וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט נגד נתניהו: "60% מהסיוע מגיע לידיים של חמאס"

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 8:50

לפי פרסום ברשת ב', חבר הקבינט המצומצם התבטא בחריפות נגד רה"מ ונגד האופן שבו הוא מנהל את העברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה: "ראש הממשלה לא החליט מי יחליף את חמאס ומושך זמן, ובינתיים חמאס משקם חלק מיכולותיו וחוזר לצפון הרצועה"

נתניהו: "כניעה לדרישות חמאס לא תביא לשחרור החטופים - אלא לטבח נוסף"/לע"מ

"נתניהו לא מחליט מי הגורם שיחליף את חמאס, וזה מוביל לכך שכ-60% מהסיוע מגיע לידיים של חמאס" - כך אמר השר גדי איזנקוט לפי דיווח שפרסמה היום (חמישי) רשת ב של תאגיד השידור. לפי הדיווח, השר מתח ביקורת חריפה במפלגתו נגד ההתנהלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא הסיוע ההומניטרי שמוזרם לרצועה: "כשראש ממשלה מושך זמן ולא מקבל החלטות בנושאים החשובים, חמאס משקם חלק מיכולותיו, חוזר לצפון הרצועה ומשתלט על הסיוע ההומניטרי".

כזכור, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן הגיע אתמול בישראל במסגרת סדרת הפגישות שלו במזרח התיכון. זהו ביקורו השישי של בלינקן בארץ מאז ה-7 באוקטובר. ביקור בלינקן מגיע על רקע התבטאויות של חברי קבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני, כולל השרים בני גנץ וגדי אייזנקוט, שדורשים לעצור את הסיוע ההומניטרי לעזה בטענה שהוא נופל לידי חמאס עד לשינוי משמעותי של המנגנון וזה ברקע הדרישה והלחץ האמריקאי דווקא להגביר ולהגדיל את הסיוע.

במהלך הצהרה שנשא בירושלים אמר: "תשובת חמאס כוללת כמה דרישות לא מקובלות לחלוטין, אבל אנחנו חושבים שהיא יוצרת מרחב שמאפשר הגעה להסכם. אמרתי לנתניהו שישראל צריכה לעשות יותר כדי לצמצם פגיעה באזרחים בעזה ולהעביר יותר סיוע הומניטרי ולמנוע הפרעות להגעת סיוע הומניטרי לעזה".

גדי איזנקוט. יונתן זינדל, פלאש 90
תקף בחריפות את נתניהו. איזנקוט/פלאש 90, יונתן זינדל

היום צפוי שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן להיפגש עם איזנקוט ועם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, ולדון עימם על צמצום הסיוע ההומניטרי לרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully