וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה לאחר שהוצת: פסלו של בן גוריון שוקם והוצב מחדש בחוף בתל אביב

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 11:32

הפסל, שהוצת בערב ראש השנה, עבר תהליך שחזור מקיף והוצב הבוקר מחדש במיקומו המקורי, סמוך לרחוב פרישמן בעיר. הוא מציג את ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל מבצע את עמידת הראש המזוהה עימו. "אחד הפסלים האהובים בעיר חוזר לשמח את התושבים". חקירת ההצתה נמשכת

פסל בן גוריון השרוף מפונה מחוף תל אביב/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

לאחר שהוצת בערב ראש השנה האחרון, פסלו של בן גוריון הוצב היום (רביעי) מחדש בחוף הים בתל אביב, סמוך לרחוב פרישמן. הפסל, שעבר תהליך שחזור מקיף, מציג את ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל מבצע את עמידת הראש המזוהה עימו.

"פסל בן גוריון, אחד הפסלים האהובים בעיר, הוצב מחדש בחוף הים. הפסל חודש בעבודה יסודית ומקצועית ולשמחתי חזר אפילו יפה עוד יותר", הודיע ראש העיר רון חולדאי. "החל מהיום הוא חוזר לעמוד על ראשו במקומו הטבעי בחוף הים של תל אביב-יפו ולשוב לשמח את תושבי ותושבות העיר".

פסלו של בן גוריון שוקם והוצב מחדש בחוף הים בתל אביב. 7 בפברואר 2024. עיריית תל אביב, אתר רשמי
פסלו של בן גוריון שוקם והוצב מחדש בחוף הים בתל אביב. 7 בפברואר 2024/אתר רשמי, עיריית תל אביב

המשטרה ממשיכה בחקירת ההצתה. ימים לאחר שריפת הפסל, מוחמד זיד, דר רחוב בן 34, נעצר בחשד להצתתו. הוא עבר בחינה פסיכיאטרית, אך בהמשך בית המשפט הורה על שחרורו ממעצר.

בהחלטתו לשחרר את זיד, השופט הירשל דורון ביקר את המשטרה על התמשכות החקירה, וטען כי היא מבקשת את הארכת מעצרו של זיד נוכח ההד התקשורתי לו המקרה זוכה: "לאור הבנתי שהיחידה החוקרת איננה מנצלת את ימי המעצר לקידום יעיל של החקירה, ראוי להורות על שחרורו של החשוד".

כמו כן, טען השופט כי הוא מתקשה לראות מחומרי החקירה כיצד התחזק החשד הסביר מיום מעצרו של החשוד, וכי ניכר קושי ראייתי בעניין הזיהוי של החשוד במעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully