וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "ישראל חייבת להישאר 50 שנה בין הליטני לגבול"

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 8:10

יו"ר ישראל ביתנו קרא ב-103FM להקמת רצועת ביטחון בלבנון. על נוכחות גנץ ואיזנקוט בממשלה: "לא מבין מה גנץ עושה". הוא הוסיף כי זה "טרלול שפתחנו את כרם שלום"

ליברמן נגד התיישבות בעזה: "קשקושים של פריימריז"; לפיד תקף את שתיקת נתניהו: "מבחינתו שתישרף המדינה"/ערוץ הכנסת

על רקע התקדמות המלחמה, עולה השאלה כיצד, אם בכלל, יובילו המגעים בין ישראל לחמאס לעסקת חטופים, והאם תתקיים מערכת בחירות במהלך הלחימה בשלל הגזרות. יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן שוחח ב-103FM על הנושא וקרא גם להקמת רצועת ביטחון בגבול לבנון.

"מדינת ישראל חייבת להישאר אולי 70-50 שנה בין נהר הליטני לבין גבול ישראל, אחרת אתה לא יכול להבטיח את ביטחונם של היישובים צמודי הגדר והמשמעות היא שוויתרת על הגליל, כמו שזה עכשיו", טען.

"אני לא מכיר תוכנית שמציגים לבלינקן, הדרישה הראשונה חייבת להיות פירוז". הוסיף. "כל הסיפורים, כל ההסברים הדיפלומטיים שכביכול מדברים בצפון - הכול חרטוטים. כל הניסיון להשיג שקט בכל מחיר, שקט ולא ביטחון, ובנושא של חיזבאללה יש אתגר טקטי ויש אתגר אסטרטגי. לסיים סיפור בצפון בלי שפירקנו את חיזבאללה מכל נשק מדוייק, לא עשינו כלום. אם צה"ל יימצא בין ליטני לישראל, כל ההסדרים זו פיקציה אחת גדולה".

"אנחנו רואים שכל ירי הנ"ט, שזה דבר הכי כואב ופוגע בנו, אפקטיבי ל־10 ק"מ, וגם כדי למנוע אותם אתה חייב להרחיב אותם. עד שבלבנון לא תהיה ממשלה שמסוגלת לממש את הריבונות שלה על כל שטחה אין מה לעשות, או שאתה מפקיר את האזרחים שלך, מפקיר את הגליל וכרגע הם מופקרים לגמרי. אין יום שאין ירי. לכן אין דרך אחרת".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 29 בינואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 29 בינואר 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

לגבי עסקת חטופים, אמר: "לא ראיתי את ההצעה, בואו ניתן לגורמים המקצועיים לעשות את העבודה".

על האפשרות למערכת בחירות, אמר: "כל עוד גנץ ואינזקוט חלק מהקואליציה, אין טעם. נתניהו מונע אך ורק משיקולים פוליטיים. לצערי כרגע גם גנץ וגם אינזקוט משמשים עלה תאנה, הם נותנים לו רשת ביטחון. אני לא מבין מה גנץ עושה. כמו שגנץ הציג את זה, קשה לי להבין מה הוא עושה שם".

"מבחינתי זה טרלול שפתחנו את כרם שלום", הודה השר. "אין לנו שום מנוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully