וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש מקרים אבודים": יו"ר הכנסת ביטל פגישה מתוכננת עם מזכ"ל האו"ם

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 18:11

היו"ר אמיר אוחנה היה אמור לפגוש את המזכ"ל אנטוניו גוטרש בהמשך היום, אבל בשל התבטאויותיו של המזכ"ל, שהאשים אתמול את ישראל בהפרת החוק הבינ"ל, הודיע על ביטול הפגישה. "יש קווים אדומים, לא אלבין אותו", אמר אוחנה

גלעד ארדן תוקף את האו"ם/לע"מ

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הודיע היום (שישי) על ביטול פגישתו עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שתוכננה להמשך היום. זאת בעקבות התבטאויותיו של גוטרש מאמש, ובהן האשמת ישראל בהפרת החוק הבינלאומי.

אוחנה אמר: "ביטול הפגישה לא הגיע בוואקום. התכוונתי לנסות ולשכנע, כמו גם למסור לידיו ספר שהכנו בכנסת, המתעד בתמונות דוממות את 7 באוקטובר. אך אתמול הוא קרא שוב למדינת ישראל לחדול מהלחימה, ומתח עליה ביקורת 'גם אם חמאס עושה שימוש במגנים אנושיים'. יש גם מקרים אבודים וקווים אדומים. לא אלבין את גוטרש".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בפגישתו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, 05 בפברואר 2024. צילום: נתן ווייל, דוברות הכנסת
יו"ר הכנסת בפגישה עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, 5 בפברואר 2024/דוברות הכנסת, צילום: נתן ווייל

גוטרש חזר פעמים רבות בחודשים האחרונים על עמדתו שלפיה שהמלחמה בעזה היא אירוע ש"מאיים על השלום והביטחון בעולם כולו", וקרא למועצת הביטחון ללחוץ להשיג הפסקת אש. אתמול כתב גוטרש כי הדיווחים על תוכניות ישראל להרחיב את הפעילות הצבאית לעיר רפיח שבדרום רצועת עזה "מעוררים דאגה". גוטרש כתב ב-X: "חצי מאוכלוסיית הרצועה דחוקה כעת ברפיח, ללא מפלט. פעולה צבאית תגביר באופן דרסטי את הסיוט ההומניטרי ותגרום להשלכות חסרות תקדים באזור".

בתחילת המלחמה אמר המזכ"ל כי מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר "לא התרחשה בחלל ריק", ועורר זעם רב בישראל. בעקבות הדברים, שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן תקף את גוטרש, וקרא לו להתפטר מתפקידו. "זו חרפה לאו"ם שהמזכ"ל אינו חוזר בו ואינו מסוגל אפילו להתנצל על דבריו הברורים מאתמול - הוא חייב להתפטר", האשים ארדן. "המזכ"ל שוב מעוות ומסלף את המציאות, הוא אמר אתמול בבירור, שמסע הטבח והרצח של חמאס 'לא קרה בוואקום'. כל אדם מבין והבין היטב שמשמעות דבריו היא - האשמה של ישראל במעשי חמאס או לכל הפחות גילוי הבנה והצדקה של המזכ"ל לטבח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במטה הארגון בניו יורק, 6 בנובמבר 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש/עיבוד תמונה, רויטרס

אוחנה צפוי לנאום בכנס איגוד הפרלמנטים הבינלאומי המתכנס בבניין האו"ם בשעה 11:30 לפי שעון ניו יורק. הוא צפוי להתייחס בדבריו למלחמה שמנהלת ישראל בעזה. מוקדם יותר היום, נפגש אוחנה בבניין האו"ם עם נשיאת הסנאט של אורוגוואי ועם נשיאת הסנאט של בלגיה.

בכך צפוי להסתיים ביקורו המדיני של אוחנה בארצות הברית, אשר החל בוושינגטון, בהזמנתו של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי מייק ג'ונסון. ליו"ר הכנסת התלוו משפחות חטופים וחברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה, לסדרת מפגשים עם בכירים בקונגרס ובממשלה. בניו יורק, נפגש אוחנה בין היתר עם מושלת ניו יורק קת'י הוקול ועם ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully