וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יער מאכל יוקם בנגב לזכרם של נרצחי המלחמה מהחברה הבדואית ושל ויויאן סילבר

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 17:00

לזכרם של נרצחי המלחמה מקרב החברה הבדואית, ולזכרה של ויויאן סילבר ז"ל - מייסדת ארגון "אג'יק" לשותפות ערבית-יהודית בישראל ופעילת שלום בולטת, שנרצחה בטבח בקיבוץ בארי - יוקם יער מאכל ראשון מסוגו בנגב בהובלת פרויקט 'ואדי עתיר', אותו ייטעו צעירים מהחברה היהודית והערבית בישראל בשותפות. מאז פרוץ המלחמה, ניצתה מחדש סולידאריות חשובה בין החברה היהודית והחברה הבדואית, בשותפות גורל אשר צריכה להתחזק ולהוות בסיס לחברה שוויונית ואיתנה יותר.

מתוך הבנה זאת, פרויקט ואדי עתיר בשיתוף עם ארגונים חברתיים נוספים, התקיים היום ב-6 בפברואר בשעה 9:00 אירוע שייעודו הפגנת סולידריות עם נפגעי המלחמה בחברה הבדואית, ולזכרה של ויויאן סילבר - פעילת שלום בולטת, ממייסדי פרויקט 'ואדי עתיר', ארגון "אג'יק - מכון הנגב" ותנועת "נשים עושות שלום" אשר נרצחה באירועי הטבח בקיבוץ בארי.

במרכז האירוע, שפתוח לקהל הרחב ומתאים לכל המשפחה, הוגש כיבוד בדואי, התקיימו סדנאות לילדים וכמובן הוקם יער המאכל הראשון בנגב ובוסתן קהילתי - שהם שיטות גידול מזון המבוססות על מגוון ביולוגי של צמחים, עצי פרי, ירקות ועשבי מרפא, אשר יוצרים יחד מערכת חזקה בזכות אקוסיסטם מגוון שעובד יחד.

הבחירה בהקמת היער מבוססת על תפיסה לפיה יערות לא זקוקים להשקייה או דישון, והם עמידים לאורך זמן. כמו חברה טובה וחזקה המבוססת על מגוון אנושי העובד יחד - לרווחת כולם. באירוע לקחו חלק מעל מאתיים משתתפים צעירים יהודים וערבים של "אג'יק - מכון הנגב" ומארגונים נוספים, אשר יקדישו את הנטיעות לנפגעי המלחמה; לאחריו שיח בהובלת ד"ר מוחמד אל נבארי, ממקימי פרויקט ואדי עתיר ומכובדים מהחברה הבדואית והארגונים החברתיים השותפים: "אג'יק" ו"נשים עושות שלום" (אשר ויויאן היתה שותפה להקמתן) וגם: "שבועת האדמה", "קול רבני לזכויות", "כוכבי המדבר" ו"החווה החקלאית "חורה".

נמרוד רוגל מנכ"ל פרויקט ואדי עתיר: "חוסן חברתי וערבות הדדית הם בסיס לחברה חזקה. אנחנו שואפים ליצור אירועים רבים משותפים היוצרים חיבור והערכה בין אנשים מכל הקהילות ומזמינים את כולם. אנחנו מקווים שיער מאכל זה יהווה דוגמה חיה לקהילות מגוונות המתבססות על אקוסיסטם מגוון למען עתיד בר קיימא".

ח'יר אלבז, יו"ר אג'יק - מכון הנגב: "הכוח האמיתי שיכול ליצור את השינוי בר קיימא לטובת הכלל בישראל ולהגשים את חזונה של ויויאן סילבר ז"ל של מנהיגות צעירה, מרקעים שונים כפי שנכחה באירוע חשוב זה הוא הכוח המשותף שלנו, ערבים ויהודים יחד."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully