וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לקידום מעמד האישה דנה על פגיעות מיניות ופיזיות במלונות המפונים

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 23:24

עדויות קשות על אונס ואלימות מינית במלונות המפונים/ערוץ הכנסת

בדיון מיוחד של הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי נחשפו היום (שלישי) מקרי פגיעות מיניות ופיזיות בנשים וקטינים שפונו מבתיהם לבתי מלון בעקבות המלחמה. סנ"צ מירב שץ, נציגת המשטרה, מסרה כי מתחילת הפינויים נפתחו 40 תיקים של אלימות במשפחה מ-380 מלונות שכוללים הפרות צווי הרחקה, יש עבירות איומים. כמו כן, באירועים עם זיקת משפחה יש 64 תיקים. יש סך הכל 116 תיקים".

יו"ר הוועדה ח"כ תמנו שטה לא הצליחה לקבל ממשרדי הממשלה מידע מדויק על היקף הפגיעות. "אתם חייבים לדעת מה תמונת המצב המדויקת בכל מלון. אם אתם לא יודעים כמה תלונות יש ואיפה האקלים האלים שצריך לטפל בו אז לא נוכל להתקדם", מסרה, "איפה שתראו נורה אדומה במרכז מסוים אתם תדעו לתת טיפול מדויק. תחזרו עוד שבועיים לדיון נוסף עם נתונים מלאים"

שי כהאן סגן ראש המערך הממשלתי למפוני חרבות ברזל במשרד ראש הממשלה מסר כי "המצב במלונות הוא של סירי לחץ. כמות גדולה של ריכוזי אוכלוסיות שנמצאות בניגוד לרצונן בתנאים לא תנאים, ההרגשה של בנאדם שהוא נאבק על משאבים שהמלון מציע למשפחה שלו. יש 56 אלף מפונים שנמצאים כיום במלונות והשאר מפונים בקהילה ונמצאים בקיבוצים ודירות שכורות.".

מאיה אוברבאום מאיגוד מרכזי הסיוע הציגה חלק מהתלונות שהגיעו לאיגוד: "תושב מפונה חשף את עצמו והשתין בפני ילדים בפתח מלון, תושב מפונה מבוגר פגע בילדה צעירה במעלית והוא הועבר למלון אחר בתל אביב, מפונה התקשרה וסיפרה שנאנסה על ידי גבר שמפונה איתה במלון. ילדה סיפרה כי נפגעה על ידי בן 15. נערה דיווחה שמישהו חשף את עצמו בפניה במעלית. יש דיווחים על פגיעות מיניות במסגרות חינוכיות וקיבלנו תלונה על מאבטח שהטריד ילדה. בני מכינות נפגעו מינית על ידי מפונים".

מירי פרנק מנהלת תחום רווחה במלונות מפונים בירושלים חשפה בעיות מוגנות בקרב בני נוער וסיפרה כי צעירים פגעו מינית בנערות. "היה גבר בן 23 שהיה בקשר עם ילדה בת 13 ואמא שלה בכלל לא הייתה מודעת כי היא הייתה בתוך הכאוס של הפינוי".

ליאת גל כהן מהמרכז לשלטון אזורי הציגה בעיות כדוגמת מקרה שנחשף אמש בו אמא סיפרה שבתה בת השלוש הופשטה על ידי ילד בן שמונה וההורים לא יודעים מה לעשות. "אנו מתמודדים עם מפגשים של גברים בני 40 ו-50 עם נשים יותר צעירות. המצב יוצר מציאות מורכבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully