וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חשודים נעצרו בחשד שהשליכו פסולת בגן הלאומי והעסיקו תושבים מעזה

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 8:44

שני חשודים נעצרו הבוקר (שישי) בחשד שהשליכו פסולת בניין בגן הלאומי צור נתן, העסיקו שוהים בלתי חוקיים ותקפו שוטרים. בתום חקירה סמויה שהתקיימה אתמול, נעצרו החשודים, תושבי טייבה, וכלי הנדסה רבים הוחרמו לאחר שהמעורבים נצפו משליכים פסולת רבה ממשאיות בגן הלאומי והעסיקו שוהים בלתי חוקיים תושבי עזה.

את המבצע המשולב הובילה יחידת מתפ"א של משטרת ישראל בשיתוף רשות הטבע והגנים, הסיירת הירוקה וגורמי אכיפה אזרחיים נוספים. על פי החשד, השניים השתמשו בגן הלאומי כתחנת מעבר לטיפול בפסולת והשליכו אותה שם בניגוד לחוק. לאחרונה התנהלה חקירה סמויה משולבת בה תועדו עשרות מקרים בהם הגיעו משאיות מלאות בפסולת לגן הלאומי כאשר הן משליכות את הפסולת במקום.
בנוסף, במהלך הפשיטה על המקום נעצרו שני שוהים בלתי חוקיים תושבי עזה שהועסקו במקום.

מעצר שני תושבי טייבה החשודים בשפיכת פסולת בגן הלאומי צור נתן. 9 בפברואר 2024. דוברות משטרת ישראל
מעצר שני תושבי טייבה החשודים בשפיכת פסולת בגן הלאומי צור נתן. 9 בפברואר 2024/דוברות משטרת ישראל

מפקד יחידת מתפ"א במשטרת ישראל, נצ"מ איל ראון: "יחידת מתפ"א הינה יחידה ארצית ומבצעית של משטרת ישראל. היחידה כחלק מיעדיה הרבים נכנסה בתקופה האחרונה לטיפול בתופעות הפסולת כגון: מטמנות פיראטיות, שפיכות הפסולת ועברות הכריה.עברות אלו מהוות נזק משמעותי למדינת ישראל בהיבטים רבים לרבות נזק כלכלי, פגיעה באיכות הסביבה ואיכות החיים. תופעות אלו הפכו שכיחות בקרב מחוללי פשיעה ומהוות את המנוע הכלכלי שאל ארגוני הפשיעה. יחידת מתפ"א תשקיע את כל היכולות המבצעיות הנדרשות על מנת לאסוף ראיות כנגד העבריינים, להעמידם לדין ולמגר את התופעה ומחולליה".

טל רותם, ממונה האכיפה במחוז מרכז ברשות הטבע והגנים: "אתמול הגיעה לסיומה פרשה סמויה שבמהלכה תיעדו פקחי הסיירת הירוקה ופקחי רשות הטבע והגנים השלכות פסולת רבות בתוך גן לאומי צור נתן. בעלי תחנה לטיפול בפסולת אשר עובדת בעיר הסמוכה ניצלו את המצב הקשה במדינה על מנת למקסם רווחים ושפכו כמויות אדירות של פסולת בתחום הגן הלאומי. אני רוצה להודות לזרוע החקירות של יחידת מתפ"א במשטרת ישראל על שיתוף הפעולה המעולה שמביא להצלחות רבות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully