וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד נחשף: מרכז העצבים של חמאס שהוקם מתחת למטה אונר"א בשכונת היוקרה

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 15:28

לדברי גורמים בצה"ל, חמאס דאג לשלב בשורות ארגון הסיוע את אנשיו כדי לתחזק את המערך התת-קרקעי שלו. בין הממצאים שאותרו במרכז שכונת רימאל: מסמכים בעלי ערך מודיעיני גדול. לפי הערכות, הצבא נערך כעת לפעילות ברפיח בהתחשב בנוכחות צפיפות האוכלוסייה הפלסטינית באזור

משגרי רקטות שאותרו בסמוך לגן ילדים בעזה, 9 בפברואר 2024/דובר צה"ל

בצה"ל טוענים כי מרכז העצבים של ארגון הטרור חמאס הוסתר מתחת למטה אונר"א בשכונת היוקרה רימאל שבעזה. לדברי גורמים בצבא חמאס דאג לשלב בשורות ארגון הסיוע את אנשיו כדי לתחזק ולהפעיל את המערך התת קרקעי שלו. בין היתר הוחזקו במטה שנחשף מסמכים ומידע בעל ערך מודיעיני רב.

לפי הערכות, הצבא נערך כעת לפעילות ברפיח בהתחשב בנוכחות צפיפות האוכלוסייה הפלסטינית באזור - אליו פונו תושבי צפון ומרכז הרצועה.

פיר מנהרה מתחת למתקן מים אזרחי בחאן יונס, 9 בפברואר 2024. דובר צה"ל
פיר מנהרה מתחת למתקן מים אזרחי בחאן יונס/דובר צה"ל

לפני כשבועיים הניו יורק טיימס פרסם פרטים שהעבירו גורמים ישראלים רשמיים לארצות הברית לגבי ההאשמות נגד עובדי סוכנות אונר"א שהשתתפו, לכאורה, בטבח 7 באוקטובר. על פי הפרטים, אחד מהעובדים מואשם בחטיפתה של אישה. עובד שני מואשם בכך שחילק תחמושת, ועובד שלישי תואר כמי שלקח בפועל חלק בטבח בקיבוץ שבו נרצחו 97 בני אדם.

ההאשמות נכללות בתיק שהועבר לממשלת ארצות הברית נגד כתריסר עובדים של אונר"א. יום קודם לכן מסרה אונר"א ששניים מהעובדים מתו, ושהיא אינה יכולה לספק מידע נוסף בזמן שמתנהלת חקירה של גוף הפיקוח הפנימי של האו"ם.

עוד בוואלה!

חטפו אישה והשתתפו בטבח: המידע המפליל על אונר"א שהעבירה ישראל לארה"ב

לכתבה המלאה
פעילות צוות הקרב החטיבתי של חטיבת הצנחנים בשכונת רימאל, עזה. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
פעילות צה"ל ברימאל/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

בד בבד, ימים ספורים טרם הפרסום בטיימס, הנציב הכללי של אונר"א, פיליפה לזריני, הודיע כי ישראל מסרה לו מידע שלפיו כמה מעובדי הסוכנות בעזה היו מעורבים במתקפת הטרור של 7 באוקטובר. לזריני הודיע בתגובה, כי הוא ביטל מייד את חוזי ההעסקה של העובדים הללו והורה לפתוח בחקירה. בעקבות ההודעה, כמה מדינות בינהן, ארצות הברית, בריטניה וגרמניה הודיעו כי יפסיקו את מימונם את הארגון עד להודעה חדשה. מרבית התקציב של סוכנות אונר"א, המסתמכת על תרומות, שלא כמו סוכנויות או"ם אחרות, הגיע מאותן מדינות שזה עתה הודיעו על הספקת תרומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully