וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בהתיישבות: צה"ל תרגל תרחיש של חטיפת פלסטיני ע"י מתנחל

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 21:29

בתרגיל שהתקיים בנוכחות אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, לוחמים גילמו מתיישבים שמציתים רכבים בכפר ערבי בתגובה לרצח פעוטה יהודיה וחטפו פלסטיני איתו נמלטו למאחז. בין הכוחות שהוקפצו במסגרת התרגיל היו לוחמים מיחידת דובדבן וכוחות שב"כ. בן גביר: "הזייה וטירוף מוחלט"

בווידאו: השרים בן גביר, וסראלוף וקרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה הערב 28.01.24/ללא

תרגיל של חטמ"ר אפרים שהתקיים הערב (שני) המדמה תרחיש ייחוס של חטיפת פלסטיני על ידי ישראלים באיו"ש עורר התנגדות בקרב לא מעט לוחמים שביקשו שלא להשתתף בתרגיל.

במסגרת התרגיל שהתקיים בנוכחות אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, קצין אג"מ בפקמ"ז אל"מ רועי צוויג, ומפקד אוגדת איו"ש יקי דולף, לוחמים שגילמו מתיישבים עם ווסטים "בימוי אויב" הציתו רכבים בכפר ערבי בתגובה לרצח פעוטה יהודיה וחטפו פלסטיני איתו נמלטו למאחז ישראלי. בין הכוחות שהוקפצו במסגרת התרגיל היוצא דופן היו לוחמים מיחידת דובדבן וכוחות שב"כ. במקביל התקיימו תרגילים עם תרחישי ייחוס של חטיפת חיילים, פיגועי ירי ומטענים וכן טבח באחד היישובים הישראליים על ידי פלסטינים.

במסגרת התרגיל הופצה הודעה פנימית הפונה לראשי המועצות לפנות לציבור להמנע מביצוע אירועי פשיעה לאומנית.

מדובר צה"ל הגיבו לנושא, ואמרו כי לא תורגל סיטואציה המדמה מתנחל כאויב. "במהלך תרגיל רחב באוגדת איו"ש לשיפור מוכנות האוגדה וההגנה במרחב לשמירה על ביטחון התושבים, תורגלו למעלה ממאה תרחישים שונים ובהם תרחישי קיצון", נכתב בהודעה. "צה"ל לא תירגל תרחישים המדמים מתיישבים כאויב, והסימון בוסטים המדוברים אשר מטרתם להפריד בין מתורגל למתרגל הינה כחלק משגרת הבטיחות התרגילית. במקרה הנוכחי טעות היה לסמנם בכיתוב שכזה ואנו מצרים על כך.
לצה"ל קשר הדוק עם ההתיישבות, והוא פועל להגנתם מסביב לשעון ובשיתוף פעולה".

מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף אבי בלוט ומפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס וגיעו הגיע לזירת פיגוע הירי בחווארה. 19 באוגוסט. דובר צה"ל
מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף אבי בלוט ומפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס וגיעו הגיע לזירת פיגוע הירי בחווארה. 19 באוגוסט/דובר צה"ל

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "הדיווח על התרגיל שערך פיקוד מרכז, במסגרתו דימו 'חטיפת ערבי ע"י מתנחלים', הוא הזייה וטירוף מוחלט. בזמן ש-136 חטופים ישראלים נמצאים בשבי הנאצים מהחמאס, אלוף הפיקוד מורה לקיים תרגיל שבמרכזו התרת דמם של המתיישבים ויצירת דמוניזציה. המתיישבים לא חוטפים ערבים. הם לא נחשדים אפילו בתכנון משהו שקרוב לזה. ההיפך הוא הנכון: ערבים מסתובבים בתוך היישובים ביו"ש בלא כל חשש. קיומו של תרגיל כזה הוא שיתוף פעולה מלא בעלילת הדם על אלימות המתנחלים. אני קורא לשר הביטחון יואב גלנט להתערב מיידית בנושא ולחקור את האירוע. לא נאפשר לעבור על סדר היום על התנהלות חמורה שכזו".

ח"כ לימור סון הר מלך: "כשמנרמלים את ההתבטאויות של אנשי מערכת הביטחון נגד מתיישבים, הדרך לראות במתיישבים אויב היא קצרה ותרגילים המדמים את המתיישבים כחוטפי ערבים הופכים ללגיטימיים. אני מגנה בכל תוקף את כל מי שקשור בתרגול התרחיש הזה ואדאג לקיים על כך דיון דחוף בועדת חוץ וביטחון לבדוק כיצד תרגיל בזוי כזה התרחש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully