וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתח ביקורת על הצבא, גנץ עקץ: "פוגע בצה"ל ובלכידות ממניעים פוליטיים"

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 19:59

רה"מ דרש "תחקיר ותשובות", לאחר שצה"ל ערך תרגיל חטיפת פלסטיני על ידי מתנחלים. "מנותק מהמציאות - עושה עוול לציבור שלם", טען נתניהו. גנץ השיב: "ההחלטה להשתמש באירוע ממניעים פוליטיים מיותרת, ומצריכה גם היא תחקיר והתנצלות שלו". לאחר מכן, הרמטכ"ל התנצל: "שגיאה"

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 14 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון/דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח היום (שלישי) ביקורת על צה"ל, לאחר שקיים תרגיל שדימה חטיפת פלסטיני על ידי מתנחלים. "התרחיש הפיקטיבי הזה מנותק מהמציאות, לא ראוי ועושה עוול לציבור שלם ויקר", נמסר מטעמו של נתניהו שדרש "תשובות ותחקיר". עוד הוסיף: "איני מוכן לקבל אטימות לב כזאת כלפי אחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון".

בתגובה לדבריו, עקץ השר בני גנץ את נתניהו, וכתב ב-X (טוויטר לשעבר): "ההחלטה של ראש הממשלה להשתמש באירוע כדי לפגוע בצה"ל ובלכידות ממניעים פוליטיים מיותרת, ומצריכה גם היא תחקיר והתנצלות שלו, בפני צה"ל וכל אזרחי ישראל". גנץ גם מתח ביקורת על התרגיל, וכתב: "ההחלטה לתרגל חטיפת פלסטינים על ידי אנשי ההתיישבות במסגרת 'ביום אויב' הייתה טעות. צה"ל תחקר אותה והתנצל וטוב שכך".

לאחר מכן הרמטכ"ל הרצי הלוי התנצל על קיום התרגיל, ואמר כי האירוע יתחוקר. "התרגיל שבוצע אתמול נועד להכין את הכוחות להתמודד עם מגוון רחב של תרחישים, במטרה לשפר את מוכנותם. עם זאת, התרחיש המדובר לא היה צריך להיות מתורגל וזוהי שגיאה", מסר. "אנחנו נתחקר ונלמד, ואנו מצטערים בפני כל מי שנפגע מכך".

בני גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"דורש תשובות ותחקיר מצה״ל בעניין התרגיל", נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

אתמול, התקיים בחטיבה המרחבית אפרים תרגיל המדמה חטיפת פלסטיני על ידי ישראלים ביהודה ושומרון. במסגרת התרגיל, לוחמים גילמו מתנחלים, כשהם לובשים ווסטים עליהם הכיתוב "בימוי אויב". על פי התרחיש, המתנחלים הציתו רכבים בכפר ערבי בתגובה לרצח פעוטה יהודייה, חטפו פלסטיני, ונמלטו איתו למאחז ישראלי. התרגיל עורר התנגדות בקרב לא מעט לוחמים, שביקשו שלא להשתתף.

אל תרגיל זה הוקפצו לוחמים מיחידת דובדבן וכוחות שב"כ. במקביל, התקיימו תרגילים נוספים בהם דומו תרחישים כגון חטיפת חיילים, פיגועי ירי ומטענים וכן טבח באחד היישובים הישראליים על ידי פלסטינים.
במסגרת התרגיל הופצה הודעה פנימית לראשי המועצות, הקוראת להם לפנות לציבור ולבקש ממנו להימנע מביצוע אירועי פשיעה לאומנית.

מדובר צה"ל הגיבו לנושא, ואמרו כי לא תורגל סיטואציה המדמה מתנחלים כאויבים. "במהלך תרגיל רחב באוגדת יהודה ושומרון לשיפור מוכנות האוגדה וההגנה במרחב לשמירה על ביטחון התושבים, תורגלו למעלה ממאה תרחישים שונים ובהם תרחישי קיצון", נכתב בהודעה. "צה"ל לא תרגל תרחישים המדמים מתיישבים כאויב, והסימון בווסטים המדוברים, שמטרתם להפריד בין מתורגל למתרגל, הינה כחלק משגרת הבטיחות התרגילית. במקרה הנוכחי טעות היה לסמנם בכיתוב שכזה ואנו מצרים על כך. לצה"ל קשר הדוק עם ההתיישבות, והוא פועל להגנתם מסביב לשעון ובשיתוף פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully