וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מפגינים בעצרת בירושלים: "עכשיו מכריעים - לא מתקפלים"

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 23:49

אלפים התאספו ב"עצרת הניצחון" סמוך לבית המשפט העליון בירושלים, בדרישה להמשיך את המלחמה עד להכרעה. במקביל, משפחות החטופים חוסמות את מנחם בגין, עם שלט ענק שנתלה מהגשר - "עסקה או גזר דין מוות"

בווידאו: דדי שימחי נואם בעצרת הניצחון בירושלים 08.02.24/רוני כנפו

שידור ישיר: "עצרת הניצחון" בירושלים (רוני כנפו)

LIVE

למעלה מ-1,000 מפגינים התאספו ב"עצרת הניצחון" סמוך לבית המשפט העליון בירושלים, בדרישה להמשיך את המלחמה עד להכרעה. בפרסומים לעצרת נכתב "עכשיו מכריעים - לא מתקפלים". במקביל, משפחות החטופים חוסמות את מנחם בגין, עם שלט ענק שנתלה מהגשר - "עסקה או גזר דין מוות". בנוסף אבוקה הודלקה ליד הקריה בת"א.

מספר בכירים בציונות הדתית וביו"ש, יחד עם אנשי צבא לשעבר ומשפחות של נפגעים במלחמה צפויים לנאום בעצרת הימין.

עצרת הניצחון מול קריית הממשלה. רוני כנפו
"עצרת הניצחון"/רוני כנפו
עצרת הניצחון מול קריית הממשלה. רוני כנפו
"עצרת הניצחון"/רוני כנפו

בשדרות שאול המלך, תנועת 'בונות אלטרנטיבה' יחד עם ארגון 'אימהות בחזית' ו'כח נשי' במפגן מחאה גדול נשים הריוניות מטלטל להעלאת המודעות לקורבנות התקיפה המינית שנותרו בשבי החמאס וממשיכות לעבור התעללות קשה כך לפי העדויות המצטברות. גם ליהיא לפיד השתתפה במיצג בונות אלטרנטיבה, בו הורמו שלטים "לאונס אין תרופה".

מיצג מחאה של תנועת 'בונות אלטרנטיבה', 8 בפברואר 2024. בונות אלטרנטיבה, אתר רשמי
מיצג מחאה של תנועת 'בונות אלטרנטיבה'/אתר רשמי, בונות אלטרנטיבה
מיצג מחאה של תנועת 'בונות אלטרנטיבה', 8 בפברואר 2024. בונות אלטרנטיבה, אתר רשמי
מיצג מחאה של תנועת 'בונות אלטרנטיבה'/אתר רשמי, בונות אלטרנטיבה

אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר החטוף בעזה, אמרה כי צריך להפעיל לחץ כי הזמן אוזל. "אנחנו לא צריכים תמיכה וחיבוקים, אנחנו צריכים שותפים להפעיל לחץ על הממשלה, כי אנחנו מבינים אחרי קמפיין שהממשלה עשתה עלינו, שהם לא בראש מעייניה, והזמן של החטופים אזל".

מיצג מחאה של תנועת 'בונות אלטרנטיבה', 8 בפברואר 2024. בונות אלטרנטיבה, אתר רשמי
מיצג מחאה של תנועת 'בונות אלטרנטיבה'/אתר רשמי, בונות אלטרנטיבה

ההפגנה בקריה: משפחות החטופים מבקשות להפעיל לחץ על הממשלה להשבת יקיריהם

בווידאו: משפחות החטופים חוסמים את דרך בגין 08.02.24/דנור אהרון Danor Aharon

הרב בני קלמנזון, אביו של אלחנן קלמנזון שנפל ב-7 באוקטובר, שיתף את הסיבה שהוא הגיע לנאום. "אף אחד מאיתנו לא אוהב הפגנות, אף אחד לא אוהב מלחמות - אבל זו הנפש שלנו ולכן אנחנו כאן", אמר. "לפני 80 שנה יצא עם מוכה, פצוע מתאי הגזים והבין שאי אפשר יותר ככה. השואה ואלפי שנים הבינו שאי אפשר להיות עם רדוף בלי מדינה חזקה".

עצרת הניצחון מול קריית הממשלה. רוני כנפו
"עצרת הניצחון"/רוני כנפו

לדעת קלמזון, אם לא יכריעו את חמאס - הרצח רק ימשיך. "המטרה המאחדת ביותר של העם לא הייתה דמוקרטיה, לא ליברליזם ולא סוציאליזם - המסר שאיחד את כולם היה never again - לעולם לא עוד שואה". לעולם לא ייחשב רצח של יהודים כמשהו חפיף, דם יהודי לא יהיה הפקר. המסר של המדינה כמעט נגוז בשבעה באוקטובר. גילינו שרצח יהודים יכול להיות לגיטימי. אם מדינת ישראל לא תביס את הרוע הזה - רצח ילדים ואונס ילדים יהיה העסק הכי משתלם בעזה ובלבנון".

יו"ר ומייסד החזית האזרחית עופר רוזנבאום עלה לנאום בעצרת, ואמר כי צריך לפעול בכוח רב כדי להכריע את המלחמה. "מול הבעיה העזתית יש רק משוואה אחת - כוח ייענה בהרבה יותר כוח!", אמר רוזנבאום. "מול הבעיה העזתית חייבים לפעול ביד חזקה ועם אפס פשרות, דווקא בגלל שכל העולם מסתכל עליה.
דווקא בגלל שכל האויבים שלנו בוחנים את התגובה שלנו".

עופר רוזנבאום יו"ר החזית האזרחית בעצרת הניצחון מול קריית הממשלה. רוני כנפו, צילום מסך
יו"ר ומייסד החזית האזרחית עופר רוזנבאום/צילום מסך, רוני כנפו
עצרת הניצחון מול קריית הממשלה. רוני כנפו
"עצרת הניצחון"/רוני כנפו

דדי שמחי, נציב הכבאות לשעבר ששכל את בנו בפסטיבל הנובה, נאם ואמר כח הניצחון האפשרי וקרוב. "שטחנו את צפון הרצועה, חאן יונס פורקה במהירות, רפיח ממתינה בפחד לגורלה הידוע ואנחנו מייצרים רצועת ביטחון חדשה מול הגבול", אמר שמחי. "במנהרות אנחנו צוברים הישגים ומכל הכולם באים ללמוד מאיתנו. העוז והגבורה בלחימה הם חרב הנקמה שלנו. המחיר כבד, קשה, מי כמוני יודע, אך הלוחמים כותבים בלחימתם את אחד הפרקים החשובים בהיסטוריה שלנו. המלחמה שנכפתה עלינו אחרי המחדל הנורא מחייבת אותנו לניצחון ברור ומוחלט נגד ארגון המרצחים חמאס. ניצחון שכזה אפשרי ושלא ינסו לספר לנו סיפורים אחרים. הניצחון יכלול את החזרת החטופים על ידי הלחץ הצבאי".

עצרת הניצחון מול קריית הממשלה. רוני כנפו, צילום מסך
דדי שמחי, נציב הכבאות לשעבר ששכל את בנו בפסטיבל הנובה/צילום מסך, רוני כנפו

שמחי אמר כי ניצחון קרוב וגם האפשרות היחידה, כדי שדבר כזה לא יקרה שוב. "על דבר אחד אסור להתפשר ולא ניתן למיקוח - מיטוט החמאס, השמדת כלל יכולתיו והעברת מסר חד וברור כי אנחנו נשמיד כל גורם שינסה לפגוע בעם ישראל ובמולדתו", הצהיר שמחי. "ניצחון שיבהיר לכולם שישראל לא תהיה שק החבטות של המזרח התיכון, יבהיר שיש מחיר קשה, קטלני ויקר מאד לכל מי שיעז לפגוע בבנינו ובנותינו. אמנם הופקרנו וספגנו מכה קשה אבל התאוששנו עם של אריות ולביאות שמגן בחירוף נפש על מולדת העם היהודי וביתו הלאומי יהא המחיר אשר יהא".

דדי שמחי קרא לבחירות בתום המלחמה. "לא נשכח שעל ההנהגה לקחת אחריות אישית וברורה ולהחזיר את המנדט לעם לבחירה מחודשת", אמר. "עד אז עלינו להיות מאוחדים כנגד כל אויבנו, רק יחד נתגבר מול כל הקמים עלינו לכלותנו". נתניהו רצה בעבר את שמחי כפרויקטור האזרחי.

עצרת הניצחון מול קריית הממשלה. רוני כנפו, צילום מסך
אליהו ליבמן, ראש מועצת קריית ארבע/צילום מסך, רוני כנפו

אליהו ליבמן, ראש מועצת קריית ארבע ואביו של אליקים שמוחזק בשבי חמאס, הודה לחיילים ואמר כי הם ימשיכו כל הדרך עד הניצחון. "אנחנו לא כורעים ולא משתחווים - אנחנו עם של אריות. אנחנו כאן בחסדי ה' יתברך בזכות אחינו גיבורי התהילה", אמר ליבמן. "הם לא נופלים הם גיבורי חיל ואנחנו נמשיך את הדרך שלהם עד הניצחון. תודה למשפחות הנופלים - אתם השראה וגבורה עבורנו. מייחלים לראות בניצחון הקרוב את כל החטופים בשלום. רוצים להודות לגיבורי החיל של עם ישראל, לסדיר ולמילואים. צריך להרבות באהבת ישראל ובאחדות ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully