וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה סוערת בירושלים: מאות חרדים מפגינים נגד נתיחת גופה, עימותים עם שוטרים במקום

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 6:48

מאות הגיעו למחות על פרסומים לפיהם בכוונת המשטרה לנתח את גופתו של תושב חריש שאותר אתמול ללא רוח חיים בביתו. במקום התפתחו עימותים פיזיים סוערים בין המפגינים לכוחות המשטרה, וכמה מהמוחים הציתו פחי אשפה וניפצו את שמשותיו של אוטובוס שעבר במקום

הפגנות חרדים נגד נתיחת גופת נער בן 13 בירושלים, 07 בפברואר 2024/צילום: משטרת ישראל

מאות מפגינים חרדים מפלג קיצוני הגיעו הלילה (שישי) לצומת הרחובות יחזקאל ושמואל הנביא בירושלים, במחאה על פרסומים לפיהם בכוונת המשטרה לנתח את גופתו של תושב חריש שאותר אתמול ללא רוח חיים בביתו. במקום התפתחו עימותים פיזיים סוערים בין המפגינים לכוחות המשטרה, וכמה מהמוחים הציתו פחי אשפה ואף ניפצו את שמשותיו של אוטובוס שעבר במקום. במהלך ההפגנה, המוחים חסמו את דרך בר לב הסמוכה, כשבתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה שבמרכז הכביש הוצבו פחים שהובערו.

שלשום, הפרקליטות חזרה בה מבקשתה לנתח את גופתו של הנער בן ה-13 מבית שמש, שנפטר מסיבות לא ידועות - לאחר במשטרה ובפרקליטות לבצע את ההליך בשל "חשדות המחייבים נתיחה".

מאז בקשת המדינה אתמול לביצוע ההליך, פתחו עשרות חרדים בירושלים במחאות בעיר. דקות ספורות לפני פתיחת הדיון בערעור בבית המשפט העליון בנושא - הודיעה כאמור נציגות הפרקליטות לנציג המחלקה המשפטית של זק"א, עו"ד דרור שוסהיים, כי אין צורך בביצוע הנתיחה. משחזרה בה הפרליקטות, בזק"א הודיעו כי גופתו תשוחרר לקבורה בהר המנוחות בירושלים.

הפגנת חרדים נגד נתיחת גופה בירושלים. 9 בפברואר 2024. קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
הפגנת חרדים נגד נתיחת גופה בירושלים. 9 בפברואר 2024/אתר רשמי, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים
הפגנת חרדים נגד נתיחת גופה בירושלים. 9 בפברואר 2024. קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
שמשת האוטובוס המנופצת/אתר רשמי, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים
הפגנת חרדים נגד נתיחת גופה בירושלים. 9 בפברואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דרך בר לב שנחסמה הלילה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במשטרה הסבירו את סיבוב הפרסה. לטענתם, סמוך לדיון בערעור בנושא נתיחת הנער, הודיעה הפרקליטות למשטרה שעמדתם השתנתה נוכח ממצאים של בדיקות רפואיות שבוצעו והצביעו על כך שסיבת מותו של הנער היא זיהום. לפיכך, הוחלט בפרקליטות החליטו למשוך את הערר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully