וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התאמן עם הנוחבה על כיבוש מוצב": אישום נגד בדואי שחצה לעזה והצטרף לחמאס

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 10:59

לפי האישום, אזרח ישראלי תושב אמר לחמאס כי הוא מעוניין להצטרף לזרוע הצבאית ולהיות שהיד. בין היתר הוא מסר לארגון הטרור פרטים על אודות מיקומי בסיסי צה"ל בדרום והתאמן עם מחבלים על כיבוש עיר. "תצפת על ישראל והסכים להתגייס לצה"ל כדי להעביר מידע לאויב"

פעילות כוחות צהל ברצועת עזה/דובר צה"ל

אזרח ישראלי תושב הנגב הואשם היום (שישי) בסיוע לאויב במלחמה וחברות בארגון טרור. זאת, לאחר שבשנת 2016 חצה הנאשם ג'ומעה אבו גנימה בן ה-26 מאלעאצם לרצועת עזה, הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס וערך איתם אימונים. לפי האישום הוא פגש את פעילי ארגון הטרור ואמר להם כי הוא מעוניין להתגייס לזרוע הצבאית ולהיות שהיד.

בהמשך, פעילי חמאס העבירו את אבו גנימה לחקירה ושם הוא מסר פרטים על אודות מיקומי בסיסי צה"ל בדרום. לאחר כשלושה חודשים בהם שהה בבתיהם של פעילי חמאס הצטרף אבו גנימה לאימון צבאי בסיסי וכן נשלח לאימון מתקדם עם מחבלי נוחבה. בין היתר הוא עבר אימון התקפה על עיר וכיבוש מוצב צבאי.

קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. דוברות שב"ס
קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל/דוברות שב"ס

עולה מכתב האישום כי במהלך שהותו של אבו גנימה ברצועה הוא תצפת על שטח ישראל ונפגש עם פעילי חמאס במטרה לסייע להם במלחמתם נגד המדינה. בנוסף, נענה אבו גנימה להצעות שונות לביצוע פעולות טרור שכללו פיגועי ירי בשטח ישראל נגד חיילים, חזרה לישראל וגיוס לצה"ל על מנת להעביר מידע לחמאס ולגייס פעילים נוספים. הוא אף הסכים להצעה לחבור לארגון פשיעה בישראל על מנת לקדם פעילות טרור.

בשנת 2021 נכלא אבו גנימה למשך שנתיים על ידי החמאס בשל אי עמידה במגבלות שהוטלו עליו. עם זאת, בשל הפצצות צה"ל סמוך לבית הכלא בו שהה ב-7 בדצמבר - שוחררו כלל האסירים. לאחר שלושה ימים בהם שהה בעזה, ניסה אבו גנימה לחזור לישראל ונעצר על ידי כוחות הביטחון.

כתב האישום הוגש בסיום חקירת שב"כ לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. לאבו גנימה מיוחסות עבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמתו בישראל, סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, חברות בארגון טרור, אימונים למטרות טרור, פעולה בנשק למטרות טרור ויציאה שלא כדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully