלב האדום/רויטרס

במוקד החדשות:

  • קבינט המלחמה דן אתמול במשך כמה שעות בתשובת חמאס להצעה שגובשה בפריז על ידי קטאר, מצרים, ארצות הברית וישראל בנושא המתווה לשחרור החטופים.
  • בכיר ישראלי אמר כי במהלך הישיבה הציגו חברי צוות המשא ומתן הישראלי לשרים את המסר שברצונם להעביר למתווכים בעניין תגובת חמאס ושרי קבינט המלחמה אישרו אותו.
  • ביום חמישי בלילה, לאחר ישיבת קבינט המלחמה, התקיימו שיחות בין בכירים ישראלים לבין מקביליהם בקטאר, במצרים ובארצות הברית במהלכן הועברו המסרים הישראלים.
נתניהו: "כניעה לדרישות חמאס לא תביא לשחרור החטופים - אלא לטבח נוסף". ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
"כניעה לדרישות חמאס תביא לטבח נוסף". נתניהו, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא

מאחורי הקלעים:

  • בכיר ישראלי ציין כי ישראל הבהירה למתווכות כי בניגוד לדרישת חמאס, לא תסכים כי כבר בשלב א' של העסקה תהיה נסיגה של כוחות צה"ל מה"מסדרון" מדרום לעיר עזה שחוצה את הרצועה לשתיים וכן לא תסכים לחזרת אוכלוסייה לצפון הרצועה. אולם, תהיה מוכנה לבחון את יציאת כוחות צה"ל ממרכזי הערים ברצועה.
  • ישראל מסרה למתווכות כי היא מתנגדת לדרישת חמאס להוסיף את המילים "באופן תמידי" לסעיף במתווה פריז בו נאמר כי יתקיים בשלב א' של העסקה משא ומתן עקיף על השבת השקט. הסיבה לכך היא שישראל מסרבת להתחייב להפסקת המלחמה לאחר סיום יישום העסקה לשחרור החטופים.
  • ישראל הבהירה למתווכות כי היא לא מוכנה לדון במסגרת המשא ומתן על עסקת החטופים במה שחמאס כינה בתשובתו "הסרת המצור" מעל עזה.
  • ישראל הדגישה בפני המתווכות כי "המפתח" של שחרור האסירים הפלסטינים שחמאס הציג בתשובתו אינו סביר.
  • עוד הבהירה ישראל כי שורה ארוכה של דרישות שצורפו בנספח לתגובת חמאס כגון התחייבויות לגבי מסגד אל-אקצא או בעניין תנאי האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל אינן מקובלות ואינן רלוונטיות לעסקה הנוכחית.

תמונת המצב:

  • משלחת של חמאס בראשות סגנו של איסמאעיל הניה חליל אל-חיה קיימה אתמול שיחות בקהיר עם בכירי המודיעין המצרי.
  • בכירים ישראלים אמרו כי ישראל דחתה הזמנה מצרית לשלוח נציגים לקהיר בטענה שתגובת חמאס מראה שהפער גדול מדי מכדי לנהל משא ומתן על הפרטים.
  • בכיר ישראלי אמר כי חברי צוות המשא ומתן הישראלי פועלים כעת מול מצרים וקטאר בנסיון לצמצם פערים שיאפשרו קיומו של משא ומתן רציני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully