וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: אמרתי לנתניהו, "'תוציא את הקיצוניים ואני אכנס'"

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 8:26

בראיון לרדיו 103FM, ראש האופוזיציה חשף כי הוא מוכן להיכנס לממשלה כדי לקדם עסקת חטופים. "זו לא העמדת פנים, זה לא לצרכי תקשורת, צריכה להיות כאן ממשלה שתשמור על ביטחונם של האזרחים. הוא לא רוצה להיפרד מסמוטריץ' ובן גביר"

בווידאו: יאיר לפיד בכנס "שש אחרי המלחמה: חזון מדיני-ביטחוני לישראל"/יח"צ

"אמרתי לנתניהו, 'זו לא העמדת פנים, זה לא לצרכי תקשורת. אני אומר לך ברצינות, תוציא את הקיצוניים ואני אכנס", כך אמר היום ראש האופוזיציה בתוכנית שבע-תשע עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM. "להבדיל ממנו, אין אדם מהמערכת הפוליטית שיכול לומר שנתתי לו מילה ואני שברתי אותה".


"אמרתי לו, 'אני אכנס במקום הקיצוניים כדי שאפשר יהיה לאפשר עסקת שבויים מפני שזו חובתה העליונה של ממשלת ישראל להחזיר אותם הביתה'", לפיד התעקש והמשיך. "מה קרה ב־7 באוקטובר? ממשלת ישראל הפקירה את אזרחיה וביטחונם. צריך ממשלה שתהיה פה ממשלה אחרת שתשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל. הוא לא נראה כאילו הוא רוצה להיפרד מסמוטריץ' ובן גביר"

יאיר לפיד יו"ר האופוזיציה, בישיבה לציון 75 שנים לכינון הכנסת ט"ו בשבט, 24 בינואר 2024. נועם מושקוביץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת
יאיר לפיד יו"ר האופוזיציה, בישיבה לציון 75 שנים לכינון הכנסת ט"ו בשבט, 24 בינואר 2024/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ/דני שם טוב

לפיד טען כי נתניהו "מנסה לצייר תמונה מול החברה הישראלית, שאומרת 'בעד מי אתם? הניצחון או החטופים?', ואז אם אתה בעד החטופים אתה נגד הניצחון. זו תמונה מעוותת לחלוטין, החזרת החטופים היא הניצחון, לא יהיה ניצחון צבאי בלי החזרת החטופים, בין השאר בגלל השימוש שחמאס עושה בהם. אנחנו צריכים לחתור להחזרת החטופים ולניצחון מוחלט, אין אזרח ישראלי אחד שהוא נגד לנצח ולמגר את החמאס, לא נחיה עם האיום החמאסי כל חיינו".

"יש שישה אנשים שצריך להרוג, הרגנו אחד מהם, את סלאח אל עארורי, ולא לאפשר שליטה של החמאס בעזה", אמר, "תושבי הדרום לא יכולים לחיות עם נוכחות חמאסית. זה מהלך ארוך, יהיה המשך לחץ מתמיד שלנו על עזה כדי למנוע את החזרת החמאס. זה אפילו מהלך גדול יותר, אנחנו מעצבים מחדש זירה מזרח תיכונית, צריך לשקם את הציר האנטי איראני, לסגור הסכם נורמליזציה עם סעודיה, מצטער אם זה נשמע מסובך, זה מסובך - ניהול מדיניות זה מסובך. בגלל שזה גדול ומורכב, וצריך לעשות את זה, החזרת החטופים זה החלק הדחוף, המיידי, החלק שאסור לשים אותו עכשיו בצד".

לדבריו, "התזה שלהם שהם ישימו את החטופים בצד או גרוע יותר, יהפכו את זה לנושא מחלוקת בחברה הישראלית היא תזה מופרכת לחלוטין גם ברמה המבצעית, המדינית ובוודאי ברמה של החוזה בין מדינה לאזרחיה. הפקרנו את האנשים האלה, הם יושבים שם במנהרות בבוץ בגשם, אנשים שצריכים להיות או בפנסיה או ילדות שהיו צריכות להיות אצל ההורים שלהן. הם הופקרו על ידי ממשלת ישראל אז ממשלת ישראל צריכה להחזיר אותם הבייתה".

בתגובה לאמירותיו תהו צמד המגישים האם לדעתו הממשלה יכולה הייתה להתנהל אחרת סביב נושא שחרור החטופים או שמדובר רק בעקשנותו של מנהיג חמאס. יו"ר האופוזיציה הסביר: "הרעים זה החמאס, הבעיה של הממשלה הזו שהיא לא כשירה עם ראש ממשלה לא כשיר. זו ממשלה שלא יודעת לעבוד ושהיא בת ערובה בסוף של הגורמים הכי קיצוניים בתוכה. אני הרי לא רוצה לשבת בממשלה מתחת לנתניהו, זו לא ממשלת חירום זו הממשלה של נתניהו. אני מוכן להיכנס במקום בן גביר וסמוטריץ כדי לאפשר עסקה. החמאס הוא האויב והוא זה שצריך להשמיד, הבעיה של הממשלה שהיא לא כשירה. נתניהו לא כשיר לנהל את האירוע הזה, לא מדינית, לא צבאית, לא כלכלית, פשוט אנחנו צריכים אנשים שיודיעם לנהל את האירוע הזה ואין לנו כרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully