וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא נבהל משחרור של הרבה מחבלים, ישראל מדינה חזקה"

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 10:32

בראיון ל-103FM אמר ח"כ רם בן ברק כי ישראל תצטרך לשחרר מחבלים במסגרת עסקת חטופים, אך הזמן טרם הגיע: "זו רק תחילתו של המו"מ". במהלך הראיון התייחס למסיבת העיתונאים שקיים נתניהו בנוגע לעסקת החטופים: "אפשר לענות למתווכים גם בלי לרוץ מאופר לתקשורת כל הזמן"

נתניהו: "כניעה לדרישות חמאס לא תביא לשחרור החטופים - אלא לטבח נוסף"/לע"מ

"אני לא נבהל משחרור של הרבה מאוד מחבלים" - כך אמר הבוקר (חמישי) ח"כ יש עתיד, רם בן ברק, לשעבר יו"ר ועדת החוץ והביטחון וסגן ראש המוסד, בריאיון לתכנית ב-103FM. את הדברים אמר כשהתייחס לכוונה לשחרר מחבלים במסגרת עסקה להחזרת חטופים: " אני חושב שאנחנו מדינה חזקה, ובין אם יש שם 10 אלף לוחמי חמאס כרגע או אנשי טרור, אם יהיו שם 13 אלף יהיה אפשר להתמודד גם עם אלה וגם עם אלה".

הוא הוסיף כי "האמירות האלה, שבגלל שששיחררנו את אלף האנשים בגלעד שליט קיבלנו את שבעה באוקטובר, זה גם לא נכון. קיבלנו את שבעה באוקטובר כי אנחנו פישלנו, לא בגלל ששיחררנו".

כשנשאל האם זה הזמן לשלם את המחיר שדורש חמאס בתמורה לחטופים, השיב נחרצות: "לא. כרגע בדרישות שלהם שהם מדברים גם על הר הבית וכל מיני דברים הזויים, כמובן שזה רק תחילתו של המו"מ".

"האם אני חושב שבסופו של דבר יצטרכו לקבל חלק מהתנאים? כן", המשיך. "ברור שנצטרך לשלם את זה במחיר של טרוריסטים ושהחזרה של החטופים חיונית ואי אפשר לוותר עליה. המחיר של הפקרתם הוא מחיר כבד מאוד, יותר מהמחיר של לשחרר מחבלים".

עסקת שליט החלק השני, אסירים ביטחוניים יוצאים בכלא איילון, דצמבר 2011. דרור עינב
"נדע להתמודד עם חמאס, בין אם יהיו 10 אלף טרוריסטים או 13 אלף". שחרור האסירים בעסקת שליט, דצמבר 2011/דרור עינב

הוא צידד בהמשך הלחץ הצבאי על חמאס: "אין ספק שאנחנו נמצאים מול יריב אכזר שמתעלל במשפחות ובנו עם אותם קלפים שיש לו ביד שזה האנשים החטופים שהם חטפו מביתם. אנחנו צריכים להתנהל חכם, וזה אומר שחייבים להמשיך את הלחץ הצבאי ואפילו להגביר אותו במקומות שאנחנו חושבים שישפיעו על ההחלטות שלו כמה שיותר, ובסופו של דבר להגיע לעסקה שתחזיר את החטופים ונצטרך כנראה לשלם מחיר לא פשוט כדי שזה יקרה".

רה"מ בנימין נתניהו, 7 בפברואר 2024. מרק ישראל סאלם, אתר רשמי
"אפשר לענות למתווכים בלי לעשות את כל ההצגות האלה בתקשורת". נתניהו/אתר רשמי, מרק ישראל סאלם

הוא ביקר בחריפות את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים אמש בנוגע לדרישות חמאס. "נתניהו מקשקש. הוא בכלל לא היה צריך להופיע אתמול במסיבת העיתונאים, בשביל מה זה היה טוב הדבר הזה? אפשר לענות למתווכים בלי לעשות את כל ההצגות האלה בתקשורת. כל הזמן הוא רץ לתקשורת מאופר, די, מספיק עם הדבר הזה".

"יש כאן מהלך מאוד מאוד מורכב, כל הדיבורים האלה על ניצחון מוחלט הם גם דיבורים שבאים לשרת איזושהי מטרה שהניצחון המוחלט זה דבר שיכול לקחת הרבה מאוד זמן, ובצד השני יש את החטופים", הדגיש. "אנחנו נפסיד בכל מקרה בנקודות בשלב מסויים. גם אם אנחנו נחליט לוותר על החטופים בשביל הניצחון המוחלט, זה מה שמשתמע מהדברים של נתניהו, אז אף אדם נורמלי במדינת ישראל לא ילך לשבת ליד הגבול כי הוא יודע שאם יחטפו אותו לעולם לא יחזירו אותו".

חבר הכנסת המשיך וטען כי "אם כל כך חשוב לו להופיע לציבור הוא היה צריך להגיד 'קיבלנו את תשובת החמאס, היא לא מקובלת עלינו. נמשיך במו"מ'. גם עליי לא מקובלת ההצעה שלהם, צריך להמשיך את הלחץ הצבאי, את המו"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully